آوای جنوب

گذری بر معادلات انتخابات مجلس در حوزه گچساران و باشت/چه کسانی از رد صلاحیت عسکری سود می بردند؟

آوای جنوب

با نزدیک شدن به ایام انتخابات در حوزه گچساران و باشت یار کشی نامزدهای انتخاباتی این دو شهرستان بیشتر از قبل شده است و خبرها حکایت از برنامه های فشرده این نامزدها در سطح دو شهرستان باشت دارد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آوای جنوب با نزدیک شدن به ایام انتخابات در حوزه گچساران و باشت یار کشی نامزدهای انتخاباتی این دو شهرستان بیشتر از قبل شده است و خبرها حکایت از برنامه های فشرده این نامزدها در سطح دو شهرستان باشت دارد.

در دو شهرستان باشت وگچساران چهره های سرشناس اصلاحطلب و اصولگرایی حضور داردند که بعد از اعلام نتایج قطعی شورای نگهبان و شروع فعالیت انتخاباتی نامزدها که از ۲۴ بهمن آغاز می شود،خود را در دیدگان مردم این دو شهرستان محک خواهند زد.

با تائید هومان عسکری و اضافه شدن وی به جمع نامزدهای حوزه انتخابیه شهرستان باشت و گچساران بعضی از معادلات دیگر نامزد ها را به هم زد تا آنها که دلخوش به رای قشقایی های گچساران و ترک زبانان بودند؛دیگر این امیدواری را نداشته باشند.

با توجه به نشست ها و همایش ماه گذشته هومان عسکری در شهرستان گچساران نشان داد که اتحادی خوبی بین وی و قشقایی ها و ترک زبانان صورت گرفته است،همچنین چهره های شاخصی از ترک زبانان و قشقایی ها از جمله احمد خورشیدی آزاد و علی فولادی وندا که عسکری را هنگام ثبت نام در فرمانداری گچساران همراهی کرده بودند می تواند نقطه قوت هومان عسکری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شوری اسلامی باشد.

از دیگر نامزدهای ترک زبانان و قشقایی های گچساران می توان از زهره فولادی وندا نام برد که به عنوان تنها بانوی حاضر در این دور از رقابت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته است از فیلتر شورای نگهبان عبور کند،اماباید به روزهای آینده هم توجه داشته باشیم که این نامزد اصلاح طلب در عرصه رقابت تا آخر خواهد ماند یا به نفع کاندیدای خاصی کناره گیری خواهد کرد.

بعضی از کارشناسان آگاه بر مسائل سیاسی گچساران و باشت وی را تا حدودی کاندیدای پوششی می دانند اما آنچه از نزدیکان وی منتشر می شود وی تا اخر در رقابت ها باقی خواهد ماند.

اما در طرفی دیگر غلامرضا تاجگردون نامزد اصلاحطلب و نماینده حال حاضر دو شهرستان گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی است که در دوره قبل توانست با رای خوب اصولگراها و اصلاح طلبان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند اما در این دوره از انتخابات کار بسیار سختی در پیش دارد و باید تلاش کند تا ریزش رای جبهه خود را به حداقل برساند.

غلامرضا تاجگردون در حوزه انتخابیه شهرستانهای گچساران و باشت به این نتیجه رسیده است که حتی یک رای برای او هم یک رای است ، به طوری که خودش در یک همایش انتخاباتی در بین قشقایی ها گفته است که رای هر نفر از قشقایی ها برای او یک میلیون تومان ارزش دارد، گذشته از هرگونه تحلیل دیگری بر این مطلب فقط به یک نمونه از آن می توان اشاره کرد که وی به خوبی ارزش رای را در این دوره از رقابت ها فهمیده است.

او خوب می داند اگر از باشت بگذریم در شهرستان گچساران آرا به چهار قسمت تقسیم می شود و این یعنی خطر بزرگ برای وی و به همین خاطر است که در حال حاضر بیشترین فعالیت خود را در روستاها و اطراف شهرستان انجام می دهد کاری که در دوره قبل اصلا دیده نشده است.

بعضی از لیدرها و تیم رسانه ای وی هم این ماجرا را به خوبی فهمیده اند و سعی می کنند که این قضیه مهم را درفضای رسانه ای شهرستان پوشش ندهند،همچنین تنها نامزدی بود که اگر هومان عسکری رد صلاحیت می شد از بقیه نامزدها خوشحالتر بود به این امید که سبد رای قشقایی ها به نفع وی خواهد بود.

در سوی دیگر ماجرا و فضای گرم انتخابات شهرستان گچساران و باشت اردلان زینل زاده حضور دارد که در زمانی که وی برای شورای شهر گچساران قبول شد حدود ۱۲ هزار رای داشته است ،که اکنون شانس خود را برای مجلس شورای اسلامی آزمایش می کند.

زینل زاده علاوه برآرای گچساران نیم نگاهی نیز به شهرستان باشت دارد که هوادارانی هم در این شهرستان دارد وی که بیشترین آرای خود را در بویراحمد گرمسیر می بیند و از حمایت گسترده انها برخوردار است ،بیشترین فعالیت انتخاباتی خود را در حوزه گچساران انجام می دهد وافراد قابل توجهی را خصوصا در بین جوانان به خود جلب کرده است.

یک طرف دیگر ماجرای انتخابات ماراتن گونه گچساران و باشت سید قدرت الله حسینی است که سابقه یک دور نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد،وی که در دور قبل از غایبان سرشناس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود در این دوره با حضور خود باعث شد تا یک بار دیگر نیروهای اصولگرای شهرستان و همچنین افرادی در جبهه های دیگر به وی بپیوندند.

حسینی با توجه به نشست ها و همایش های که در شهرستانهای باشت و گچساران برگزار کرده است از استقبال عمومی خوبی برخوردار بوده است و این امید در دل خود و هوادارانش زنده شده است که حرف برای گفتن در انتخابات پیش رو زیاد دارند.

شهرستان شدن باشت و همچنین پیوستن حامیان دیگر نامزدهای دوره قبل انتخابات را می توان از برگ های برنده حسینی در انتخابات پیش رو دانشت.

حال باید به انتظار نشست که بعد از اعلام رسمی نامزدهای انتخاباتی از شورای نگهبان وشروع فعالیت های انتخاباتی ، در حوزه باشت و گچساران کدام یک با از نامزدها با اقبال عمومی بیشتری روبرو خواهند بود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president