آوای جنوب

کمبود زیرساخت های بهداشتی در باشت تهدیدی برای سلامتی مردم

کمبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی از جمله فضای فیزیکی، تجهیزات و پزشکان متخصص در شهرستان باشت سلامت مردم را تهدید می کند.

آوای جنوب؛

مردم این شهرستان برای انجام بسیاری از امور درمانی به شهرستان گچساران یا یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می کنند.

همراه یک بیمار باشتی که به گچساران مراجعه کرده بود گفت: بیمارش برای اعزام به بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان ساعت ها معطل ماند.

علیرضا فلسفی با اشاره به مشکل تنفسی بیمار خود افزود: وجود امکانات اعزام حداقل مطالبه مردم از مسوولان است.

وی بیان کرد: کمبود امکانات (خرابی آمبولانس) اعزام دلیل این تاخیر از سوی مسوولان ذکر شد.

فلسفی اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و نگرش سازنده دولت به کاهش هزینه های درمانی و افزایش میزان دسترسی مردم به خدمات درمانی از مسوولان خواست برای کمبود زیرساخت های درمانی باشت چاره اندیشی کنند.

یک بیمار ریوی ساکن شهر باشت که برای معالجه به پزشک متخصص به گچساران سفر کرده بود گفت: نداشتن کمترین زیرساخت های درمانی دراین شهرستان که سال ۱۳۰۴ دارای بخشداری بوده است جای تاسف است.

کرم محمدی با اشاره به مشکلات بیماران تنفسی در انجام مسافرت از مسوولان خواست برای استقرار پزشکان متخصص در باشت چاره اندیشی کنند.

معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر باشت برنامه دولت برای تقویت زیرساخت های درمانی این شهرستان است.

امام بخش قائدی افزود: با احداث این بیمارستان تحول چشمگیری در بهبود خدمات درمانی به مردم باشت صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان در اسفند امسال شروع می شود.

وی بیان کرد: ۳۲ میلیارد ریال در سال جاری و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در سال آینده برای اجرای این پروژه تخصیص یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل تجهیزات درمانی در این شهرستان تامین شده است و در آینده نزدیک به مراکز درمانی ارسال و نصب می شود.

پرویز یزدان پناه با اشاره به این که سه روز هفته پزشکان متخصص در این شهرستان وجود دارد افزود: در صورت تامین امکانات مورد نیاز پزشک مستقر از سوی فرمانداری نیروی انسانی مورد نیاز بخش درمان این شهرستان تامین می شود.

قدیمی ترین بخشداری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۰۴ شمسی در باشت تاسیس شد.

شهرستان ۲۱ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president