آوای جنوب

شناسایی اولین مورد کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد+جزییات

آوای جنوب 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از شناسایی نخستین مورد کرونا انگلیسی در استان خبر داد.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، دکتر پرویز یزدان‌پناه ار شناسایی اولین مورد کرونا انگلیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به ۴۴۹ نفر رسیده است

وی افزود: هم اکنون ۱۳۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۸ نفر مبتلای قطعی و ۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۴۹۲۵ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۹۲۸ نمونه نمونه دریافت شده که حدود ۹ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و بهمئی و بقیه در سایر شهرستان های استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان، خاطر نشان کرد: یکی از هم استانی ها که ٣۴ ساله بود در تاریخ ٩٩/١١/۴ با تشخیص بیماری غیرکرونایی در اهواز بستری و در تاریخ ٩٩/١١/١٨ با رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص و به خانه اش در دهدشت مراجعه می نماید و تا ٩٩/١١/٢۴ در منزل تحت درمان بوده است.

وی ابراز داشت: این بیمار در روز ٩٩/١١/٢۵ به بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت مراجعه و باتشخیص کرونا و درگیری ریوی بستری می شود. بدلیل وخامت اوضاع در تاریخ ٩٩/١١/٢٩ به بیمارستان شهید جلیل انتقال داده می شود و روز ٩٩/١٢/٨ در بخش مراقبت های ویژه فوت می نماید.

دکتر یزدانپناه اضافه کرد: با شک به کرونای انگلیسی نمونه مرحوم به تهران فرستاده شد که جواب نمونه مثبت بود.وضعیت کرونایی استان در یک شرایط شکننده و ناپایدار قرار گرفته است که در صورت عدم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تبعات خطرناکی در پیش روی مردم استان است.

وی نسبت به پرهیز از عادی‌انگاری شیوع کرونا و احتمال بازگشت موج جدید بیماری هشدار داد و گفت: سیر صعودی کنونی اگر ادامه یابد، موج جدید شیوع کرونا در استان آغاز می شود و در ایام قبل از عید به اوج خواهد رسید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president