آوای جنوب

مدیرکل حفاظت محیط:

صید در رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل تخم ریزی ماهیان رودخانه‌ای، صید هرگونه ماهی تا پایان فصل تخم ریزی(اواخر اردیبهشت) در سطح رودخانه‌ها و روان آب‌های این استان ممنوع است.

آوای جنوب؛

عطا پورشیرزاد در گفت و گو با خبرنگاران در یاسوج، اظهار داشت: افرادی که به هر دلیل در این زمان اقدام به صید ماهی کنند، طبق مواد ۱۰ و ۱۲ قانون شکار و صید، ضمن معرفی به مقامات قضایی برابر ماده ۳۰ همین قانون، مشمول جریمه ضرر و زیان وارده و حبس ناشی از صید غیرمجاز می‌شوند.

وی عنوان کرد: در همین زمینه انتظار داریم عموم مردم به ویژه عوامل انتظامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این بخش و به منظور حفظ نسل آبزیان رودخانه‌های استان، مراتب را برای پیگیری و برخورد با متخلفان گزارش کنند.

پورشیرزاد ابراز کرد: میزان جریمه پرداختی براساس ضرر و زیان ناشی از صید آبزیان طبق قانون برای هر قطعه ماهی صید شده ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت مشاهد هرگونه تخلف در زمینه صید ماهی در رودخانه‌های این استان شماره تماس ۱۵۴۰ بدون پیش شماره آماده دریافت گزارشات مردمی است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president