آوای جنوب

هشدار انتخاباتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فرمانداران/هر فرمانداری نمی تواند انتخابات برگزار کند برود/نامزدها برای ثبت نام لشکرکشی نکنند

آوای جنوب 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استاندار امروز در ستاد انتخابات و با حضور فرمانداران رسما اعلام کرد که هر فرمانداری و هر نیروی مسوول در انتخابات که نمی‌تواند انتخابات را برگزار کند از همین الان بدون این که کوچکترین گره‌ای ایجاد شود میدان را ترک کند.
هشدار انتخاباتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فرمانداران/جمالی: انتخابات سالم برگزار می‌کنیم

به گزارش آوای جنوب از یاسوج احد جمالی در گفت‌وگو با شبکه دنا در خصوص مراحل برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای مدیران و مسوولان از ۶ ماه پیش برای حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا گفت: یکی از بحث‌ها امنیت است طبق قانون تامین امنیت بر عهده نیروی انتظامی است.

وی گفت: مدیرکل امنیتی انتظامی جز اعضای اصلی ستاد انتخابات و مرتبط با نیروی انتظامی است مدیر ثبت احوال هم عضوی از ستاد انتخابات است برای تشخیص هویت‌ها هم در رابطه با نامزدها و رای دهندگان باید اقدام کنند.

این مسؤول گفت: کمیته حقوقی را داریم که در بحث حقوقی با دستگاه قضایی ارتباط ما به روز است و یکی از معاونت‌های قوه قضاییه معاونت بررسی جرائم انتخاباتی تعیین شده و جلسات متعددی با هم داریم و البته با شورای نگهبان هم جلسات متعددی داشته‌ایم و خواهیم داشت.

جمالی خاطرنشان کرد: با تعامل عقلانی و نظام‌مندی که در استان می‌بینم وضعیت بسیار خوب است زیرا استان‌های بسیاری را تجربه کرده‌ام اینجا وفاق بسیار خوبی وجود دارد که امیدواریم خروجی مساله به نفع نظام و مردم باشد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعداد ۳ حوزه اصلی ثبت نام در استان داریم به مدت ۷ روز از فردا تا آخر وقت شانزدهم کار ثبت نام انجام می‌شود و اگر تراکم متقاضی داشتیم چرا که بعضی به دنبال روز آخر هستند قانون پیش بینی کرده که اگر نتوانستیم ثبت نام را کامل کنیم مشخصات شناسنامه‌ای را ثبت می‌کنند و پس از آن تا ۲۴ ساعت بعد فرمانداری‌ها کار ثبت را انجام می‌دهند.

وی گفت: نرم‌افزاری وزارت کشور تعریف کرده که افراد می‌توانند توسط گوشی تلفن همراه ثبت نام خود را انجام دهند و تا آخر وقت امروز به ما اعلام می‌شود و ما هم اعلام می‌کنیم که خیلی از مشکلات را برای ثبت‌نام حضوری برطرف می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: موضوعی که به عنوان یک آسیب در استان است فردی که می‌خواهد ثبت نام کند لشکرکشی می‌کند که کار خوبی نیست بحث ما این است که حداکثر با چند نفر و محدود به سه تا ۵ نفر باشند زیرا تعداد زیاد مزاحمت ایجاد می‌کند و به فرمانداری‌ها اعلام می‌کنیم که از این قضیه جلوگیری کنند.

وی گفت: شرایط ثبت‌نام را قانون انتخابات مشخص کرده و تکمیلی قانون یکی دو روز قبل فرستاده شده و در مراکز ثبت نام موجود است و شرایط همان شرایط قبل خواهد بود، ایرانی بودن و مدرک فوق لیسانس و بالای ۳۰ سال سن و تابعیت ایرانی از ملاک‌هاست.

این مسؤول در پاسخ به این سؤال که داوطلبانی که ثبت نام می‌کنند آیا رصد می‌شوند و آیا نظارتی روی کار آن‌ها می‌شود گفت: از الان نمی‌توانند تبلیغات رسمی انجام دهند هر چند که نشست‌های خانگی دارند لذا فصل الخطاب ما قانون است انتظار داریم که بر  مبنای قانون حرکت کنند اگر افرادی خارج از قانون و قبل از اعلام موعد، تبلیغات علنی کنند با آن‌ها برخورد قانونی می‌کنیم و دستگاه‌های نظارتی هم مثل دادگستری فعال هستند هر چند ممکن است افرادی هم متوجه نباشند که به آن‌ها گوشزد می‌کنیم و با کاندیداها نشست خواهیم داشت و تذکرات لازم را خواهیم داد و اگر همه تکالیف قانونی را متوجه باشیم مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود.

وی در خصوص این که پل ارتباطی بین ستاد انتخابات و مردم کیست اظهار کرد: وزارت کشور مجری قانون انتخابات است ستاد انتخابات گزارشات را به ما اعلام می‌کنند سخنگوی ستاد را مشخص می‌کنیم و فرمانداری‌ها موظف هستند گزارشات خود را به روز ارائه کنند.

وی گفت: انتخابات مرحله ثبت نام نامزدها و تشخیص هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی است یک بحثی بین شورای نگهبان و وزارت کشور است که حوزه‌های تک نماینده‌ای انتخابات آن‌ها تمام الکترونیکی باشد اما هنوز ابلاغ رسمی نشده اگر موافقت شود قطعا در سه حوزه استان انتخابات تمام الکترونیکی خواهیم داشت.

جمالی در پاسخ به این سؤال روستاهایی که اینترنت ندارند چگونه انتخابات الکترونیکی در آن‌ها برگزار می‌شود اظهار کرد: در روند انتخابات الکترونیکی نیاز به اینترنت نیست و اگر اینترنت هم قطع باشد اجرا خواهد شد.

وی در خصوص این که برای سلامت و مشارکت و امنیت انتخابات چه برنامه ای دارید گفت: فاکتور اول ما امنیت است مساله بعد سلامت انتخابات است که بایستی سالم برگزار شود و صیانت از آرای مردم که بنا به فرموده مقام معظم رهبری حق‌الناس است.

جمالی خاطرنشان کرد: در حفظ بی‌طرفی کارگزاران ما چون مجریان انتخابات هستند موظفند انتخابات سالم برگزار کنند از روز اول اعلام کرده‌ایم و رصد و پایش می‌کنیم که نیروها در عین بی‌طرفی عمل کنند استاندار امروز در ستاد انتخابات و با حضور فرمانداران رسما اعلام کرد که هر فرمانداری و هر نیروی مسوول در انتخابات که نمی‌تواند انتخابات را برگزار کند از همین الان بدون این که کوچکترین گره‌ای ایجاد شود میدان را ترک کند.

وی افزود: مساله مشارکت هم که در این استان مسبوق به سابقه است و مشارکت در حد اعلا بوده و در راستای ایجاد سرمایه اجتماعی برای نظام همیشه پیشقراول بوده‌اند.

جمالی در تکمیل گفته‌های خود مبنی بر برگزاری انتخابات سالم گفت: انتخابات دوره قبل مجلس در قم مسوول بودم که قم در سلامت و صیانت انتخابات رتبه اول کشور را داشت و امیدواریم در این استان هم تجدید شود.

وی در خصوص آموزش‌ها هم گفت: بر مبنای قانون انتخابات آموزش‌های مختلفی داشتیم فرمانداران و بخشداران و معاون‌های فرمانداران و مسوولان آی‌.تی و دست اندرکاران آموزش دیده‌اند و سایر آموزش‌ها را از فردا خواهیم داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president