آوای جنوب

کنایه های هومان عسکری به رقبایش: طرفداران من نه نونی هستند و نه جونی/بازی با کلمات را تمام کنید/بجای قربانی کردن گاو و شتر من و جوانان شهر تبعیض و بی عدالتی را قربانی خواهیم کرد

به گزارش آوای جنوب هومان عسکری کاندیدای این دوره انتخابات گچساران وباشت در جمع مردم تلخاب شیرین گفت:امروز خوشحال و خرسندم که در جمع شما بزرگواران و و دلسوزانی که نگران آینده فرزندانشان و شهرشان هستند حضور دارم.

باید بپذیریم همه ما نسبت به آینده و نسل های بعدی مسئول هستیم کما این که وضعیت فعلی دست‌پخت گذشتگان است و ما باید در یک مقطعی جلوی این وضعیت را بگیریم که حداقل نسل های بعدی این مشکلات را نداشته باشند.
عسکری با یاد و گرامی داشت شهدای دفاع مقدس و شهید منطقه تلخاب شیرین شهید قره قانی و شهدای مدافع حرم گفت: قبل از اینکه وارد فضای انتخابات بشوم در تهران بودم که گفتند یک قشقایی گزینه ریاست فدراسیون هاکی کشور است و همزمان من هم گزینه فدراسیون کاراته کشور بودم و هئیت مدیره پرسپولیس و سوال کردم آقای نوروز حیدری از کدام منطقه است و جالب اینجاست دونفر ما به یک دلیل به ریاست فدراسیون نرسیدیم و اینکه شنیدم آقای حیدری در این منطقه چه کار بزرگی کرده است بسیار خوشحال شدم.

وی ادامه داد وقتی در تهران شنیدم که بچه های این منطقه در مسابقات هاکی و فلوربال صاحب مقام شده‌اند این باعث عزت و غرور ما در بین تهرانی ها بود.

وقتی در دوران دانشجویی در مجله اویان کار می کردیم
و در خصوص طوایف و تیره های قشقایی مطالبی نوشتیم به نام امرالله قره قانی رسیدیم که میگفتند ایشان از بانیان و بنیانگذاران این منطقه هستند.

