آوای جنوب

سرعتگیرهای غیراستاندارد سلامت شهروندان یاسوجی رابه خطرانداخته است

IMG04074359یاسوج – معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با انتقاد از غیراستاندارد بودن سرعت گیرها در خیابانهای شهر یاسوج، گفت: این سرعت گیرها سلامت مردم را به خطر انداخته است.

آوای جنوب؛

 پرویز یزدانپناه صبح شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ارتفاع این سرعت گیرها مناسب نیست و از طرفی هیچ علائمی نیز ندارند و این مسئله سلامت شهروندان را تهدید می کند.

وی بیان کرد: این سرعتگیرهای غیر استاندارد صدمات جسمی شدیدی از جمله آسیب به ستون فقرات، کمر درد و … به مردم وارد می کند.

یزدانپناه اظهار داشت: همچنین این سرعتگیرها موجب بروز تصادفات زیادی شده و خسارت های زیادی را نیز به همراه داشته است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: این سرعت گیرها در چندین مورد موجب مرگ و میر سرنشینان خودرو نیز شده است.

وی بیان داشت: همچنین سرعت گیرهای غیر استاندارد در خیابانهای اغلب شهرهای استان مشکلاتی را برای آمبولانسهای اورژانس و ماشین های آتش نشانی ایجاد می کند و زمان حضور آنها در حادثه را افزایش می دهد.

یزداپناه خواستار رفع این معضل توسط شورای ترافیک استان شد و گفت: این شورا باید دستور دهد حداقل این سرعتگیرها استاندارد شوند.

لزوم یک طرفه شدن خیابان اورژانس یاسوج

وی ترافیک زیاد خیابان بیمارستان و اورژانس شهید بهشتی یاسوج را از دیگر مشکلات بخش درمان عنوان کرد و گفت: هر بیماری که به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می شود حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در ترافیک معطل می ماند و این در حالی است که این زمان برای نجات بیمار بسیار پر اهمیت است.

یزدانپناه تاکید کرد: لازم است که این خیابان از چهار هلال احمر یک طرفه شده و خط ویژه ای برای عبور آمبولانس پیش بینی شود.

کاهش پدیده زیر میزی

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین به کاهش چشمگیر پدیده زیرمیزی در استان پس از طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: از خردادماه گذشته تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص به معاونت درمان ارائه نشده است.

کمبود آمبولانس در استان

وی همچنین کمبود آمبولانس را یکی از مشکلات جدی در این استان عنوان کرد و بیان داشت: این مشکل درمراکز شهرستانی بیشتر دیده می شود.

یزدانپناه بیان کرد: این موضوع منجر به تاخیر در انتقال بیماران به مراکز درمانی شده است.

۱۵درصد زوج ها دراستان نابارور هستند

وی همچنین ناباروری را یکی از مشکلات مهم در استان عنوان کرد و گفت: ۱۵درصد زوج ها در این استان نابارور هستند.

وی افزود: با این حال این استان فاقد مرکز ناباروری است و زوج های جوان برای درمان به دیگر استانها مراجعه می کنند.

یزدانپناه ایجاد چنین مرکزی در استان را ضروری دانست و گفت: سه میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد این مرکز در استان نیاز است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president