آوای جنوب

استاندارخطاب به بانک ها:

عدم جذب ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی ظلم به کهگیلویه و بویراحمد است

اگر بانکی نمی‌تواند و منابع ندارد که این تسهیلات را پرداخت کند، از هم اکنون به ما اعلام کنند تا بدانیم چه بانکی قادر به جذب اعتبارات تسهیلات تکلیفی است

استاندار خادمیاستاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به بانک‌ها گفت: عدم جذب ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی ظلم به کهگیلویه و بویراحمد است.

آوای جنوب؛

پیش از ظهر امروز نشست شورای بانک‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد در چهار دستور کار به ریاست سیدموسی خادمی استاندار برگزار شد.

در این نشست که مدیران عامل بانک‌های استان حضور داشتند، یکی از دستور کارها به موضوع تسهیلات تکلیفی در این استان مربوط می‌شد که باید به دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امام تعلق گیرد.

پس از توضیحات بانک‌ها در خصوص نحوه و چگونگی جذب تسهیلات بانکی، استاندار با بیان اینکه تسهیلات تکلیفی با سایر اعتبارات تفاوت دارد، اظهار کرد: کار خوبی سال گذشته بانک‌ها در خصوص جذب تسهیلات تکلیفی در استان داشتند که امیدواریم این کار در سال جدید هم استمرار پیدا کند.

سیدموسی خادمی گفت: حرف ما این است که اگر بانکی نمی‌تواند و منابع ندارد که این تسهیلات را پرداخت کند، از هم اکنون به ما اعلام کنند تا بدانیم چه بانکی قادر به جذب اعتبارات تسهیلات تکلیفی است و چه بانکی هم قادر به این کار نیست.

مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید این بانک‌ها نامه کتبی به بانک مرکزی زده و اعلام کنند که به دلایل مشکلاتی که دارند، قادر به پرداخت این تسهیلات نیستند تا در استان‌ها تکلیف خود را در خصوص این تسهیلات بدانیم.

وی افزود: با این کار می‌توانیم به مرکز اعلام کنیم که فلان بانک نمی‌تواند این تسهیلات را پرداخت کند تا بتوانیم از جای دیگر آن را جبران کنیم.

خادمی با تأکید به استان‌ها که باید به هر طریق این اعتبارات را جذب کنید، خاطرنشان کرد: دولت این تسهیلات را تکلیف کرده و مدیران عامل بانک‌های کشور مکلف به تأمین آن هستند.

مسئول ارشد استانی با اشاره به اینکه اگر کسی این مبلغ خوب تسهیلات تکلیفی ۳۸ میلیارد تومان را ببیند و در مقابل آن برای جذب واکنش نشان ندهد به استان ظلم کرده است، یادآور شد: پس باید به هر طریق ممکن این مبلغ بسیار خوب تسهیلات تکلیفی در استان به همت بانک‌ها و از طریق پی‌گیری در مرکز جذب شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president