آوای جنوب

تاجگردون: درآمدهای نفتی کفاف هزینه‌های کشور را در سال آتی نمی دهد

بهترین جایگزین درآمدهای نفتی عوارض و مالیات‌ها به شرط همراه شدن اقتصاد با رونق است

تاجگردونرئیس کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به سقوط قیمت نفت به مرز ۴۰ دلار، گفت: با وجود کاهش قیمت نفت باز هم می‌توان سطح یک بودجه را با منابع نفتی بست.

آوای جنوب؛

غلامرضا تاجگردون ، با اشاره به سقوط قیمت نفت به مرز ۴۰ دلار و حتی کمتر از آن، گفت: با وجود کاهش قیمت نفت باز هم می‌توان سطح یک بودجه را با منابع نفت بست و اثر کاهش قیمت نفت تا ۳ ماه دیگر بر اقتصاد نمایان می‌شود

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بودجه سال جاری درآمدهای ناشی از فروش نفت تا حد بسیاری جوابگوی هزینه‌های کشور بوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اثر کاهش قیمت نفت تا ۳ ماه دیگر بر اقتصاد مشخص می‌شود این اثرات در بودجه ۹۴ نتوانست خللی ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه رکود موجود در اقتصاد اجازه کسب درآمد از سایر درآمدها غیر از نفت را به کشور نمی‌دهد، تصریح کرد: به دلیل اینکه نتواستیم با سرعت از رکود خارج شویم سایر درآمدها نمی‌تواند کفاف هزینه‌ها را بدهد.

تاجگردون با بیان اینکه گزینه‌های بسیاری برای جایگزینی با درآمدهای نفتی وجود دارد، گفت: بهترین جایگزین درآمدهای نفتی عوارض و مالیات‌ها به شرط همراه شدن اقتصاد با رونق است.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه ها با توجه به شرایط فعلی کشور، تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع کاهش هزینه‌‌ها است که ما باید با کاهش هزینه‌ها کمبود درآمدها را جبران کنیم.

تاجگردون با بیان اینکه می‌توان به دنبال کسب درآمدهای جدید بود، گفت: بیش از اهمیت کسب درآمدهای جدید باید راهکاری برای حذف هزینه‌ای غیرضرور پیدا کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اتکای دولت به نفت با مرور زمان با کاهش همراه خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president