آوای جنوب

قدردانی مدیر آموزش و پرورش گچساران از اصحاب رسانه به مناسبت هفته شوراها

S0086858سیدظهیرالدین پورالحسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان این‌که خبرنگاران گچسارانی پوشش مطلوب و قابل قبولی از رویدادهای آموزش و پرورش داشته‌اند، افزود: احساس ما بر این است که خبرنگاران همراه با ما مسئولان آموزش و پرورش در یک عرصه بوده و ما آنها را از بدنه آموزش و پرورش جدا نمی‌بینیم.

آوای جنوب؛IMG_8093

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند تکمیل سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران گفت: بزرگترین سالن اجتماعات استان کهگیلویه و بویراحمد که در گچساران واقع شده و متعلق به آموزش و پرورش این شهرستان است با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال تکمیل است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت این سالن افزون بر ۲۳ میلیارد ریال و از محل اعتبارات نفت در نظر گرفته شده است.

پورالحسینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از شرکت سد چم‌شیر به دلیل همکاری با آموزش و پرورش گچساران عنوان کرد: این شرکت خدمات مطلوبی در راستای تعمیرات و تعویض مخازن آب تعدادی از مدارس ارائه کرده است.

وی افزود: مسئولان این شرکت با تعویض سیستم‌های فرسوده و نامطلوب لوله‌کشی آب ۱۷ باب مدرسه همکاری و تعامل خوبی برقرار کرده‌اند.

پورالحسینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از شهرداری دوگنبدان و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یادآور شد: ادارات یاد شده همکاری و تعامل خوبی با آموزش و پرورش داشته‌اند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران در ادامه اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تنها در یک مورد ۶۰۰ میلیون ریال را در راستای برخی تعمیرات و تجهیز کردن یکی از مدارس آموزش و پرورش کرده است.

اجرایی شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش مرهون مشارکت‎جویی مسئولان است

رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: اجرایی شدن همه مصوبات شورای آموزش و پرورش مرهون مشارکت‌جویی مسئولان شهرستان با این نهاد است.IMG_8068

*هدف تشکیل شوراها ایجاد روحیه مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل شوراها ایجاد روحیه مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری است، بیان کرد: هدف طراحان شوراهای آموزش و پرورش در قبل از انقلاب ایجاد زمینه و بستر لازم برای مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش در جلوگیری از امور در مرکز کشور و بهره‌مندی از منابع محلی و بومی در جهت توسعه این نهاد در همه مناطق بوده است.
رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به اینکه قانون شوراها پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۷۲ با رویکرد جدیدی به تصویب رسید، افزود: هدف از تشکیل شورا ایجاد بستر مشارکت به‌منظور تعامل هر چه بیشتر به مردم و آموزش و پرورش برای نیل به اهداف عالیه این مجموعه است.
*مشارکت مهم‌ترین ویژگی ملت ایران
پورالحسینی ادامه داد: از جمله اهداف مهم این شوراها، تحقق، نظارت و مشارکت مردم در امر آموزش، بهره‌گیری از همه منابع و امکانات برای توسعه و بهبود نظام آموزشی، رفع کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها، کمک به گسترش و ترویج آموزش و پرورش و … بوده است.
این مسئول با اشاره به موضوع مشارکت در فرهنگ اسلامی و دینی، مشارکت را از مهم‌ترین ویژگی‌های ملت ایران دانست و تصریح کرد: برای شورای شهرستان ترکیبی پیش‌بینی شده که عبارتند از امام جمعه شهرستان، فرماندار و … و این نشان از اهمیت این موضوع در سطح شهرستان دارد.
*اجرایی شدن همه مصوبات شورای آموزش و پرورش گچساران
رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه تاکنون ۱۰ جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با ۸۶ دستور کار مصوب شده، اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: ۸۱ مصوبه این شورا کاملا اجرایی شده و پنج مورد نیز به دلیل زمان‌بر بودن در حال اجراست.
پورالحسینی با اشاره به اینکه جلسات شورای آموزش و پرورش این شهرستان هیچ‌گونه مصوبه اجرایی نشده‌ای ندارد، گفت: این موضوع نشان از مشارکت جدی و فعالیت خوب این شورا در سطح شهرستان است.
وی عنوان کرد: از مسئولانی که قدرت قانون‌گذاری دارند، انتظار داریم که ظرفیت قانونی شورا را بسط و توسعه داده تا نهاد آموزش و پرورش بتواند از تنگناها و مشکلاتی که با آن‌ها روبرو بوده و به اهداف تبیین شده در اسناد بالادستی نظام در این زمینه دست پیدا کند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به اینکه زیربنای هر جامعه‌ای آموزش و پرورش است، اذعان کرد: جوامع توسعه‌‌یافته نیز آموزش و پرورش توسعه یافته دارند و در این راستا همه مسئولان اجرایی و اولیای دانش‌آموزان باید با مشارکت‌جویی مستمر جهت توسعه آموزش و پرورش این شهرستان تلاش کنند.
پورالحسینی افزود: امید است اصحاب رسانه در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش با قلم شیوای خود این نهاد را یاری کنند و موجبات توسعه این دستگاه را در عرصه‌های مختلف ایجاد کنند.IMG_8085
*خریداری ایزوگام مدارس توسط ادارات و نهادهای مختلف/ تخصیص اعتبار ۴ و نیم میلیارد تومانی اداره نوسازی جهت خرید ایزوگام
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشارکت‌های صورت گرفته توسط ادارات و نهادهای این شهرستان، بیان کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با توجه به کمک‌های بسیاری که تاکنون به آموزش و پرورش این شهرستان کرده است، امسال افزون بر ۲۵ میلیون تومان در قالب ایزوگام کردن مدارس با ما همکاری کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش ایزوگام شهرداری نیز به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و نوسازی مدارس معادل ۴ و نیم میلیارد تومان ایزوگام خریداری کردند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه حوزه نفت امسال نسبت به تعمیرات مدارس تحت پوشش خود اقدامات خوبی انجام داده است، عنوان کرد: نماینده مردم گچساران در مجلس نیز تابستان گذشته ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مستقیم به نوسازی جهت خرید وسایل سرمایشی مدارس شهرستان‎های گچساران و باشت تخصیص داد که کاملا خریداری شد.
پورالحسینی ادامه داد: نماینده مردم برای پیش‌بینی سیستم‌های سرمایشی لازم سال آینده نیز ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار به نوسازی اختصاص داد که در حال خریداری است.IMG_8102
* تقدیر از مشارکت‌جویی ادارات و نهادهای گچساران با آموزش و پرورش این شهرستان
وی ضمن تقدیر از مشارکت خوب و نهادها و ادارات این شهرستان، یادآور شد: شهرداری تاکنون ۱۸ میلیون تومان جهت انجام مراسم و مناسبت‌های آموزش و پرورش و ۵۰ میلیون تومان برای خرید سخت‌افزارهایی نظیر دستگاه‌های فتوکپی و کامپیوتر به حساب واریز کرده است.
این مسئول با بیان اینکه بحث شوراها و هدف مهم آن یعنی مشارکت‌جویی در این شهرستان بسیار خوب است، اذعان کرد: آسفالت مدرسه شهید بهنیا اصل در محله سادات دوگنبدان که در منطقه وضعیت بسیار بدی داشت، توسط اداره راه و شهرسازی انجام شد.

در پایان این نشست مدیر آموزش و پرورش گچساران از خبرنگاران گچساران تجلیل بعمل آورد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president