آوای جنوب

واکنش نوروزی به شایعات رفتن به استان فارس/نظر معاون برنامه ریزی استاندار در خصوص عملکرد سه نماینده استان در مجلس

.

آوای جنوب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال گذشته ۳۴ پروژه به اسم اقتصاد مقاومتی داشتیم پروژه هایی است که اگر در شهرستان های مختلف افتتاح شوند قطعا مردم استان آثار آن را خواهند دید.

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موضوعاتی از جمله وضعیت بودجه استان و مهمترین کارهایی که در استان انجام شده است پاسخ داد.

حسن نوروزی گفت: در زمینه وضعیت برنامه ریزی و بودجه ریزی در استان و اینکه چقدر توانستیم پروژه های مهم را جلو ببریم باید بگویم در سال های گذشته همچون سال ۹۸ رویه ما به این شکل بوده است که توزیع اعتبارات مبتنی بر نظام برنامه ریزی باشد یعنی اینکه قرار باشد ۱۵۰۰ پروژه را همه یکسان ببینیم و اعتبارات را بین پروژه های متعدد ریز کنیم واقعا همچین قصدی نبوده است .

وی بیان کرد: پروژه های مهم را در قالب پروژه های اقتصادی مقاومتی شناسایی کردیم که دولت در سطح ملی و در سطح استان ها به جد سیاست های ابلاغی رهبرانقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی را دنبال کرده در سطح استان نیز ما این رویه را پیش گرفتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال گذشته ۳۴ پروژه به اسم اقتصاد مقاومتی داشتیم پروژه هایی است که اگر در شهرستان های مختلف افتتاح شوند قطعا مردم استان آثار آن را خواهند دید مثل پروژه های احداث راه ها، پروژه های تامین آب، آب رسانی به اراضی کشاورزی و پروژه هایی که در زمینه اشتغال بوده و گره گشا هستند.

نوروزی تصریح کرد: تلاش ما بر این بوده که بودجه ریزی را مبتنی بر برنامه ها کنیم و و صحبت هایی که در جلسات مطرح می شود را اجرایی کنیم کارهای خوبی صورت گرفت به نظر من از مهمترین کارهایی که در استان ما انجام گرفت اجرایی کردن کمک های فنی اعتباری بود.

وی عنوان کرد: ما سال های سال در استان دوست داشتیم بتوانیم بخش خصوصی که به حیطه تولید روی می آورد و علاقمند است طرحی را اجرا کند تسهیلات بانکی بگیرد و طبیعتا با این تسهیلات و نرخ سودهای مصوب شورای پول و اعتبار است شاید سرمایه گذاری خیلی سودآور نیست و سرمایه گذار رغبت چندانی ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مگر اینکه ما بیاییم از محل اعتبارات استانی کمک کنیم و بخشی از سود تسهیلات را یارانه بدهیم و یا کاهش دهیم که برای اولین بار در سال ۹۷ در استان این کار را اجرایی کردیم و در سال ۹۸ نیز قطعا در برنامه خواهیم داشت.

نوروزی گفت: از دیگر کارهای خوب، در زمینه تهاتر بدهی های دولت به بخش خصوصی با مطالبات دولت بود یعنی اینکه دولت بدهکار پیمانکار و پیمانکار بدهکار بانک یا امور مالیاتی است و اینجا پیمانکار مانده با بدهی هایی که دارد در این مواقع دولت ظرفیت خوبی را در قانون بودجه دید و مجلس هم مصوب کرد، به جد به دنبال این هستیم که در کنار اعتبارات دولتی از این ظرفیت ها استفاده کنیم، چیزی که در توان بوده از حیث استفاده از ظرفیت های بودجه حرکت استان حرکت خوبی بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص این که کدام یک از نمایندگان مجلس استان عملکرد بهتری در کسب بودجه داشتند عنوان کرد: به نظر من هر سه نماینده استان برای حوزه های انتخابیه خودشان تلاش های چشم گیری داشتند انصافا توفیقات خوبی داشتیم حقیقتا در ۷ سال گذشته اگر بخواهم ارزیابی کنم نماینده های ما در هر سه حوزه تمام تلاش های خود را برای جذب اعتبارات داشتند شرایط کشور نیز خوب نبود اما هر سه نماینده همیشه همراه دولت و مسئولان ارشد استان بودند و از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.

نوروزی در پایان در پاسخ به برخی صحبت ها درباره رفتن به استان فارس گفت: فعلا در خدمت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هستم و جایی نمی روم

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president