آوای جنوب

واکنش امام‌جمعه باشت به فتاح محمدی: شما جلوی باند بازی‌ها را بگیرید

بدانید کسانی باعث اختلاف می‌شوند که فتنه‌گران را در دانشگاه‌های استان دعوت می‌کنند

امام‌جمعه باشت در پاسخ به برخی اظهارات مسئولان استانی گفت: مسئولان استانی به جای دم ‌زدن از اعتدال مانع از حضور فتنه‌گران در دانشگاه‌ها شوند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با نقل حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: تقوای الهی و انجام واجبات مایه سعادت انسان در دنیا و آخرت خواهد سد.

امام جمعه باشت در سخنان خود در خطبه نخست با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: در زیارت اربعین آمده است که سیدالشهدا (ع) در راستای هدایت بندگان از جهالت و سرگردانی خون خود را فدا کرد و در حقیقت هدف اصلی نبوت انبیا و امامت ائمه(ع) هدایت انسان‌ها و نجات آن‌ها از انحرافات دنیوی بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که امام حسین (ع) در کربلا ادامه دهنده راه امامان پیش از خود بوده و با هدف هدایت بندگان قیام کرد، افزود: سیدالشهدا(ع) تا قبل از عاشورا تلاش‌های بسیاری انجام دادند تا با نصیحت‌ها و راهنمایی‌های خود مردم را به دین الهی دعوت کند و در این راستا از جان عزیزان خود گذشت تا عده‌ای بعد از شهادتش هدایت شوند.

خطیب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی از عموم مردم عزادار شهرستان باشت خواست تا همانند گذشته حضور پرشوری در مراسم سرور و سالار شهیدان و مراسم‌های دهه آخر صفر داشته باشند.

عبودی در بخش دیگری از سخنان خود به مرقومه مقام معظم رهبری به سمینار مبارزه با فساد اداری پرداخت و «این سمینارها قرار است چه معجزه‌ای بکنند؟، مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ و تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای» را از جمله مهم‌ترین نکات اشاره شده دانست.

امام‌جمعه باشت در ادامه خطبه نخست در پاسخ به معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در مصاحبه‌ای خطاب به ائمه جمعه نکاتی را مطرح کرده بودند، تصریح کرد: وظایف ائمه جمعه برای آن‌ها آشکار است لذا شما مراقب اقدامات خود باشید، به بهانه اعتدال فرزندان انقلاب را کنار نزنید، جلوی باند بازی‌ها را بگیرید، اجازه ندهید به نام اعتدال افراطی‌ها و فتنه‌گران حاکم شوند و بدانید کسانی باعث اختلاف می‌شوند که فتنه‌گران را در دانشگاه‌های استان دعوت می‌کنند.

