آوای جنوب

کنگره ۸۴ شهید دانشجوی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

شهدامعاون فرهنگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کنگره ۸۴ شهید دانشجوی استان در یاسوج خبر داد.

آوای جنوب؛

سید نادر حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج، با بیان اینکه گام اول برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به ۸۴ شهید دانشجوی استان است، اظهار کرد: یادواره‌های شهدای دانشجو در سه محور دانشگاهی، شهرستانی و استانی برگزار می‌شود که هر شهرستان ملزم به برگزاری یک یادواره و هر دانشگاه نیز باید یک یاداوره شهدای دانشجو برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۶ آذر ماه یادواره استانی شهدای دانشجو برگزار می شود، افزود: برنامه تألیف و تدوین شهیدان گرانقدر هدایت الله طیب و دکتر عین الله دهراب پور نیز در دستور کار بسیج دانشجوی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کتاب جامع شهدای دانشجوی کهگیلویه و بویراحمد نیز به همت بسیج دانشجویی استان تألیف می شود.

حسن پور در ادامه از یادمان شهدای گمنام به عنوان محور فرهنگی دانشگاه های استان یاد کرد و افزود: شهدای گمنام در سه دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد تدفین شده‌اند که یادمان این شهدا باید به عنوان محور فرهنگی دانشگاه های استان باشد.

وی بیان کرد: در گام اول یک نفر را به عنوان متولی یادمان شهدا در دانشگاه ها معرفی می کنیم و جلسه‌ای نیز به همین منظور در ۲۳ آبان ماه در تهران تشکیل می‌شود که امیدواریم همه ما و دانشجویان بتوانیم از حضور شهدا در دانشگاه ها بیشتر و بهتر بهره ببریم.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه های بسیج دانشجویی براساس یک تقویم تشکیلاتی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نشست های بصیرتی، نمایشگاه کتاب و عفاف و حجاب از جمله اهم برنامه هایی است که توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.

حسن پور دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد را در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی پیشقراول دانست و اظهار کرد: ۳۶ کرسی آزاد اندیشی در سال ۱۳۹۲ در دانشگاه های استان برگزار شد که از این حیث دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد در کشور پیشتاز هستند.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سالجاری نیز ۸ کرسی آزاد اندیشی برگزار شد و در سه ماهه دوم با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها تنها یک کرسی با موضوع مذاکره با آمریکا برگزار شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president