آوای جنوب

قشقائی ها و تالار ستاره شب/آزمون بزرگ قشقایی ها در انتخابات

تمام اقوام ایرانی سخت کوش اند و در برابر بروز مشکلات مانند کوه استوارند. در این میان بیش از دیگران ایل قشقایی به سخت کوشی شهرت دارند و در برابر هر نوع مشکلی بسیار مقاومت می کنند.

آوای جنوبٌ

زمانی که ایل قشقایی به دنبال رسیدن به هدفی باشد تمام سختی ها را تحمل می کند و با تلاش وکوشش بی وقفه ی خود مسیر موفقیت را می پیماید. مقاومت مداوم انسان را محکم می کند به طوری که از مرزهای کشور دفاع کند تا آن را محفوظ بدارد کاری که قشقایی ها در آن نیز سربلند هستند
در تاریخ پرافتخار ترک های قشقایی می خوانیم که قشقایی ها مردگان خود را در سر راه کوچ ایل دفن می کنند تا در هنگام کوچ بعدی بتوانند برای آنها فاتحه بخوانند و یادشان را گرامی بدارند..
حالا باید دید قشقایی ها که در تاریخشان به وفاداری شهرت دیرینه دارند؛ آیا آنانی که تا دیروز و در انتخابات شورای شهر مدعی اتحاد قشقایی ها بودند آیا هومان عسکری را بر سر راهی که می‌خواهند عبور کنند خاک می کنند و از او می گذرند یا…
با مروری به تاریخ انتخابات در گچساران و باشت به خوبی در می یابیم قشقایی ها در تمامی انتخابات دیرتر از بقیه وارد صحنه انتخابات می شوند چرا که اعتقاد دارند قشقایی ها پایگاه رای ثابت خود را دارند به گونه ای که امروز به درستی دریافته اند در انتخابات گذشته نیز به دور از هیاهو و جنجال رای خود را به فولادی دادند…
هومان عسکری جوان که به نوعی باید به جسارت و شهامت او اذعان کرد در جلسات خود با کنایه به شعار باران نماینده فعلی گچساران و باشت گفته است؛ بارانی خوب است که برای همه یکسان ببارد نه فقط عده ای خاص و دیگر رقبای خود را به مناظره دعوت کرده است.
هومان قشقایی ها در این مدت کوتاه حضورش به خوبی توانسته است با ورود به لایه های مختلف جامعه قشقایی و دیدارها و نشست های او در کنار استقبالی که از هومان عسکری شده است نشان می دهد با وجود تعدد کاندیداهای لُرزبان اینبار می تواند طلایی ترین فرصت قشقایی ها در انتخابات گچساران و باشت باشد.
بی تردید باید هومان عسکری و دیدارها و حمایت ها از او را را از پدیده های انتخابات این دوره گچساران و باشت نامید.

حالا امروز اولین نشست رسمی کاندید قشقایی ها در این دوره از انتخابات در گچساران در حالی برگزار می شود که نگاه همه رقبا به نشست امروز هومان عسکری است و باید دید آیا قشقایی ها در کنار برادرشان قرار خواهند گرفت.
امروز و تا ساعتی دیگر تالار ستاره شب وزنه قشقایی ها را در گچساران نشان خواهد داد.
باید منتظر ماند و دید ساعت ۱۷ امروز در تالار ستاره شب قشقایی فرزند خود را در آغوش می‌گیرد یا…

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president