آوای جنوب

درخواست امام جمعه باشت از مسولین امنیتی شهرستان در خصوص یک شرکت تازه تاسیس

عبودیامام جمعه باشت گفت: قلب رآکتور آب سنگین اراک درآورده شده و آن هم در سالروز شهادت احمدی روشن و بتن جای آن ریخته شده، این اتفاقات افتاده حالا خدا کند که دشمنان هم به وعده هایشان عمل کنند که البته نه به اوباما و نه به جان کری و نه به سنا؛ به هیچکدام اعتمادی نیست.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان باشت خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: بهترین لباس برای انسان تقوا می باشد پس تقوا بهترین پوشش برای انسانهاست.

وی در ادامه با تبریک میلاد امام حسن عسکری علیه السلام و تسلیت وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نکاتی را در خصوص این بزرگواران مطرح کرد و افزود: امام حسن عسکری علیه السلام در هشتم ربیع الثانی دیده به جهان گشود و مدت عمر آن حضرت ۲۸ سال بوده که آن را می توان به ۳ بخش تقسیم کرد: اول، دوره ۱۲ ساله در مدینه؛ دوم، دوره ۱۰ساله در سامرا و سوم دوره ۶ سال امامت حضرت.

عبودی بیان کرد: نکته اول در خصوص این امام بزگوار این است که ایشان با توجه به اینکه در یک پادگان نظامی و تحت نظارت بود توانست شبکه ای را تشکیل دهد و بواسطه آن با مردم ارتباط داشته باشد؛ دومین نکته در خصوص این امام عزیز این بود که وی زمینه سازی کرد برای دوران غیبت امام زمان ارواحنا فداه، چون بنا بود امام دوازدهم غائب باشد لذا امام عسکری این زمینه سازی را شروع کرد وآن هم به این صورت که خودش کمتر به صورت مستقیم با مردم در ارتباط بود و بیشتر به وسیله افراد خاصی با مردم ارتباط داشت.

خطیب جمعه باشت در ابتدای خطبه دوم نیز خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و با اشاره به حرکت هوشمندانه و مقتدرانه سپاهیان عزیز در خلیج فارس و دستگیری تفنگداران امریکایی که بنا به تحقیقات صورت گرفته به غیرعمد وارد آبهای کشورمان شده بودند و ذلیلانه وخفت بار دست های خود را درمقابل سپاهیان اسلام به نشانه تسلیم بالا بردند؛ گفت: این مطلب شامل چند نکته حائز اهمیت است، مطلب اول اقتدارجمهوری اسلامی است کسانی که ادعای کدخدایی و قدرت دارند در مقابل کشور ما تسلیم شدند.

وی ادامه داد: این یک پیامی بود به دیگر کشورهایی که نوکر امریکا هستند، آنها بدانند وقتی اربابشان اینگونه تسلیم می شود آنها که دیگرعددی نیستد. ۳

عبودی بیان داشت: ملت ایران بداند که فرزندان این ملت شبانه روز با ایثار، شجاعت و زحمت تمام تلاش خود را جهت تأمین امنیت و آرامش این ملت انجام می دهند.

امام جمعه باشت افزود: در کنار این حرکت مقتدرانه افتتاح فازهای ۱۵و۱۶ پارس جنوبی به دست رئیس جمهورمحترم که توسط سپاه و با رعایت اقتصاد مقاومتی ساخته شد را داشتیم که باید به همه دستاندرکاران این پروژه عظیم خداقوت گفت.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم بیان داشت: دشمن دنبال این است که اصول انقلاب ما را از ما بگیرد.

خطیب جمعه باشت گفت: آقا فرمودند که همه باید در ماندگاری انقلاب کوشا باشیم و یکی ازاصول انقلاب مسأله انتخابات است. همه درانتخابات شرکت کنند حتی آنهایی که با رهبری مخالف هستند همه شرکت کنند چون امنیت کشور را بالا می برد.

عبودی افزود: شرکت در انتخابات یعنی تقویت امنیت کشور.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: به فهرست های انقلابی رأی دهید یعنی کسانی را که مجمع های انقلابی انتخاب می کنند؛ بنابراین آنچه درمسأله انتخابات لازم است امنیت وآرامش است ما باید مواظب امنیت وآرامش باشیم همه باهم فامیل و برادریم روزی این انتخابات تمام می شود وآنچه می ماند برادری ماها است.

امام جمعه باشت گفت: نکته دیگر که باید به آن اشاره کنیم مسأله برجام است؛ قراراست در این نزدیکی ها اجرا شود و آنچه ما داریم رصد می کنیم و در گزارشات خود دولت نیز عنوان می شود این است که دیگرچیزی از برجام نمانده است و ما دیگر چیزی نداریم؛ قلب رآکتورآب سنگین اراک درآورده شده و آن هم در سالروز شهادت احمدی روشن و بتن جای آن ریخته شده، سانتریفیوژهای ما هم که تقریبا به ۱۰۰۰ تا رسیده که دیگرچیزی نداریم این برای ماخیلی سخت است ولی چون تصمیم مسؤلین نظام است می پذیریم.

عبودی افزود: این اتفاقات افتاده حالا خدا کند که دشمنان هم به وعده هایشان عمل کنند که البته نه به اوباما ونه به جان کری ونه به سنا به هیچکدام اعتمادی نیست.

وی گفت: نکته دیگری که وجود دارد این است که قراربود تحریم ها برداشته شود و مردم تغییرات اقتصادی را ببینند واز لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی قرار بگیرند ولی آقای نوبخت مصاحبه کرد و گفت منتظرنباشید در درازمدت اثرمی گذارد واقعا این پذیرفتنی نیست.
امام جمعه باشت در بخش های پایانی خطبه خود اشاره ای به شرکتی که اینروزها در باشت مشغول فعالیت شده داشت و اظهار داشت : مسأله دیگردرخصوص شرکتی اقتصادی است درشهربه نام سیمرغ که مورد تأیید ما و دستگاههای اطلاعاتی نیست.کاری که قرار است درآن جوان ما به بسیج بدبین شود مورد تأیید مانیست فرماندهی محترم حتما این راپیگیری می کنند.
حجه الاسلام عبودی درپایان خطبه دوم ضمن اشاره به چندمناسبت دیگر ازشهیدمرتضی گردان ازشهدای شهرستان که درآستانه سالروز شهادتش هستیم نیز یادی کرد .

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president