آوای جنوب

رئیس اداره صنعت کهگیلویه عنوان کرد

عدم قاطعیت تعزیرات کهگیلویه در برخورد با متخلفان صنفی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه از عدم قاطعیت تعزیرات حکومتی شهرستان در رسیدگی به تخلفات صنفی انتقاد کرد.

آوای جنوب؛

سید باقر افشین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با انتقاد از عدم قاطعیت تعزیرات حکومتی شهرستان در رسیدگی به تخلفات صنفی اظهار کرد: عمده واحدهای صنفی متخلف که جهت رسیدگی و صدور رای به تعزیرات معرفی می‌شوند با تخفیف جریمه یا تبرئه روانه بازار می‌شوند.

وی تصریح کرد: بازرسان این اداره به صورت مداوم و با گشت‌زنی از سطح بازار، واحدهای متخلف صنفی را شناسایی و پرونده تخلف صورت گرفته را به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌کنند.

افشین با بیان اینکه تعزیرات حکومتی در برخورد با متخلفان صنفی قاطعیت ندارد، افزود: تعزیرات حکومتی می‌تواند با اقتدار و قاطعیت از حقوق شهروندان دفاع و با هرگونه دخل و تصرف به حقوق مردم برخورد کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه تصریح کرد: بارها واحدهای صنفی متخلف با پرونده تخلف سنگین جهت رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات معرفی شده اما با تبرئه یا تخفیف مجازات حکم خورده است.

افشین با بیان اینکه تعزیرات نباید در رسیدگی به تخلفات صنفی احساسی برخورد کند، تصریح کرد: مردم از تعزیرات به عنوان خط مقدم در برخورد با متخلفان اقتصادی انتظار رسیدگی منصفانه و جلوگیری از تضییع حقوق دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه بیشترین تخلفات صنفی در سطح شهرستان را عدم درج قیمت، کم‌فروشی و گرانفروشی عنوان و با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال خاطرنشان کرد: به منظور کنترل بازار و جلوگیری از سوء استفاده اخلالگران بازار نظارت‌های مستمر با گشت‌زنی مداوم از سطح بازار شهرستان انجام خواهد شد.

افشین بازگشت به آموزه‌های دینی و توجه به کسب روزی حلال از سوی بازاریان را ضروری خواند و گفت: بر همین اساس پنج واحد صنفی که عدالت را سرلوحه کار قرار می‌دهند با نصب پلاکارد مورد تشویق قرار گرفتند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president