آوای جنوب

شیر خشک را سیاسی نکنید!

هر چند این روزها کمبود شیر خشک عملا به یک بحران تبدیل شده اما این موضوع غیر قابل پیش بینی نبود و همین چند ماه پیش تولیدکنندگان شیرخشک نسبت به آن هشدار داده بودند.

در آن زمان تاکید شده بود که اگر ارز لازم برای واردات مواد اولیه تامین نشود، کارخانه‌های تولیدکننده شیر خشک به تعطیلی کشیده می‌شود؛ هشداری که وزارت بهداشت اهمیتی به آن نداد. وزارت بهداشت عدم تخصیص ارز را ناشی از کمبود منابع ارزی اعلام می‌کند اما به نظر می‌رسد، ارز برای واردکنندگان شیرخشک وجود دارد و تنها در ماه گذشته، حدود ۴ میلیون تن شیرخشک وارد کشور شده است.

در این شرایط بانک مرکزی هم تاکید کرده که فقط به گروه‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت، ارز می‌دهد.

در تازه‌ترین اظهارنظر نیز علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت مدعی شده که بانک‌های کشورهای اروپایی به بهانه تحریم‌های آمریکا، از تخصیص ارز برای مواد اولیه تولید شیرخشک جلوگیری می‌کنند.

در این شرایط به نظر می‌رسد که سخنگوی دولت سیزدهم باید به توییت سال ۱۳۹۹ خود رجوع کند؛ جایی که بهادری جهرمی در واکنش به مصاحبه علی ربیعی،‌ سخنگوی دولت دوازدهم که کندی واردات واکسن کرونا را ناشی از FATF و تحریم دانسته بود، نوشت:

« سخنگوی محترم دولت گفته اند تصویب نکردن FATF و تحریم باعث شده واکسن کرونا وارد نشود! دو گانه معیشت-مذاکره جواب نداد به دو گانه سلامت- مذاکره رسیده‌اند. حقوق اقتصادی ملت جای سیاسی بازی نبود که شد. دیگر حق بر سلامت را وارد بازی‌های سیاسی نکنید.»
بله آقای جهرمی،‌ حرف شما درست است لطفا به دولت سیزدهم بگویید سلامت را وارد بازی‌های سیاسی نکند!

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president