آوای جنوب

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:حاشیه نشینی یاسوج را تهدید می کند

گسترش شبکه های اجتماعی مجازی بر آسیب های مناطق حومه یاسوج افزوده است و در برخی موارد باعث مشکلاتی شده است

َفتاح محمدیمعاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حاشیه نشینی در اطراف یاسوج، این شهر را از نظر مسائل اجتماعی تهدید می کند.

آوای جنوب؛

فتاح محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جمعیت روستاهای پیوسته به یاسوج، در برخی موارد از شهرهای استان بیشتر شده است.

وی اظهار کرد: گسترش شبکه های اجتماعی مجازی بر آسیب های مناطق حومه یاسوج افزوده است و در برخی موارد باعث مشکلاتی شده است.

محمدی، نداشتن امکانات اولیه از جمله فضای سبز و مکان های تفریحی سالم و خدمات مناسب شهری را از دلایل آسیب زا بودن این مناطق عنوان کرد.

وی بیان کرد: مادوان که در سال های اخیر از یک روستای پیرامونی یاسوج به یک شهر تبدیل شده است با مشکلات گوناگون عمرانی و اجتماعی دست و پنجه نرم می کند.

پیش از این، غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفته بود که براساس آمار، در هرماه بیش از ۱۰۰نفر به جمعیت مناطق حاشیه ای شهر یاسوج افزوده می شود.

پژمان نیک اقبال؛ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در دی ماه گذشته گفته بود: ۶۸ هزار نفر در پیرامون شهر یاسوج سکونت دارند که ۴۳ درصد جمعیت شهرستان بویراحمد را تشکیل می دهند.

یاسوج؛ مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که کمتر از نیم قرن پیشینه شهر شدن دارد براساس سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۰ بیش از ۱۰۸ هزار نفر جمعیت دارد.

شهر مادوان با ۱۰ هزار نفر جمعیت و روستای بلهزار و مهریان از جمله مهمترین مناطق پیرامونی شهر یاسوج هستند.

روستای بلهزار در پنج کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با سه هزار خانوار، جمعیتی افزون بر هشت هزار نفر را در خود جای داده است.

کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۰ بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد .

۱۷ شهر در این استان هست که پنجاه درصد جمعیت استان در این شهرها سکونت دارند.

کهگیلویه وبویراحمد با ١۵ هزار و۵٠۴ کیلومترمربع وسعت، یک درصد ازمساحت ایران و ٩/ درصد از جمعیت کشوررا دارد و به طورمیانگین در هر کیلومترمربع آن ۴٢نفرزندگی می کند.

در کشوربه طورمیانگین در هر کیلومترمربع ۴٨نفرزندگی می کنند.

ایرنا/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president