آوای جنوب

یک نکته درس‌آموز برای جریان اصولگرای کهگیلویه و بویراحمد / داریوش بهنیا

صحبت از افرادی است که حتی در دایره مکانیسم جبهه متحد هم رسوخ کرده بودند و به دنبال تعیین مصداق برای جریان اصولگرایی بودند.!

DSC_0194در کنگره حزب مردمسالاری کهگیلویه و بویراحمد نکته‌ای درس‌آموز برای جریان اصولگرای این استان مشاهده شد که قابل تحلیل است.

آوای جنوب / دایوش بهنیا

بی‌شک جریان اصولگرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای قدمتی به درازای عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی است آن جا که با شکل گرفتن حزب جمهوری اسلامی در هر شهرستان و منطقه، عده‌ای از جوانان حزب‌اللهی و عاشق مکتب اسلام و انقلاب و پیرو ولایت فقیه با تفکر و بینشی ناب و خالص و بدون هرگونه فرصت‌طلبی سعی بر حفظ و حراست از این آرمان‌ها داشتند.

جریان اصولگرای این استان به قدری اصیل است که شاید بتوان گفت در جنوب کشور قوی‌ترین جریان سیاسی به شمار می‌رود که از نظر کار تشکیلاتی همواره زبانزد در میان جریانات سیاسی بوده‌اند.IMG_3860

این جریان اصیل انقلابی در طول بیش از ۳۵ سال از عمر انقلاب همواره در خط مقدم دفاع از کیان انقلاب قرار داشته و به رسالت خود تا آن‌جا که توانسته عمل کرده است.

یکی از اصلی‌ترین خصیصه‌ها و مشخصات این جریان تعهد و پایبندی به تشکیلات بوده که حتی در اردوگاه رقیب گاه افسوس این همبستگی خورده شده است.

با این وجود، جریان اصولگرای استان هم در طول این سال‌ها عاری از اشتباه نبوده و اختلاف سلیقه‌ها گاه به گونه‌ای دخیل و اثرگذار بوده که منجر به اشتباه شده است.DSC_0165

برای نمونه یکی از اشتباهات به مبازرات انتخاباتی دوره نهم مجلس برمی‌گردد که مکانیسمی به نام جبهه متحد اصولگرایان شکل گرفت.

هر چند که اصل چنین مکانیسمی اشتباه نبود و همه برای ایجاد وحدت در میان جریان زحمت کشیدند اما در جاهایی به دلیل کدورت‌های بی‌جا و بی‌اساس، تداخل‌ها و مشکلاتی به وجود آمد که امروز می‌توان به آن پی برد.

برای نمونه در کنگره اخیر حزب مردمسالاری و در کنار اصلاح‌طلبان استان چهره برخی افراد دیده شد که تا قبل از شکل‌گیری دولت فعلی در برهه‌ای به اشتباه برای جریان اصولگرا تعیین تکلیف می‌کردند.

صحبت از افرادی است که حتی در دایره مکانیسم جبهه متحد هم رسوخ کرده بودند و به دنبال تعیین مصداق برای جریان اصولگرایی بودند.!

افرادی که هیچ زمان تعلق خاطر به جریان اصولگرایی نداشتند و اکنون در مدیریت‌های خود به حذف فله‌ای اصولگرایان مبادرت می‌کنند.

جریان اصولگرایی کهگیلویه و بویراحمد باید در همه عرصه‌ها به مانند گذشته انسجام و اتحاد خود را در عین بصیرت حفظ کند و این تنها مربوط به بحث انتخابات نیست بلکه انتخابات و انسجام و پرهیز از اشتباه در آن، کف این اتحاد است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. میثم گفت:

    اینها نرخ نون را به روز میدانند.صد البته اصولگرایی دستخوش زیاده خواهی جریان پایداری است و خود خوب خوب هطلاع داری پس خودت رو به کوچه علی چپ نزن

  2. خبرنگار اصولگرا گفت:

    آقا میثم سلام احوالت برادر. قبول کن که نباید اشتباهات تکرار بشه مطمئن باش در خصوص هدایتخواه اشتباه شد بویراحمد تا قیامت باید تاوان آن اشتباه را پس بدهد.
    هنوزم قبول نداری؟

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president