آوای جنوب

امام جمعه باشت:

نتایج مذاکرات لوزان را نباید عجولانه تحلیل کرد /دوگانگی در سخنان و متن نامه دو طرف

قضاوت در خصوص نتایج مذاکرات را عجولانه انجام ندهند چراکه تا سه ماه آینده و مشخص شدن جزئیات باید صبر کرد

عبودیامام جمعه باشت گفت: نتایج مذاکرات لوزان نباید عجولانه تحلیل شود.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج مذاکرات هسته‌ای از تیم مذاکره‌کننده هسته ایران در راستای تلاش‌ها و زحمات دلسوزانه جهت دفاع از حیثیت و حق ملت ایران تقدیر و اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده با اقتدار ایستادند و در دفاع از منافع ملی زحمات ارزنده‌ و قابل تقدیری انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات همچنان ادامه دارد در توصیه‌ای به تیم مذاکره‌کننده گفت: طی سه ماه آینده که قرار است بر روی جزئیات مذاکرات صورت بگیرد مراقب منافع ملی باشید که مبادا به خطر بیفتد.

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه طرف مقابل قابل اعتماد نیست، یادآور شد: تیم مذاکره‌کننده ما با توجه به این نکته بسیار مهم که طرف مقابل مورد اعتماد نیست تضمین‌های لازم را در نظر بگیرند و از دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای کشورمان که برای آن هزینه‌های بسیاری شده و افراد زیادی به شهادت رسیده‌اند را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبودی در ادامه سخنان خود با اشاره به دوگانگی متن نامه خلاصه نتایج مذاکرات لوزان تصریح کرد: دوگانگی در سخنان و متن نامه دو طرف نشان‌دهنده این است که هنوز به توافق نرسیده‌اند و برخی از بندهای این توافق قابل تفسیر به سلایق مختلف است.

وی با بیان اینکه تحلیل نتایج این مذاکرات نباید عجولانه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: قضاوت در خصوص نتایج مذاکرات را عجولانه انجام ندهند چراکه تا سه ماه آینده و مشخص شدن جزئیات باید صبر کرد.

امام جمعه باشت در راستای تحولات یمن و حمله عربستان سعودی به کشور یمن گفت: عربستان در دام آمریکا و غرب افتاده است.

حجت‌الاسلام‌ عبدالرحیم عبودی در خصوص تحولات اخیر یمن و حمله عربستان سعودی به کشور یمن اظهار کرد: تحولات یمن دنباله بیداری اسلامی است که در منطقه شکل گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به حمله عربستان سعودی به کشور انقلاب کرده یمن افزود: حمله به بحرین خلاف قوانین بین‌المللی و نقض حاکمیت کشور یمن است چراکه مردم یمن انقلاب کرده و حق آن‌هاست و این همان دموکراسی بوده که برخی کشورهای مدعی آن هستند.

امام جمعه باشت با اشاره به سابقه نبود دموکراسی در عربستان یادآور شد: جای تأسف و تعجب دارد کشور عربستان که تنها در طول تاریخ یک دموکراسی آن هم در صدر اسلام و برای به قتل رساندن پیامبر اکرم (ص) از هر قبله یک نفر را انتخاب کردند را داشته، به کشور خواهان دموکراسی یمن حمله کرده است.

حجت‌الاسلام‌ عبودی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما بر این اعتقادیم که عربستان در دام آمریکا و کشورهای غربی افتاده است و نتیجه حمله به یمن جز شکست برای آن‌ها نخواهد داشت و به امید خداوند شاهد پیروزی ملت یمن خواهیم بود.

وی همچنین در توصیه‌ای به سایر کشورهای منطقه گفت: کشورهای منطقه مراقب باشند در دامی که عربستان افتاده است، نیفتند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president