آوای جنوب

مدیران کهگیلویه و بویراحمد به کف خیابان فرا خوانده شدند/کلانتری: مقابل متخلفان سکوت نکنیم

آوای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید دستگاه‌ها و مدیران را میدانی وارد خیابان کنیم که خوب‌ها توسط مسوولان استان و شهرستان‌ها تشویق شوند و آنهایی که رعایت نمی‌کنند را با گفت‌وگو نصیحت کرد.

به گزارش  آوای جنوب، حسین کلانتری در نشست ستاد استانی کرونا به حضور خود در شهرستان کهگیلویه و نشست ستاد کرونا در ان شهرستان اشاره کرد و گفت: از همه خدماتی که صورت گرفته تقدیر می کنیم و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هم به جد پای کار بوده‌اند

وی گفت: گزارش قابل تاملی رئیس دانشگاه علوم پزشکی داد و هرگونه موفقیتی که به دست آورده‌ایم میزان مشارکت مردم باعث این دستاوردها شده و اگر رعایت نمی‌کردند وضعیتی بدتر داشتیم هر چند مردم اکثرا رعایت کنند.

این مسوول افزود: نکته حایز اهمیت این که به شدت نیازمند همکاری آحاد مردم را داریم فصل پاییز و همزمانی کرونا و آنفلوانزا حتما شرایط را سخت و مشکل خواهد کرد.

وی گفت: امکانات ما علی‌رغم همه خدمات نظام اسلامی و میزان تخت‌ها که دو برابر شده به دلیل این که استان و دانشگاه ما جوان است و به مانند استان های دیگر که چندین و چند بیمارستان بخش خصوصی نداریم کار را سخت کرده است.

این مسوول گفت: آسیب و هزینه در صورت  رعایت نکردن در استان بسیار بالا می‌رود باز هم تکرار می‌کنیم که همه کمک کنند مهم‌ترین مساله در حال حاضر ماسک زدن است هر کسی از خانه خارج می‌شود ماسک به همراه داشته باشد حتی برای کوچکترین کار ماسک بزنند و باید مطالبه جدی مردمی شود و همه به یکدیگر تذکر دهند.

استاندار در ادامه تاکید کرد: در همه شهرستان‌ها هلال‌احمر و مدیران مدارس و فرهنگیان و نیروهای انتظامی و دهیاران و شوراها برای تذکر دادن وارد عمل شوند تا هر کسی قصد خروج از خانه دارد بدون ماسک خارج نشود.

وی با بیان این که اگر همه ماسک بزنند درک مردم از شرایط کنونی بالاتر خواهد رفت افزود: ماسک زدن باید به عنوان یک میثاق اتفاق افتد که هیچ کسی بدون ماسک از خانه بیرون نرود.

وی گفت: هیچ کارمندی حق ندارد بدون ماسک سر کار بیاید و رسما در استان باید چنین قانونی به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شود و اگر تخلف کرد به دادگاه تخلفات اداری فرستاده شود و همچنین هیچ دستگاهی حق ندارد به افرادی که رعایت نمی‌کنند خدمات بدهد و اصناف نیز علاوه بر این که خودشان ملزم به رعایت هستند خدمات را تنها به کسانی ارائه دهند که رعایت می‌کنند.

وی گفت: در حمل و نقل عمومی تلاش‌هایی شده که اصلا قابل قبول نیست و باید رعایت‌ها به حدی برسد که اثرگذار باشد.

استاندار به اظهارات وزیر بهداشت و آماری جالب توجهی از ماسک زدن و اثرگذاری آن اشاره کرد و گفت: دکتر نمکی توضیح داد طی تحقیقاتی که انجام شده آن‌هایی که ماسک داشتند تا ۸۵ درصد مبتلا نشدند و آن‌هایی که ماسک نداشتند تا ۹۲ درصد مبتلا شده بودند و نکته حائز اهمیت آن‌هایی که ماسک داشتند و کرونا گرفتند بیماری آن‌ها بسیار خفیف بوده است که اهمیت استفاده از ماسک را می‌رساند

کلانتری خاطرنشان کرد: دنیا روی این موضوع حساسیت نشان می‌دهد لذا گشت‌های ارشاد سلامت در همه فرمانداری‌ها ایجاد شود و از همه ظرفیت‌ها برای حضور در این گشت ها استفاده گردد که به عنوان یک مطالبه عمومی توان استان را نسبت به قبل مقابل ویروس بالا ببریم.

وی از برخی مراسم معارفه مدیران در استان هم انتقاد کرد و گفت: در معارفه‌ها حداکثر تا ۱۰ نفر باشند و این برنامه‌ها را بیشتر در سایت ها و صدا و سیما منتشر کنیم و تا آن جا که می‌شود پرجمعیت نباشند.

استاندار به ابتکاری دیگر برای فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: باید دستگاه‌ها و مدیران را میدانی وارد خیابان کنیم که خوب‌ها توسط مسوولان استان و شهرستان‌ها تشویق شوند و آنهایی که رعایت نمی‌کنند را با گفت‌وگو نصیحت کرد لذا مقابله با ویروس را به کف خیابان‌ها بیاوریم تا مردم همه ابعاد و زوایای بیماری را بدانند و رعایت کنند.

وی گفت: باید از کادر درمانی تشکر شود کادر درمانی به شدت خواهان قدرشناسی هستند و اگر مردم رعایت کنند کار آنها آسان تر می شود همین که رعایت شود میزان مراجعه و بستری کم می‌شود و این بزرگترین تجلیل از سربازان سلامت است.

این مسوول ادامه داد: ناچارا با افرادی که رعایت نمی کنند باید برخورد شود و از همه ظرفیت‌ها در این راه استفاده کنیم حوزه قضایی هم آمادگی کامل برخورد با قانون شکنان و متخلفین را دارند.

استاندار در خصوص ورود به موقع دستگاه‌ها و رفع بسیاری از بحران‌ها با حضور به موقع گفت: اگر در قضیه خانه سالمندان به موقع ورود پیدا نمی‌کردیم بحران درست می شد که با ورود به موقع مانع بروز تلفات جانی گسترده شدیم.

استاندار تاکید کرد: هیچ گونه پذیرش و برنامه‌ای در مورد اربعین وجود ندارد و هیچ گونه برنامه گرامیداشت مثل پیاده‌روی از این امام‌زاده تا آن امامزاده وجود ندارد و به فرموده رهبری باید در خانه نشست و دعاهای وارده را قرائت کرد.

 وی خاطرنشان کرد: در برخی از شاخص های مهم مثل مرگ و میر پایین تر از شاخص های کشوری هستیم اگر مراعات شود و همگانی تلاش کنیم رعایت پروتکل‌ها در استان به بالای ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president