کد خبر : 53092
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 23:36

علیمراد کاظمپور

پیام کارکنان صنعت نفت: ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود خون دلها خورده ایم

پیام کارکنان صنعت نفت: ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود خون دلها خورده ایم

ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود خون دلها خورده ایم مردانی با صلابت در پشت صحنه اقتصاد کشور به قلم علیمراد کاظمپور آوای جنوب امروز باید به جرات اذعان کرد مردانی با صلابت در پشت صحنه اقتصاد کشور ایستاده اند که حضورشان موجب شده است در تمام سالهای تحریم های سخت معادلات دشمنان نقش

ما برای آنکه ایران
گوهری تابان شود
خون دلها خورده ایم

مردانی با صلابت در پشت صحنه اقتصاد کشور
به قلم علیمراد کاظمپور

آوای جنوب

امروز باید به جرات اذعان کرد مردانی با صلابت در پشت صحنه اقتصاد کشور ایستاده اند که حضورشان موجب شده است در تمام سالهای تحریم های سخت معادلات دشمنان نقش بر آب شود.

به یقین باید بزرگ مردان گمنام صنعت نفت و گازکشور را ستود و در مقابل آنها سر تعظیم فرود آورد. یکی در دریا و دیگری در اوج گرمای خرما پزان جنوب و دیگری درسرما.
یکی بر سکوی نفتی و دیگری با بلندای دکل های حفاری و سخت ترین کار دنیا و دیگری در تاسیسات .

در پشت صحنه تولید نفت این طلای سیاه که نبض اقتصاد کشور است مردانی حضور دارند که جان را در طبق اخلاص گذاشته اند؛ از چرخش مته در اعماق زمین ناشناخته و امکان فوران آن تا تاسیسات گازی که به جرات باید گفت کار در کنار بمب های ساعتی بدون تنظیم است تنها گوشه ای از ایثار و فداکاری و رشادت کارکنان صنعت نفت ایران عزیز است.

کلمات در مقابل سختی کار نفتی ها کم می آورند و نمی توان واژه ای یافت که بتوان آنها را توصیف کرد .

عشق به وطن، اراده ،فرهاد های عاشق، که غول سیاهِ چراغِ اقتصاد،در مقابل آنها کم می آورد .

از جاده های صعب العبور و سخت تا کیلومترها آنسوتر ؛ از پیچ در پیچ جاده و لوله های نفتی تا گرمای سوزان و آفتاب داغ و بیابانی سوزان و دوری از خانواده .

آری نفتی ها سالهاست سنگینیِ دوری از خانواده را بر دوش می‌کشند تا ایران اسلامی،سنگینیِ نگاه یک جهان بر دوشش نباشد، استوارتر از همیشه باسربلندی قامت راست کُند.

مگر نه این است که انقلاب از بستن شیرهای نفت،سربلند کرد و با مردانِ نفتی نام خاورمیانه در جهان درخشیدن گرفت تا فریاد خودکفایی در حریم ماندگار خلیج همیشه فارس،ابدی باشد.

مگر نه این است که جنگ بود وآتش،آتش بود ونفت،نفت بود و مردانِ مرد،این سردارانِ اقتصاد،بر بستر خاکی و پُر از زبانه های گداخته ی آتش،برای نبردی که اَمانِ دشمنان را گرفت و امانت بدست استعمار نسپُرد.

آری

ما برای آنکه ایران
گوهری تابان شود
خون دلها خورده ایم

ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود
رنج دوران برده ایم
ما برای خواندن این قصه عشق به خاک
خون دلها خورده ایم
ما برای جاودانه ماندن این عشق پاک
رنج دوران برده ایم

آری
ما برای آنکه ایران
گوهری تابان شود
خون دلها خورده ایم

از پیروزی انقلاب اسلامی تا خروج خارجی و تحریم های سخت صنعت نفت؛ این مردان بی ادعا لحظه ای نگذاشتند شریان اقتصاد کشور متوقف شود .
از کار و تلاش و از خودگذشتگی در زیر بمباران های سخت تاسیسات نفتی در دوران دفاع مقدس تا بازسازی های تاسیسات در اوج تحریم ها تا به امروز خون دلها خورده شد تا قلب اقتصاد ایران همچنان بتپد و یک ایران به وجود این مردان با صلابت افتخار کند و تنها می توانیم سر تعظیم در مقابل چنین مردانی فرو آوریم .
علیمراد کاظمپور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.