آوای جنوب

۸۵درصد گوشی ها به صورت قاچاق وارد کهگیلویه وبویراحمد می شود

جانشین دبیر و مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا وارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۸۵درصد گوشی های تلفن همراه به این استان به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد استان می شود.

آوای جنوب؛

حسین بهمنی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: میانگین کشوری در زمینه واردات گوشی های قاچاقی نیز بیش از ۹۰درصد اعلام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده سالانه حدود دو میلیارد دلار بابت گوشی های قاچاق ارز از کشور خارج می شود.

بهمنی با بیان اینکه در ۱۰ماه گذشته امسال یکهزارو ۲۵۷ دستگاه گوشی قاچاق کشف شد، افزود: میزان کشفیات گوشی تلفن همراه در ۱۰ ماه سال ۹۲ نیز ۹هزار و ۶۴۶ دستگاه بوده است.

بهمنی ارزش ریالی کالاهای کشف شده در ۱۰ ماه گذشته سال جاری در این استان را با هشت درصد افزایش افزون بر ۱۸۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی میزان پرونده های تشکیل شده در زمینه کالاهای قاچاق در استان در مدت ۱۰ ماه گذشته امسال را با ۱۰درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ نیز یکهزار و ۵۸۶ فقره ذکر کرد.

وی یادآور شد: تعداد پرونده های تشکیل شده در این راستا در ۱۰ ماه سال گذشته یکهزار و ۷۶۷ فقره بوده است.

بهمنی مهمترین کالاهای کشف شده در استان را در این مدت شامل لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، پوشاک، فرآورده های نفتی، تلفن همراه، سیگار، انواع فرش، گلیم، پتو، کامپیوتر و قطعات آن اعلام کرد.

بهمنی بیان کرد: تعداد متهمان زن و مرد دستگیر شده در ۱۰ماه گذشته امسال در زمینه قاچاق کالا یکهزار و ۴۳۰ نفر بوده است.

وی افزود: سال گذشته نیز یک هزار و ۸۹۶ نفر در این راستا دستگیر شدند.

بهمنی از افزایش ۸۵درصدی کشفیات سیگار درکهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه امسال بیش از چهارمیلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰ نخ سیگار قاچاق در استان کشف شد.

جانشین دبیر و مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه وبویراحمد به میزان کشفیات فرآورده های نفتی در استان اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۸ هزار و ۹۲۵ لیتر فرآورده های نفتی در استان کشف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲۰ درصد رشد داشته است.

بهمنی قاچاق فرآورده های نفتی را شامل گازوئیل، نفت سفید و بنزین دانست.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان و سودجویان فرآورده های نفتی را به ویژه گازوئیل به صورت مخفی ذخیره سازی و شبانه آن را به استان خوزستان ترانزیت و از آنجا به خارج از کشور می برند که از این راه سود کلانی به دست می آورند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president