آوای جنوب

فرماندار کهگیلویه: بار حقوقی و امنیتی کلمات در اخبار رسانه‌ها حفظ شود

فرمانداردهدشتفرماندار کهگیلویه حفظ بار معنایی حقوقی و امنیتی در خبرها را ضروری خواند و گفت: خبرنگاران اخبار را از کانال‌های رسمی و مکانیزم‌های تعریف شده دریافت کنند.

آوای جنوب؛

سید کرامت کریمی امشب در نشست اعضای شورای تامین با خبرنگاران همکاری مسئولان و رسانه را مستلزم امنیت شهرستان خواند و اظهار داشت: حوادث ناگواری در روزهای گذشته به وقوع پیوسته که همه ما را نگران کرده است.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: حادثه مسمومیت شهروندان از روز نخست با حضور نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی شهرستان در کنار مصدومان با حساسیت دنبال شده و در حال پیگیری است.

کریمی افزود: آخرین تلاش‌ها جهت شناسایی عوامل حادثه در دست انجام بوده و امیدواریم هر چه سریع تر نتیجه بررسی‌ها مشخص شود.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه با بیان اینکه نمونه‌برداری ماده سمی شربت مسمومیت‌زا به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است، افزود: نتایج کارشناسی این آزمایش هنوز اعلام نشده است.

این مسئول بار معنایی الفاظ و جملات به کار رفته در اخبار منتشره در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نیازمند تامل و دقت‌نظر خواند و گفت: القا شدن اسیدپاشی در حادثه مصدوم شدن خانمی که به دلایل نامعلوم و با ماده غیر اسید به وقوع پیوسته، ترس و نگرانی در مردم به وجود آورده است.

کریمی اظهارنظر کارشناسی در این رویداد و صحت نداشتن شایعه اسید را مورد اشاره قرار داد و افزود: رسانه‌ها در انتخاب کلمات بار معنایی، حقوقی و امنیتی را مد نظر قرار دهند تا آشفتگی در ذهن مردم ایجاد نشود.

فرماندار کهگیلویه خواستار اطلاع‌رسانی بر اساس نهادهای مرجع و مرتبط با مکانیزم اصلی در شهرستان شد و با تاکید بر اینکه مسئولان و خبرنگاران نسبت به همدیگر معتمد باشند، تصریح کرد: اخبار و رویدادها از کانال‌های رسمی و جایگاه‌های تعریف شده تعقیب و صداقت در گفتار و نوشتار را بر اساس آخرین اطلاعات درج کنند تا نیاز به تکذیبیه بعد از انتشار خبر ایجاد نشود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president