آوای جنوب

واگذاری اراضی ملی در کهگیلویه وبویراحمد به معضل جدی تبدیل شده است

نتیجه این کارهای غیرکارشناسی جز تحمیل هزینه های سنگین بر دولت و مردم سود دیگری به دنبال نداشته است

خادمیاستاندار کهگیلویه وبویراحمد از واگذاری بی رویه و بدون ضابطه اراضی ملی طی دو دهه اخیر در استان به ویژه شهر یاسوج به شدت انتقاد کرد و گفت: منابع طبیعی استان موظف است ظرف یکماه میزان واگذاری و نحوه تغییر کاربری این اراضی را بررسی و اعلام کند.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: واگذاری غیرمنطقی منابع ملی در سال های گذشته اکنون موجب بروز مشکلات متعددی در بخش های مختلف شده به طوری که منابع طبیعی استان را برای واگذاری و تامین حتی یک هکتار زمین مناسب در اطراف شهر یاسوج با چالش جدی مواجه ساخته است.

وی بیان کرد: منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی بدون هیچ گونه مکانیسم منطقی و کارکارشناسی و آینده نگری اقدام به واگذاری اراضی و منابع ملی در شهرهای مختلف کرده اند که بی شک این امر موجب بروز معضلاتی در آینده برای استان خواهد شد.

وی اظهار کرد: سازمان ها و شرکت هایی در سال های گذشته به بهانه احداث یک کارخانه ، کارعام المنفعه و یا یک کار زیربنایی اراضی زیادی را از منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی گرفته اند ولی در آن ویلا ساخته اند.

خادمی این امر را نمونه بارز زمین خواری دانست و تاکید کرد: منابع طبیعی استان باید ظرف این یک ماه تمامی این میزان اراضی واگذار شده را مورد بررسی دقیق میدانی و مطالعاتی قرارداده و هرمیزان اراضی را که مشخص شود به انحراف رفته و برای امر دیگری به غیر از تعهد ایجاد شده در زمان واگذاری زمین بوده است،اقدام بازگزداندن آن به دولت کند.

وی با انتقاد شدید از واگذاری بدون ضابطه و خارج از ظرفیت اراضی و منابع ملی در شهر یاسوج به برخی دستگاه ها و سازمان های غیردولتی این استان در سال های گذشته ، افزود: نتیجه این کارهای غیرکارشناسی جز تحمیل هزینه های سنگین بر دولت و مردم سود دیگری به دنبال نداشته است.

خادمی تصریح کرد: به گفته مسوولان منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان هم اکنون حجم زیادی از پرونده های راکد اراضی ملی در استان موجود است و در حالی که تامین زمین برای یک کارعلمی و تحقیقاتی همچون پارک علم و فناوری بیش از ۱۰ سال زمان می برد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از تشکیل کمیته ویژه تخصیص اراضی ملی با حضور دستگاه های مرتبط و محوریت منابع طبیعی در استان خبر داد وافزود: واگذاری زمین بدون مصوبه این کمیته خلاف قانون خواهد بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president