دکترعسگری خاطرنشان کرد اما وقتی برای انتخابات وارد شهرستان گچساران شدم و سراغ بچه های قهرمان هاکی تلخاب شیرین را گرفتم شنیدم که مراسم تجلیل شایسته درخور و نام آنها برای آنها برگزار نشده است و مظلومانه به گوشه ای رفته اند و این در حالی است که می شد در این منطقه کارهای بزرگی در رشته‌های ورزشی انجام داد و به راحتی می توانستند این منطقه را به قطب ورزش هاکی کشور تبدیل کنند.
وی با اشاره به مشکلات آب شرب؛ قطعی اینترنت و دیگر مشکلاتی نظیر سندهای رسمی منطقه تلخاب شیرین گفت: چندین سال است که به مردم این منطقه قول و قرار دادند و نزدیک انتخابات که می‌شود نیز قول و قرارها بیشتر می شود تا رای ها جمع آوری شود و بدانید که اینها قابل حل است اما متاسفانه تبعیض تا جایی رفته است که نه تنها به روستاها کشیده شده است و روستا به روستا و زمین به زمین تبعیض وجود دارد حتی بین شهدا نیز تبعیض قائل شده اند و بدانید این تبعیض خطرناکی است.
عسکری افزود: در قرآن کریم به ما سفارش شده است که شماها خودتان باید آینده و سرنوشت خودتان را رقم بزنید و ما خودمان باید به گونه ای برای نسل های بعدی برنامه ریزی کنیم وگرنه همانگونه که نسل های گذشته ما نتوانستند ما نیز باید بدانیم در مقابل نسل های بعدی مسوول هستیم.
باید بدانیم مجلس شورای اسلامی از مهمترین قوای کشور است و ریل گذاری برای قوه قضائیه و دولت را انجام می دهد و اگر ریل درستی را طی کند مطمئنا قطار توسعه و تولید با موفقیت به سرمنزل مقصود خواهد رسید اما اگر ریل گذاری خوبی در مجلس صورت نگیرد کشور به آن حداقل ها هم نخواهد رسید.
دکترعسکری بیان کرد: در چند حوزه ایراد وجود دارد و در حوزه اول این است که ساختارهای مجلس را درست بوجود نیاوردند و درست آموزش ندادند و در انتخاب اصلح درست عمل نکردند و هر کسی در هر دستگاهی مسبب بوده به مردم خیانت کرده و به آیندگان ظلم کرده است.
انتخاب اصلح با مردم نیست بلکه شما باید اصلح ها را به مردم معرفی کنید تا مردم اصلح را در بین افرادی که اصلح هستند انتخاب کنند.
به گزارش آوای جنوب عسکری در ادامه افزود: باید به نمایندگان یاد بدهند که مجلس جای دلال بازی نیست و به آنها آموزش داده شود و به آنها آموزش داده شود که وظیفه نماینده چیست و مجلس جای قانون گذاری برای عموم جامعه است.
وی تصریح کرد: مجلس جایی نیست که نماینده آن به دنبال تغییر فرماندار و سرایدار و راننده باشد و اینها باید به نمایندگان آموزش داده شودوضمانت اجرا گذاشته شود.
عسکری خاطرنشان کرد: این همه نارضایتی به همین دلیل است که امروز مشاهده می کنیم که اگر به اینها آموزش داده شود مجلسی در تراز انقلاب به وجود می آید.
وی ادامه داد: مجلسی که من و شما نتوانیم درست انتخاب کنیم می شود مجلسی که بجای آنکه وکیل مردم باشد می شود وکیل دولت و این شما مردم هستید که باید انتخاب کنید.
به گزارش آوای جنوب جنوب این کاندیدای این دوره گچساران و باشت افزود: من وقتی وارد صحنه انتخابات گچساران و باشت شدم به من گفتند به دیار بی اخلاقی ها خوش آمدید و وقتی وارد شدم دیدم یک چارچوبی را برای انتخاب نماینده مجلس در نظر گرفته اند که این چارچوب کاخ نشین ها است و نه به فرموده امام کوخ نشین ها است.
وی تاکید کرد: نماینده مردم نباید ثروتمند و در سطح کلان باشد تا بتواند منافع مردم را در نظر بگیرد و دلسوز مردم باشد و اگر اینگونه شد تفکر کاخ نشینی حاکم شود مطمئنا یک عده پیمانکار و سرمایه گذار و قاتل مجرم و ساقی و.. می شود یار رفیق آن نماینده و نماینده باید به آنها سرویس بدهد و مردم هم ناراضی می شوند.
عسکری اظهار داشت : نمونه آن می شود این مجلس ضعیف که همین مجلس کنونی ما که کارشناسان به آن نمره ۱۲ هم نمی دهند که در همین بحث شفاف سازی آرا مشاهده کردید ۲۰۰ نفر طرح را امضا می کنند اما طرح در مجلس رای نمی آورد.
وی خطاب به چنین افرادی گفت: شما دورو و منافق هستید و در سلام و علیک با مردم هم تبعیض می گذارید و این رای شما نشان داد و این سوال است که چرا هیئت رئیسه به بحث حقوق های نجومی ورود نکرده است.
عسکری افزود: امروز در جامعه ما دیگر طبقه متوسط وجود ندارد و چرا به دنبال اجرای تفکرات غربی هستید که با بالابردن مالیات و تورم به مردم فشار می آورید بعد هم بودجه را می آورند مجلس و می گویند اگر تصویب نشد استعفا می دهیم که به ایشان می گوییم مگر تو که هستی که تهدید به استعفا می کنی و بدان تو با انگشت مردم آمدی و با انگشت مردم هم عزل می شوی.
