آوای جنوب

هشدار دادستان مرکز استان برای ورود رسانه ها به دسته بندی های سیاسی/با عامل از بین برنده وحدت برخورد می کنیم

آوای جنوب

علی ملک حسینی گفت: سیاست ما در دستگاه قضایی پیشگیری از این‌ موارد است و عاملی که سبب‌از بین بردن وحدت است را دنبال خواهیم کرد، سیاست این است در‌جایی که نیاز به برخورد قضایی است با قید فوریت گام برداشته شود.

 

 

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آوای جنوب دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه فضای مجازی کمیته انتخابات استان گفت: در‌ چند روز گذشته وارد مرحله اجرایی انتخابات بعد از تایید صلاحیت ها شدیم که محدودیت هایی در‌ این عرصه وجود دارد.

علی ملک حسینی گفت: اگر در‌ گذشته مولفه اصلی قدرت سلاح و مهمات بوده اما امروز به مولفه های رسانه تغییر پیدا کرده است و رسانه نقش مهمی دارد، اگر دشمن در‌ حوزه جنگ سخت حرفی برای گفتن ندارد در‌ عرصه جنگ رسانه فعال است.

وی افزود: امروز بحث سواد رسانه ای مطرح است، در‌ این موضوع گاهی آحاد جامعه توانایی تحلیل اخبار را ندارند بنابراین خبری که حتی دروغ است به راحتی د‌ر جانعه منتشر می شود، در‌ این خصوص رسانه ها می توانند با اقدام‌مناسب در‌ جهت خنثی سازی بازتاب این اخبار گام بردارند.

ملک حسینی بیان کرد: رسانه ها می توانند با الگوگیری از اخلاص شهید سلیمانی، خلوص و صداقت داشته باشد، از ایجاد جو تخریب و تهمت جلوگیری کند و با بصیرت باشد که از جمله موضوعاتی که رسانه باید داشته باشد بصیرت است.

دادستان یاسوج گفت: انتخابات سمبلی برای پایبندی مردم به انقلاب است، رسانه باید نقشه های دشمن در کاهش مشارکت در انتخابات را از طریق معرفی و شناسایی ظرفیت ها به جامعه خنثی کند.

وی افزود: برخی از رسانه ها خطاهایی انجام می دهند و وارد دسته بندی های سیاسی می شوند که وارد شدن به این دسته بندی ها سبب تهدید و ایجاد اختلاف و دنبال کردن حتی برنامه های دشمن می شود.

ملک حسینی بیان کرد: دشمن پیام ملت ایران را در تشییع سردار سلیمانی گرفت و درصدد است با این پیام به مقابله برخیزد، نقش رسانه ها پیامبر گونه است، باید با هوشیاری قلم زده و از ایجاد کوچکترین مطلب که سبب تفرقه در‌جامعه شود پرهیز کرد.

وی‌ افزود: تقویت جو‌ مشارکت و حضور مردمی سیاست دستگاه قضایی است که از طرفی سبب افزایش اعتماد مردم به نظام می شود، با شروع مدیریت آقای رئیسی جو اعتمادی در بدنه کشور شروع شده است، سیاست حداکثری دستگاه قضایی برگزاری انتخابات پرشور و فعال است، از امروز تا ایام انتخاب این فضا رصد می شود.

دادستان ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه در‌حوزه فضای مجازی داریم و در دستگاه های قضایی کسانی که تخلفاتی را داشتند با احضار آنها سعی بر پیگیری تخلفات شده است، در یک مورد رسانه ای تیتر جنجالی زده شد با اینکه اقرار به اشتباه کردند اما تشکیل پرونده دادند و با مشاهدات و کارشناسی ها بیان کرده بود که یکی از کاندیداها پیروز قطعی انتخابات است؛ این در حالی است که این جو‌ در‌سال ۸۸ سبب ایجاد فتنه ۸۸ شد.

ملک حسینی گفت: سیاست ما در دستگاه قضایی پیشگیری از این‌ موارد است و عاملی که سبب‌از بین بردن وحدت است را دنبال خواهیم کرد، سیاست این است در‌جایی که نیاز به برخورد قضایی است با قید فوریت گام برداشته شود.

وی تاکید کرد: نظرسنجی های بی پایه و اساس ممنوع است چرا که سبب ایجاد جو هیجان کاذب می شود؛ هدف این است که هیجان های کاذب کاهش پیدا کند، رسانه ها برای‌ نظر سنجی ها متناسب با قوانین گام بردارند و باید در‌ ایجاد جو ارام و مشارکت بالا در‌انتخابات گام بردارند و نقش رسالت گونه خود را ایفا کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president