آوای جنوب

گمانه زنی در برکناری فرماندار بویراحمد / خودزنی به سبک اصلاحات

همه مدیران گذشته از توانمند و غیر توانمند و متخصص و غیر متخصص و متعهد و نیمه متعهد همه به صورت فله‌ای از تیغ تیز کمباین دولت اعتدال و تدبیر و امید در امان نماندند

یاری پور فرماندارمدتی است گمانه‌زنی در خصوص برکناری برخی فرمانداران در کهگیلویه و بویراحمد از جمله فرماندار بویراحمد بر سر زبان‌ها افتاده که باید دید چه جریان و گروه و یا تفکری بیشتر به دنبال این تغییرات است.

آوای جنوب؛

همزمان با روی کار آمدن دولتی که نام اعتدال و تدبیر را بر خود گذاشت شاهد بودیم که در تمام استان‌ها و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد تغییرات گسترده در مدیریت‌ها و حتی در سطوح کارشناسی و پایین‌تر از آن رقم خورد.

از مدیر خانه بهداشت روستایی در سطوح پایین گرفته تا استاندار به عنوان مسئول ارشد استانی مدیریت‌ها به نوعی درو شدند تا دولت اعتدال با چاشنی تدبیر و امید و هر چه که آن را بنامیم در عمل نشان دهد بیشتر شعارهای دولتیان از سال‌های دور تاکنون تنها شعار بوده و در عمل به‌گونه‌ای دیگر اقدام شده است.

از استان خودمان کهگیلویه و بویراحمد که بگوییم همه مدیران گذشته از توانمند و غیر توانمند و متخصص و غیر متخصص و متعهد و نیمه متعهد همه به صورت فله‌ای از تیغ تیز کمباین دولت اعتدال و تدبیر و امید در امان نماندند.

فرمانداران و بخشداران و همه روسای سازمان‌ها و دستگاه‌ها مشمول تغییرات آن هم در یک بازه زمانی کوتاه تنها دو یا سه ماهه شدند چیزی که در دولت‌های گذشته سابقه نداشت و در دولت قبلی گاه مدیرانی از دوره اصلاحات دو یا سه سال طول کشید که از مناصب کنار رفتند.

با گذشت بیش از یک سال از عمر دولت اعتدال اکنون زمزمه‌هایی در خصوص برخی تغییرات در استان شنیده می‌شود که بسیاری از آنها به انتخابات دهمین دوره مجلس ارتباط دارد.

هر روزه در سایت‌ها و جراید از قریب‌الوقوع بودن عزل مسئولان به خصوص کسانی که در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند و به ویژه فرمانداران می‌شنویم که نشان‌دهنده اراده‌ای برای تجمیع همه توان و نیرو و بسیج امکانات یک جریان در راستای یکدست کردن قدرت و توان دو قوه مجریه و مقننه در استان است.

برای نمونه در خصوص فرمانداری بویراحمد اکنون گمانه‌زنی‌های هدف‌دار هر روز شدت و قوت می‌گیرد که در این میان همزمان شدن آن با یک موضع‌گیری اشتباه توسط فرماندار بویراحمد اوضاع را تا حدود زیادی پیچیده‌تر کرد.

چندی پیش فرماندار بویراحمد که باید در اوضاع و احوال کنونی بیشتر به دنبال رفع مشکلات شهرستان وسیع و پرجمعیت بویراحمد با عمق محرومیت‌ها باشد، در مصاحبه‌ای نه چندان حرفه‌ای از سران فتنه و شخصیت آنها و به قولی خواسته و یا ناخواسته از تطهیر این افراد سخن می‌گوید.

پس از انتشار این مصاحبه نیروهای ارزشی و دوستداران انقلاب که تعداد آنها در استان کم نیست و برخی مسئولان به خصوص ائمه جمعه و جماعات از بیان چنین سخنان بی‌پروا و غیرمسئولانه توسط فرماندار انتقاد می‌کنند.

اما نقدهای دلسوزان نظام به معنای دخالت در کار مسئولان اجرایی استان نبوده و لذا باید استنباط کرد که طرح گمانه‌زنی‌ها برای تغییر فرماندار بیشتر از سوی خود جریان اصلاح‌طلب حاکم و غیر حاکم در استان است.

نیروهای جریان اصولگرا که اکنون در کنار گود نشسته و نظاره‌گر عملکرد جریان اصلاحات در دولت به اصطلاح اعتدال هستند، هر چند که این سخنان و مواضع فرماندار را از ریشه و اصل قبول ندارند اما در عزل و نصب‌ها همه چیز را به جریان حاکم واگذار کرده و ذره‌ای دخالت در این امور ندارند.

اما اصل مطلب اینکه هر چند آقای فرماندار محترم مرکز استان از جنس اصلاح‌طلبان و همراه آنها از گذشته تاکنون بوده ولی جریان اصلاح‌طلب غیرحاکم به دنبال استفاه از فضا برای حضور فردی دلخواه و باب میل خود است تا بهتر بتواند امکانات و نیروها را تجهیز و بازسازی کرده و برای این کار شاید عبور از یاری‌پور یکی از خواسته‌های این طیف باشد.

یعنی با یک تیر دو نشانه زده شود اول اینکه برکناری دوستان خود را به عزم و تلاش جریان مقابل و رقیب پیوند زده و دوباره پروژه سنگ‌اندازی اصولگرایان را فعال کنند و دوم اینکه با این شگرد سیاسی خاص ریکاوری در مدیریت سیاسی شهرستان داشته باشند، با یک تیر دو نشان زده و در راستای توانمندسازی گامی در جهت موفقیت برای مجلس دهم بردارند و نتیجه‌گیری اینکه دوست و همکاری توانمندتر از هوشنگ‌ یاری‌پور را در قلعه بگمارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president