آوای جنوب

پایین بودن شاخص آسفالت راه روستایی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور

.

آوای جنوب
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پایین بودن شاخص آسفالت راه روستایی استان نسبت به کشور گفت: بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

وی تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از کل راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد ارتباط یک هزار و ۷۰۰ روستای این استان را برقرار می‌کنند و در عین حال شاخص برخورداری روستاییان این استان از راه ارتباطی پایین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در حال ساخت، بهسازی و آسفالت است، گفت: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال قرارداد راه روستایی در این استان در شهرستان‌های هشت گانه در دست اجراست.

نیک اقبالی افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار هر سال حدود ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی باید آسفالت شود.

این مسؤول عنوان کرد: در چهار سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای آسفالت راه‌های روستایی استان هزینه شده است.

نیک اقبالی با اشاره به پایین بودن شاخص آسفالت راه روستایی استان نسبت به کشور گفت: بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president