آوای جنوب

نماینده مردم بویراحمد و دنا از روستای بلهزار یاسوج بازید کرد+تصاویر

zaraa.blahzar-19نماینده بویراحمد و دنا روز شنبه از روستای بلهزار شهرستان بویراحمد بازدید کرد.

غلام‌محمد زارعی عصرشنبه در بازدید از روستای بلهزار از توابع شهرستان بویراحمد افزود:تسطیح خیابان و آسفالت گذاری معابر این روستا یکی از مطالبات عمومی مردم این منطقه بوده که باید هرچه سریعترانجام گیرد.

اختصاص ۱۱میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های روستای بلهزار

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۱میلیارد ریال برای آسفالت گذاری و ترمیم شبکه آب‌های سطحی برای این روستا تخصیص داده‌شده است، ابراز کرد: با این میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده می‌توان حدود ۵۰ هزار مترمربع از معابر عمومی منطقه بلهزار را آسفالت کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کنونی شهر یاسوج به‌عنوان مرکز کهگیلویه و بویراحمد را افزایش حاشیه‌نشینی اطراف آن دانست و اظهار کرد: در مناطقی همچون بلهزار، مهریان و مادوان بیش از نقاط دیگر این شهر حاشیه‌نشینی گسترش‌یافته است.

ماهانه ۱۰۰نفر به حاشیه‌های شهر یاسوج افزود می‌شود

زارعی بابیان اینکه طبق آمار در هرماه بیش از ۱۰۰نفر به جمعیت این مناطق سه‌گانه حاشیه مرکز استان افزوده می‌شود،گفت:در حال حاضر شهر یاسوج به لحاظ حاشیه‌نشینی جزو شهرهای رده اول کشور است.

وی به تسطیح و روکش گذاری آسفالت معابری این روستا اشاره کرد و گفت: مشکلات آسفالت کوچه‌ها، معابر و همچنین مشکل آب دو معضل بزرگی است که مردم در بلهزار با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و مسئولان باید بیش‌ازپیش در راستای عملی‌ شدن این دو خواسته به‌حق مردم، اقدام کنند.

اختصاص پنج میلیارد ریال برای روکش گذاری آسفالت روستای بلهزار

وی بابیان اینکه مسئولان بنیاد مسکن باید برای آسفالت معابر این منطقه بااعتبار پنج میلیارد ریال شروع به کار کنند،،افزود: بودجه لازم برای این کار تهیه و آماده‌شده است.

زارعی بابیان اینکه پیش‌ازاین شش میلیارد ریال برای رفع مشکل آب‌رسانی به مناطق بلهزار و مادوان بویراحمد اختصاص‌یافته است، اظهار کرد: این میزان بودجه شامل سه میلیارد ریال از محل ماده ۱۸۰ و سه میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش آبی کشور است.

احداث چند حلقه چاه جدید برای برطرف کردن تنش آبی

وی تصریح کرد:مسئولان آب و فاضلاب روستایی استان باید به یک برنامه هدفمند این میزان اعتبار را برای حفر یک حلقه چاه به‌منظور افزایش فشار آب و بهسازی شبکه آب‌رسانی مناطق بلهزار و مادوان بویراحمد هزینه کنند.

بویراحمد دیگر مشکل برق‌رسانی نخواهد داشت

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه هیچ‌گونه مشکل اعتباری درزمینهٔ برق‌رسانی و تأمین زیرساخت‌های برق در مناطق روستایی شهرستان‌های بویراحمد و دنا نباید وجود داشته باشد، گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای رفع مشکل برق منطقه بلهزار بویراحمد اختصاص داده شد.

زارعی با تأکید بر این موضوع که اداره برق شهرستان بویراحمد موظف است تا پایان سال مشکل برق‌رسانی روستای حومه شهر یاسوج ازجمله بلهزار را مرتفع کند، بیان کرد:روشنایی معابر عمومی، اصلاح شبکه برق و جابه‌جایی تیرهای برق از مطالبات مردم این روستا بوده که باید هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

نبود ارائه خدمات لازم در روستای بلهزار یک ضعف است
وی بابیان اینکه اجرای طرح یکپارچه‌سازی ارائه خدمات رفاهی به اهالی مناطق بلهزار و مادوان بویراحمد در حال پیگیری است،ابراز کرد:تراکم جمعیت، احداث منازل مسکونی غیر مقاوم، کمبود امکانات رفاهی و نبود کانال هدایت سیلاب از مهم‌ترین مسائل و مشکلات موجود در مناطق بلهزار و مادوان بویراحمد بوده که باید هرچه سریع‌تر چاره جدید برای ان اتخاذ شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نبود فضای سبز مناسب در این روستای های سه‌گانه حاشیه شهر یاسوج را غیرقابل‌هضم دانست و افزود: مسئولان باید برای احداث چند پارک محله راهکاری جدید داشته باشند و به فضای سبز این منطقه طراوتی جدید ببخشند.

منطقه بلهزار در پنج کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با سه هزار خانوار و جمعیتی افزون بر هشت هزار نفر واقع‌شده است.

غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
غلام محمد زارعی
با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president