آوای جنوب

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

محور یاسوج – اصفهان پر حادثه‌ترین محور مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

سیاهپور

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: محور یاسوج – اصفهان پر حادثه‌ترین محور مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد است.

آوای جنوب؛

منوچهر سیاه‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج، گفت: محور یاسوج – اصفهان با ۱۶ درصد تصادفات پرحادثه‌ترین محور مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: محورهای یاسوج – بابامیدان با ۱۲ درصد تصادفات و گچساران – باشت با ۱۰ درصد تصادفات از پرخطرترین محورهای مواصلاتی این استان هستند.

وی اظهار کرد: با تلاش و خدمات شبانه‌روزی پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد تصادفات فوتی و جرحی در ۶ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

این مسئول اظهار کرد: براساس آمار و گزارشات در ۶ ماه سال جاری ۳۰ درصد تصادفات حادث شده در بعد‌ازظهر و اوایل شب و بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ اتفاق افتاده است.

سیاه‌پور افزود: تجاوز و انحراف به چپ عامل وقوع ۳۲ درصد تصادفات جاده‌ای است، ضمن اینکه عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و عدم توجه به جلو از دیگر عوامل وقوع تصادفات در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خودروهای سواری با ۶۵ درصد بیشترین تصادفات جاده‌ای را رقم می‌زنند همچنین وانت با ۱۷ درصد و خودروهای عمومی با ۱۰ درصد از دیگر وسائل مقصر در حوادث رانندگی هستند.

وی اضافه کرد: عابرین پیاده در ۱۰ درصد تصادفات درون شهری و ۹۵ درصد تصادفات برون شهری مقصر هستند، ضمن اینکه ۲۷ درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو و خروج از جاده است.

این مسئول با بیان اینکه ۱۳ هزار دانش‌آموز در استان همیاران پلیس هستند، خاطرنشان کرد: ۲۵۰ معلم فرهنگ‌یار پلیس و ۷۰ دهیار راهور پلیس محله هستند و پلیس راه استان را در اجرای دقیق قانون و کاهش حوادث و تلفات رانندگی یاری‌ می‌کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president