عسکری بیان کزد: چرا طرح جامعه نظارت بر نمایندگان مصوب نمی شود.
وی با اشاره به لایحه بودجه ای که به مجلس آمده است گفت: در سفره مردم دست می کنند اما از ثروتمندان مالیات نمی گیرند و امروز می گویم نماینده ای که در ۲۰ دقیقه قوانین مهم را مصوب می کنند اینها دلال و بی سواد هستند و بهتر بود به قول آقای قرائتی حفظ ظاهر می کردند و حداقل سه روز در مجلس صبر می کردند بعد مصوب می کردند.
عسکری خاطرنشان کرد: نماینده مجلس این نیست که در این چهل ساله به مردم تلقین شده است؛نماینده نباید وقت خود را صرف کارهای شخصی و پیمانکاران کند بلکه نماینده باید برود و در سطح کلان مطالعه و تحقیق کند از کارشناسان استفاده کند تا ماشین امضا نباشد که برای خوش خدمتی به دولت در بیست دقیقه طرح مصوب کند و چنین نماینده ای حرف برای گفتن ندارد.
این کاندیدای جوان قشقایی تصریح کرد: وظیفه نماینده ماشین امضا دولت بودن نیست بلکه نظارت قوی بر دولت است و اگر نمایندگان به درستی وظایف خود را انجام می دادند شاهد این اتفاقات نبودیم و اگر به جای اینکه در طول دوران نمایندگی به دنبال اخذ مدرک فوق لیسانس و دکترا نبودند و به دنبال استخدام در نفت نبودند امروز شاهد چنین روزی نبودیم که به مردم ظلم آشکار می شود.
وی یادآور شد: چرا در بودجه آینده در سفره مردم دست کرده اید و مالیات را افزایش داده اید تا کشور را مجبور به مذاکره کنید چرا ۷۵ درصد نقدینگی دست چند نفر است و چرا از آنها مالیات نمی گیرید و چرا از مؤسساتی نظیر گاج و قلم چی از مالیات معاف می شوند و این ها همه دست مافیا است که در پشت پرده دارد کار می کند و شما به دنبال آن هستید کشور را به سمت مذاکره ببرید.
ما اگر بخواهیم انتخاب هایی داشته باشیم که بر اساس احساسات می شود می شود این …
وی به طرح یارانه نیز اشاره کرد و گفت: آیا می دانید فرار مالیاتی در کشور چقدر است و چگونه است کارمند نفت ماهیانه دومیلیون مالیات می دهد اما من وکیل و پزشک فرار مالیاتی دارد.
وی افزود : این چه مافیایی است که در مجلس است که مالیات هم آنها دست در آن دارند و این نمایندگان خیانت در امانت کردند که دراینده به تعدادی از آنها رسیدگی می شود.
چرا در بودجه سال بعد در بحث جرایم رانندگی اینگونه عمل کردید که باید دست کنید در جیب مردم و با جریمه کردن مردم کسری را جبران کنید و چرا وام ازدواج را در سال آینده افزایش ندادید و چرا باید ماشین امضایی شدید که بنزین ۳ هزار تومانی را مصوب کردید و این یک هشدار است که بودجه سال آینده اصلاح شود.
عسکری خاطرنشان کرد: ما مردم لر و ترک ذاتا مردم دلسوز و مهربان و خوش قلبی هستیم و هیچ گاه به دنبال مظلوم کشی نبودیم و هیچ گاه به دنبال لقمه نان حرامی نیز نبوده ایم و این در خون ما است و به دنبال تشتت فکری آرا و تعارض هم نبودیم.
به گزارش آوای جنوب هومان عسکری با کنایه به دیگر رقبل گفت: یکی می گوید طرفداران من نونی نیستند و طرفداران من جونی هستند و دیگری جواب می دهد طرفداران من جونی هستند اما خطاب به آنها می گویم طرفداران من یک عده جوان خسته از تبعیض وبی عدالتی و قوم گرایی هستند.
وی ادامه داد: اینکه به دنبال کشتن گاو و شتر باشید و یکی شتر قربانی کند و دیگری گاو را قربانی کند بدانید من و جوانان این شهر تبعض و بی عدالتی و قوم گرایی را قربانی خواهیم کرد.
عسکری اظهار داشت: مختار را باید مردم بخواهند و خادم هم نباید به مخدوم خود بگوید به توچه و به همه توصیه میکنم این بازی با کلمات را کنار بگذارید.
این کاندیدای انتخاباتی بیان کرد: به همه کاندیداها می گویم یکبار برای همیشه بجای این رفتارهای احساسی و خشونت آمیز همه با هم بنشینیم و مناظره کنیم تا مردم اصلح را تشخیص دهند.
وی با اشاره به گام دوم انقلاب گفت چهل سال قدرت را یک نسل قبضه کرده اند و کسی جوانان را نمی بیند و و ایا جوانان ما را نمی بینید که در جاده ها شوتی هستند و آیا جوانان گرفتار قرص های روان گردان را نمی بینید. چهل سال مسوولیت در دست کسانی بوده که فسیل شده اند و باید مسولیت را به نسل جوان بدهند و اگر انجام ندادند نسل جوان مطالبه گر خواهد شد و نگذارید فضای انتخاباتی به سمت خشونت برود هشدار می دهم انتخاب اصلح صورت نخواهد گرفت.
امیدوارم روز دوم اسفند به این غوغا سالاری ها اهمیت ندهید و به اصلح رای دهید…

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president