آوای جنوب

فرماندار کهگیلویه: نگاه‌های قومیتی دگردیسی سیاسی مهم‌ترین عامل بازدارنده حقوق شهروندی

فرماندار کهگیلویه، نگاه‌های چندگانه قومیت‌گرایی در روند دگردیسی سیاسی با نگاه خاص را عامل مهم بازدارنده حقوق شهروندی عنوان کرد.

آوای جنوب؛

ظهر امروز جلسه صیانت از حقوق شهروندی با حضور فرماندار و تعدادی از مدیران در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

کرامت کریمی صیانت از حقوق شهروندی را شامل حقوقی که تمام زوایای مختلف انسانی را جهت رسیدن به رفاه نسبی فراهم می‌کند، عنوان و اظهار داشت: حفاظت از این حریم امنیت تمام کسانی که به نام انسان در جامعه زندگی می‌کنند را فراهم خواهد کرد.

فرماندار کهگیلویه، صیانت از حقوق شهروندی را یک حقوق الهی که توسط بشر صورت می‌گیرد، عنوان و با بیان اینکه این حقوق از منظرهای متفاوت اداری، غیر‌اداری و رفاهی در سطح عمومی جامعه به آن کمتر توجه شده است، خواستار توجه به آن به‌عنوان یک امر مهم جهت مشکلات به‌صورت ابتدایی شد.

کریمی نگاه‌های چندگانه قومیت‌گرایی در روند دگردیسی سیاسی با نگاه‌های خاص را یک عامل مهم بازدارنده حقوق شهروندی دانست.

وی خواستار عزم جدی و مدیریت جهادی تمام لایه‌ها از نگاه فکری، رفتاری، مدیریت اداری و نحوه خدمت‌رسانی در حفظ صیانت از حقوق شهروندی شد و نظام نظارتی شاخص‌های میزان مطلوب‌بودن با حقوق شهروندی را تنظیم و به‌عنوان نظرسنجی در جامعه ترویج دادن را اولین راهکار رسیدن به این مطلوبیت عنوان کرد.

فرماندار کهگیلویه، بررسی تلفیقی استان‌ها و شهرستان‌های همجوار نسبت به شاخص‌ها در صیانت از حقوق شهروندی، تبیین روابط مناسبات فرهنگی بر اساس صیانت از حقوق شهروندی و روان‌سازی بروکراسی در اداره‌ها را از دیگر میزان‌های رسیدن به حفظ این صیانت برشمرد و از نهاد‌های مدنی به‌عنوان یک نهاد فعال در این حوزه یاد کرد.

کریمی قانون‌مداری را یکی از ویژگی‌های پایبند‌بودن به قوانین در دفاع از مردم عنوان کرد و تصریح کرد: ملزم‌شدن به قانون جمهوری اسلامی مهم‌ترین عامل پیشرفت کشور خواهد بود.

در ادامه سیدکمال دولتخواه مهم‌ترین مسئله در رعایت صیانت از حقوق شهروندی را رعایت حقوق تمام افراد جامعه دانست و گفت: رسیدگی به این صیانت تضمین رعایت حقوق بشر خواهد بود.

مسئول سازمان نهاد یاران مانا در کهگیلویه، جامعه‌پذیری فرهنگی، افزایش آگاهی نسبت به حقوق شهروندی، آگاهی‌بخشی مردم، کم‌کردن فاصله با مردم در سطوح مختلف، رفع آسیب‌های اجتماعی، ترسیم الگوی متناسب با فرهنگ، برگزاری همایش‌های مختلف، به‌روز کردن مقررات شهری، معرفی شهروندان خلاق و گسترش ترویج اخلاقی را از عوامل حقوق شهروندی افراد جامعه عنوان کرد.

دولتخواه در ادامه رعایت عدالت اجتماعی در پرتو مقررات، تلاش در زمینه بهداشت، توزیع متعادل امکانات، توجه شهرداری به تأمین آموزش‌های پژوهشی، توجه به محیط زیست و جلوگیری از پدیده تکدی‌گری در سطح شهرستان را از دیگر عوامل رعایت حقوق شهروندی عنوان و با اشاره به اینکه شهر مهم‌ترین زیستگاه انسان است، خواستار توجه جدی نیروانتظامی در برخورد با پدیده اجتماعی تکدی‌گری شد.

این مسئول اصلاح تفکر قومیت‌گرایی در شهرستان کهگیلویه را مهم‌ترین عامل در صیانت حقوق شهروندی عنوان و خواستار رعایت حقوق شهروندی در پرتو مردم‌سالاری جهت بالندگی جامعه شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president