وی همچنین به ۲۷ آذر ماه شهادت آیت‌الله دکتر مفتح اشاره کرد و گفت: حوزه و دانشگاه دو بازوی اصلی نظام و مکمل یکدیگر هستند و وجود هر دو ضروری است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    به نام انکه جان را فکرت اموخت
    خداوند منان را شاکریم که هر چند روز یکبار توفیق این را پیدا میکنیم که ما مردم شهرستان تاریخی باشت از هر گروه جناح و طایفه ای در صف های فشرده نمازمقدس جمعه حضور پیدا میکنیم تا ما جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب با استفاده ازبیان شیوا و سخنان دلنشین امام جمعه محترم شهرستان در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و حفظ ارزش ها و ارمان های مقدس این مرز و بوم که با خون بیش از سیصد هزار شهید گلگون کفن ابیاری شد قدم برداریم .امام جمعه محترم جناب اقای عبودی جوانان انقلابی و متمدن این خطه به خوبی اگاه و واقف هستند که با حضور شما به عنوان امام جمعه و جناب آقای تاجگردون که از فرزندان به نام و متشخص این دیار و انقلاب میباشند در ردای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شاهد تغییرات چشم گیری در عرصه عمران ابادانی و فرهنگی شهرستان بودیم و هستیم این که هر چند روز یکبار شاهد حضور وزیر یا معاونشان به همراه نماینده محترم شهرستان در منطقه و افتتاح طرح های مختلف هستیم یا اینکه کما فی السابق شاهد حضور حماسی و بی سابقه گروههای مختلف مردمی در مراسمات مذهبی و مهم تر شاهد پخش این مراسمات از شبکه های سراسری رسانه ملی هستیم همه از برکات بی شمار انقلاب در این خطه محروم ان هم به لطف تلاش شما دو مسوول محترم شهرستان و شایستگی بیش از پیش مردم این شهرستان میباشد.جناب آقای عبودی منبر ها ومساجد شهر باشت هیچگاه ندای دلنشین روضه های آتشین شما را فراموش نخواهند کرد چرا که اهل بیت علیهم السلام همه نورند و آن جلوه که فانی نشود نور خداست شما در روز ۲۱ آذرماه در خطبه دوم نماز جمعه در تبیین مسائل سیاسی روز سخنانی را ابراز داشتید که بعضی از آنها جای و تقدیر و تشکر فراوان دارد وبقیه بیشتر جای سوال و علامت تعجب دارد تا چیز دیگر. در این جا لازم است چند نکته ای را به عنوان فرزندان کوچک تان به شما عرض نماییم . همه میدانیم همانطور که بزرگان دین مان فرمودند ، شما هم در نماز جمعه به آن اشاره کردید دین ما دین عقلانیت ، معنویت و اعتدال است. نکته اول که باید خدمت شما عارض باشیم این است که طبق فتوای آیات عظام خامنه ای ، تبریزی ، فاضل ، نوری و سیستانی اهل کتاب پاک اند ولی بهتر است از آنان اجتناب شود پس شما چرا و چطور آقایان موسوی وکروبی را نجس خواندید تمام احکام دین ما از چهار منبع عقلی ، نقل (قرآن و روایات)، سنت و اجماع گرفته می شود شما با استناد به کدام یک از این چهار منبع اقدام به صادر کردن این فتوا کردید!
    نکته دوم اشاره به بحث اختلاس ۱۲۰۰۰ میلیاردی داشتید و فرمودید که آنهایی که از ۳۰۰۰ میلیارد اختلاس ناراحت بودید خودتان که ۱۲۰۰۰ میلیاردی شدید جدای از اینکه این حرف بوی یک جاح خاص را میدهد میدانیم که منظور شما برخورد قاطع و فرا جناحی با مفاسد اقتصادی است اما نکته مهم اینجاست ، اختلاسی که هنوز جزئیات و زوایای آن درست باز نشده شما چطور آن را به دولت تدبیر امید نسبت میدهید. اگر از چگونگی انجام آن اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی با خبر باشید این اتفاق حاصل سوء مدیریت ، کار گروهی و برنامه چهار ساله افراد و مسئولینی بود که به بهانه دور زدن تحریم ها و با شعار عدالت در دولت دهم صورت گرفت که خیلی از ائمه جمعه شاید هیچ وقت نخواستند به آن بپردازندحالا شما چرا و با چه اطمینانی اعلام میکنید که در عرض یک سال و نیم در دولت آقای روحانی۱۲۰۰۰ میلیارد اختلاس شده هست ما آن را انکار و دولت را بی تقصیر نمیدانیم اما عقل ایجاب میکند که ۱۲۰۰۰ هزار میلیارد اختلاس برنامه و زمانی بیش از یک سال و نیم را می طلبد. مطلب سوم اعتراض شما به حضور اقای شجاع پوریان نماینده سابق بهبهان و عضو شورای فعلی تهران ذر دانشگاه پیام نورگچساران به عنوان سخنران روز دانشجوهست و فرمودید ایشان افراطی واز فتنه گران هستندهمه ما آنچه را که راجع به مسایل سیاسی سال ۸۸ مد نظر رهبر عزیزمان است قبول داریم آقای شجاع پوریان سال ۱۳۹۲در تهران با رای چند هزار نفر از همین مردمی که شما سرمایه و مایه دلخوشی خود معرفی کردید به عضویت شورای شهر پایتخت کشور در آمدند واین مساله برای قوم لر یک توفیق و افتخار هست ایشان با دعوت مردم و دانشجویان دانشگاه در دانشگاه حضور پیدا کردند و جدای از آن تعداد اندک بسیجی که از کل دانشگاههای گچساران جمع شده بودند و در جلسه اخلال ایجاد کردند استقبال خوبی از ایشان به عمل امد خود شما هم به خوبی واقفید که تعداد بسیجی های دانشگاه پیام نور گچساران به تعدادانگشتان دو دست هم نمیرسد آقای شجاع پوریان اگر اعتقادی به رهبری و نظام نداشتند الان عضو شورای شهر تهران واگر هم انتقادی به لفظ فتنه داشتند قطعا نیم نگاهی به این مساله داشتند که چرا عده ای از نمایندگان و مسوولین مملکت با مایه گذاشتن از رهبری و استفاده از لفظ فتنه به دنبال رسیدن به نام ونان و سمت بالاتری هستندهمانانی که در برابر فساد های گسترده دولت نهم و دهم و خانه نشینی ۱۱ روزآقای احمدی نزاد نخواستند لب به سخن بگشایندجوانان و دانشجویان اگاه و همیشه در صحنه باشت و گچساران هیچوقت این نقل و قول ها را برنمی تابندهر شخصیت سیاسی را که عده ای از مسوولین و گروههای مذهبی نپسندند تند رو و فتنه گر معرفی کنند اقشار دیگر جامعه هم با جان ودل بپذیرند که بله همینطور است چرا که واقعیت جامعه را که ما مردم لمس میکنیم با ان گفته هایی که در بعضی تریبون ها بیان میشود زمین تا آسمان با هم فرق میکنند.و از شما در خواست میکنیم که چشم و گوشتان را بیشتر باز کنید و ببینید که افرادی در شهرستان به اسم رهبر شهدا و انقلاب برای حفظ گوشه ای از دین گوشه های دیگری از دین را نابود میکنند همانانی که درشب های محرم حامیان مذاکرات هسته ای را به اصحاب معاویه تشبیه کردند مگر مذاکرات با مجوز و حمایت چه کسانی انجام میشود آیا جواب چیزی جز شخص رهبر فرزانه انقلاب ومردم این سرزمین است؟ یا اینکه اصلاح طلبان را از دم کافر میشمارند ؟ آیا اینها مصداق تند روی افراطی گریو بد اخلاقی نیست ؟امیدواریم که اگر جوابی برای این نوشتار در کار باشد چیزی غیر از آن کلی گویی های باشد که گاهی اوقات میشنویم. ان شاء الله
    جمع کثیری از جوانان و دانشجویان باشت و گچساران
    ایام به کامتان

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president