آوای جنوب

واکنش مدیرکل بنیاد به گلایه های متقاضیان طرح ملی مسکن در گچساران/ راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد!

آوای جنوب 

حسین جنتی گفت: بنیاد مسکن استان در طرح اقدام ملی مسکن به عنوان کارگزار است و راه و شهرسازی هم متولی امر است، بنابراین در بحث شفاف سازی قیمت نهایی پروژه و تعیین اقساط بایسیتی راه و شهرسازی پاسخگوی این موارد باشد.

حسین جنتی، مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در گچساران گفت: در بحث طرح ملی مسکن در شهرستان گچساران، فاز اول این طرح ۲۸۸ واحد است که زمین این طرح تحویل بنیاد و تسهیلات طرح نیز انعقاد قرارداد شد.

وی افزود: بنابراین در این راستا هم آورده اولیه متقاضیان به مبلغ ۴۰میلیون تومان نیز واریز شد و مرحله دوم سهم آورده نیز به متقاضیان اعلام شده است، هم اکنون پروژه در حال اجراست و بخش عمده ای از فونداسیون طرح اجرایی شده و برخی واحدها هم در مرحله اجرای سقف قرار دارند.

جنتی در ادامه نسبت به اجرای فاز دوم طرح ملی مسکن در این شهرستان تصریح کرد:باید توجه کرد که در فاز دوم طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان ،تعداد ۱۵۰نفر پول واریز کرده اند که در حال حاضر بدنبال زمین مناسب برای این طرح هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هرچند در این خصوص راه و شهرسازی زمینی جهت این طرح به بنیاد مسکن واگذار کرده است ، اما از سوی متقاضیان این طرح موضوعی مطرح شده است که واحدها دو طبقه و یا چهار طبقه احداث شود که در نهایت اگر طرح بر روش احداث واحدهای مسکونی دو طبقه باشد، با توجه به هماهنگی ها نیز آغاز ساخت را به مردم واگذار می کنیم.

وی درادامه با اشاره به گلایه های متقاضیان فاز اول در طرح اقدام ملی مسکن این شهر گفت:توانایی یا عدم توانایی متقاضیان شهرستان گچساران در بحث پرداخت اقساط خود بحث جداگانه ای دارد، اگرچه این طرح مسکن یک پروژه ملی به شماره می رود که در سطح کلان کشور تصمیم گیری می شود.

جنتی درادامه اظهارکرد:بنابراین باید مدنظر داشت که در بحث تعداد اقساط و پرداخت هزینه های طرح اقدام ملی که از سوی متقاضیان مطرح می شود در سطح استان تصمیم گیری صورت نگرفته و طرحی که در کل کشور اجرا می شود در استان ما هم ابلاغ شده که با جدیت تمام در حال اجراست.

وی افزود:بنیاد مسکن در این طرح به عنوان کارگزار است و راه و شهرسازی هم متولی امر است،بنابراین در بحث شفاف سازی قیمت نهایی پروژه و تعیین اقساط بایسیتی راه و شهرسازی پاسخگوی این موارد باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت:درخصوص گلایه ها نیز با نمایندگان متقاضیان جلساتی برگزار کردیم که نسبت به روند و اجرای طرح نیز قانع شدند، اما همچنان پیگیر مشکلات و گلایه های متقاضیان از طریق مراجع بالاتر هم هستیم

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president