آوای جنوب

هشدار فرماندار گچساران به بانک‌ها/ بانک‌ها با بازاریان همکاری داشته باشند

فرماندار گچساران گفت: توصیه می‌کنم که بانک‌ها با بازاریان همکاری داشته باشند و چنانچه اگر بانک‌ها چک یک بازاری را برگشت بزند با آن بانک برخورد جدی صورت می‌گیرد.

هشدار فرماندار گچساران به بانک‌ها/ بانک‌ها با بازاریان همکاری داشته باشند

 به گزارش آوای جنوب  از گچساران، هشتاد و یکمین نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان به ریاست فرماندار و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علیرضا اتابک  اظهار کرد: تلاش‌های شبانه روزی در بحث مبارزه با کرونا در سطح شهرستان صورت گرفته و استحضار دارید که وضعیت شهرستان به دلیل تردد و شرایط خاص خود موجب شیوع زودتر  ویروس کرونا شده است.

وی ادامه داد: وجود نیروهای غیر بومی و مراودات  موجب شد که سرایت این ویروس از منطقه به منطقه دیگر  صورت گرفت و در تلاش هستیم که این زنجیره قطع شود.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه مراکز بهداشت و درمان می داند که هجمه کار به چه میزان است، عنوان کرد: اکنون یک نوع جدیدی از ویروس کرونا در راه است که جهش و سرایت آن از ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر است.

اتابک اذعان کرد: زمانی که یک شهرستان وارد پیک این بیماری می‌شود دیگر نمی‌توان شهرستان را کنترل کرد و گچساران  در پیک این بیماری بهترین مقابله  را  با این ویروس انجام داده است که  در این برهه از زمان با کمترین تلفات مواجه هستیم .

وی ابراز کرد: در این شرایط نمی توان تمامی شیوع ویروس کرونا را بر گردن شهروندان انداخت چرا که نمی توان کسب و کار را به کل تعطیل کرد و اگر در جایی کم کاری و سهل انگاری شد علی رغم آن همه نامهربانی کارنامه مقابله با ویروس کرونا  در شهرستان مطلوب است.

فرماندار گچساران ادامه داد: در ۲ هفته اخیر روند آمار مراجعه، مبتلا و بستری کرونا در شهرستان ثابت بوده است.

اتابک با اشاره به اینکه نباید زحمات کادر بهداشت و درمان را نادیده گرفت، افزود:  اکنون مرگ و میر کرونایی در کشور به بیش از چهارصد نفر رسیده است و این آمار نشان دهنده پیک بیماری در کشور است اما با این حال در شهرستان این بیماری به  خوبی  کنترل شده است.

 فرماندار گچساران ادامه داد: جامعه مذهبی ، هیات ها ، گروه های مردم نهاد، کسبه و تعطیلی بازار در کنترل این بیماری همکاری خوبی داشتند و من تشکر دارم از بازاریان که با توجه به شرایط اقتصادی با کمترین تنش با ستاد کرونا همکاری داشتند.

اتابک گفت: توصیه می‌کنم که بانک‌ها با بازاریان همکاری داشته باشند و چنانچه اگر بانک‌ها  چک یک بازاری را برگشت بزند با آن بانک برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر امروز آمار کرونا در گچساران ثابت می شود به دلیل همکاری بازاریان و مسئله تعطیلی بازار و صنوف بوده است.

 فرماندار گچساران  در ادامه به بحث تبلیغات زود هنگام  داوطلبان میاندوره مجلس شورای اسلامی  اشاره کرد و افزود:  بارها به این مسئله تاکید شده که شرایط باید یک شرایط آرامی باشد و درخواست کردیم در این شرایط سخت که داوطلبان اگر دغدغه آنها تلاش ، خدمت و رفاه به مردم است و در صحنه حضور پیدا کردند بهترین خدمت امروز به مردم این شهرستان این است که از نشست های انتخاباتی تعطیل شود و از برگزاری این گونه نشست ها جلوگیری کنند.

اتابک اذعان کرد: هبچ گونه تبلیغات در این زمان آزاد نیست و با کسانی که قانون شکنی می‌کنند برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: چنانچه نیروی انتظامی و دادستانی جلوی اینگونه نشست‌ها و تجمعات انتخاباتی را گرفتند با این افراد برخورد جدی صورت بگیرد.

فرماندار گچساران در ادامه به نمونه گیری هدفمند تست کرونا تاکید کرد و گفت: تست ها را به سمت محله های پر خطر سوق بدهیم.

اتابک بیان کرد: اگر کسی در شرایط قرنطینه مکان خود را رها کند با آن فرد برخورد جدی و قانونی صورت بدهد و افزایش آمار کرونا از همین افراد قرنطینه نشات گرفته است چرا که این افرد محل  قرنطینه را رها می‌کنند.

فرماندار گچساران ر ادامه به واکنش‌هایی که در فضای مجازی مبنی به تزریق واکسیناسیون پاکبان شهرداری دوگنبدان اشاره کرد و گفت: در بحث واکسیناسیون بیشتر به این مسائل پرداختن به این موضوع کار درستی نیست .

اتابک ابراز کرد: در برخی از کارها انحرافاتی وجود دارد و ما نباید توان خود را در این زمینه بگذاریم چرا که افراد در معرض خطر توسط وزارت بهداشت مشخص می‌شوند.

وی اذعان کرد: پاکبانی که حاضر به تزریق واکسن کرونا نشده خیلی دیگر از افراد هستند که آماده تزریق این واکسن هستند.

اتابک ادامه داد: این زیبنده جامعه نیست که به دنبال این باشیم که چه کسی واکسن زده است.

فرماندار گچساران با اشاره به تداوم وضعیت قرمزشهرستان گفت: بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا تعطیلی بازار و مشاغلی که در رسته شغلی ۲،۳ و چهار قرار دارند به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

اتابک در ادامه به بازار مرغ گریزی زد و افزود: کمبود مرغ در بازار گچساران مشاهده نشده است علی رغم اینکه در بسیاری از مناطق کمبود مرغ وجود داشته است.

وی ادامه داد: اکنون کشور در آسیب است و جای تسویه حساب شخصی نیست چرا که  مردم در مضیقه هستند و این بیماری کرونا به روح و روان مردم فشار آورده است.

فرماندار گچساران ابراز کرد: امروز همه باید دست در دست هم بدهند تا مردم آسیب نبینند.

اتابک با اشاره به اینکه مگر تعطیلی بازار کار آسانی است  و امروز وظیفه  و رسالت همه تریبون دارها این است که تنش ها را در جامعه کمتر کنند، ادامه داد: سختی ها را باید دید و همکاری داشته باشیم ‌چرا که امروز زمان جنگ است و این بیماری  نفس مردم  را بند آورده است.

فرماندار گچساران ابراز کرد: اکنون در حال شیب نزولی این بیماری هستیم اما هیچ تضمینی وجود ندارد چرا که پیک جدید این بیماری در راه است و این پیک کشنده تر است.

اتابک با بیان اینکه با رعایت کردن نکات بهداشتی می توان از پیک این بیماری عبور کرد، اظهار کرد: مراسمات عزاداری در شهرستان در حال رعایت شدن است وبا  افرادی که مراسمات عزاداری آنها شلوغ برگزار می‌شود به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 وی خاطرنشان کرد: به روسای  ادارات و بانک ها که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند آن اداره  و بانک همانند صنوف متخلف پلمب خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president