آوای جنوب

سخنرانی طوفانی هومان عسکری/جوان قشقایی که معادلات انتخابات را به هم خواهد زد/با سند افشاگری می کنم/جسارت جوان قشقایی ها/تا مناظره نکنی میر شعاری و بس

به گزارش آوای جنوب هومان عسکری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گچساران و باشت در جمع هواداران خود در بی بی جان آباد گفت : در طول دوران زندگی فرازهای صحیفه سجادیه در زندگی برای من یک الگو بوده است و از همینجا توصیه می کنم همیشه این فرازها را مطالعه کنید.

وی با اشاره به روایاتی از صحیفه سجادیه اظهار کرد: انتظار آن است با توجه به آیات قرآن در مقابل ظلم؛ تبعیض و بی عدالتی سکوت نکنید که اگر سکوت کردید شما نیز در این ظلم مشارکت کرده اید.

عسکری با بیان اینکه یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران بحث مجلس است خاطرنشان کرد : اما هر گاه وظایف آن جابجا شود مطمئنا خروجی آن نامعلوم و نامشخص است.
وی تصریح کرد: وقتی امام راحل می فرماید مجلس در رأس امور است و میزان رای ملت است اگر مجلسی اینگونه با تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم حتما چنین مجلسی می تواند ریل گذاری خوبی انجام دهد و مانند کشورهای دیگر مشکلات اشتغال؛ تبعیض را حل نماید

عسکری تاکید کرد: مجلس باسواد مجلسی است که به دنبال دلالی و منافع شاخصی نباشد و به دنبال ورود به حوزه های انتخابیه با کیسه های آرد نباشد و رأی یک میلیونی نباشد و کسی که با این روش به مجلس راه پیدا کند یک دلال تمام عیار در مجلس می شود و کسی که به رای مردم احترام نگذاشت و خرید می کند آمادگی این را دارد که به هر نحوی منافع ملی را از بین ببرد.

نماینده ای که با رای یک میلیون تومانی به مجلس وارد شود دنبال دلالی است.

عسکری با اشاره اینکه مجلس دهم ضعیف ترین مجلس دوران جمهوری اسلامی بوده است گفت: برخی از نمایندگان بجای اشتغال به فکر منافع خود هستند نماینده ای که با شغل معلمی وارد مجلس می شود و بجای اینکه تمام دغدغه اش اشتغال باشد به دنبال استخدام در نفت است این چنین نماینده ای به فکر منافع شخصی خود است و در مقابل دولت کوتاه می اید.
عسکری افزود : چنین نمایندگانی که نظارت قوی ندارند می شوند وکیل الدوله و نماینده ای که به اسم لیست امید می رود این نماینده وام دار می شود و نمی تواند جلوی حقوق های نجومی را بگیرد و ورود کند و مشاهده کردیم که مجلس و آقایان ورود نکردند.
وی گفت : مگر ما نمایندگانی را که فرستاده ایم وکیل دولت هستند یا وکیل مردم.

عسکری ادامه داد : مجلس اگر تراز انقلابی داشته باشد در ریل گذاری و توسعه و اقتصادی در سطح اول دنیا حرف برای گفتن خواهد داشت.

وی افزود: باید بدانیم مجلس قوی، دولت قوی را نظارت می کند و مجلس مقتدر در اجرا نظارت می کند و تبعیض را از بین می برد.

کاندیدای دور یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت : وظیفه نماینده مجلس این نیست که بیاید در حوزه انتخابیه فرماندار ،بخشدار و شهردار را انتخاب کند تا جایی که حتی معلم و مدیر مدرسه را جابجا کند و یا بخش عمده ای از وقت خود را صرف حوزه شهرستان کند.

عسکری گفت: نماینده مجلس باید اهل تحقیق و مطالعه باشد نه انرژی خود را صرف کارهای شخصی کند تا اشخاص را راضی کند.

وی بیان داشت : در بحث یارانه ها چندین بار در مجلس روی ان نظارت شد مجلس بدون تحقیق و مطالعه اقدام به این کار کرد.

وی یادآور شد: این در حالیست که در سال ۹۱ مقرر بود یارانه ۹۰ هزار تومان باشد اما چرا با افزایش نرخ تورم هنوز یارانه ۴۵هزار تومان است؟در بحث یارانه ها متخصصانه عمل نشد.

عسکری افزود: یارانه باید به تناسب تورم افزایش پیدا می کرد اما به دلیل ضعف مجلس و مقتدر نبودن آن نتوانستند خوب عمل کنند.

وی بیان کرد : چرا بدون مطالعه برجام را در ۲۰ دقیقه مصوب می کنید و کدام از شماها نشست و برجام را مطالعه کرد که خروجی آن امروز این باشد.

عسکری با اشاره به افزایش قیمت بنزین و جراحی دردناک اقتصادی که نظام متحمل آن شد گفت: اگر نمایندگان بررسی می کردند و برای ۳۱هزار میلیارد تومان کسری بودجه می آمدند و از چند سال پیش منابع را مشخص می کردند و شش هزار میلیارد پزشکان و هشت هزار میلیارد من وکیل پایه یک دادگستری و مالیات خانه های خالی انبوه سازان را می گرفتند این اقدام انجام شد.

ا

کاندیدای دور یازدهم مجلس شورای اسلامی به افزایش ۴برابری نرخ سیگار اشاره کرد و گفت: اکر مجلس ، مجلسی قوی بود ۱۰درصد مالیات برای وادرات سیگار دریافت می کرد تا موضوع کسری بودجه برطرف شود و با افزایش نرخ بنزین روبرو نبودیم.

عسکری خاطرنشان کرد: متاسفانه موضوع واردات سیگار دست تعدادی مافیا است که مانع از این اقدام شد و اگر مالیات آن صورت می گرفت ۲۰ هزار میلیارد تومان به دست می آمد و همین مافیا در مجلس نفوذ کردند و مانع از انجام آن شدند که اگر اینگونه می شد به راحتی بنزین را با نرخ ۱۵۰۰ تومان عرضه می کردند.

وی گفت : آیا می دانید ۵۶۰ هزار میلیارد پول این مملکت فقط دست چند هزار نفر است و چرا باید ۷۵درصد نقدیندگی دست ثروتمندان است که سهم انها از پرداخت مالیات سه درصد است و چرا ۱۷۸ هزار میلیارد فرار مالیاتی وجود دارد و ۱۴۲ هزار میلیارد از اموال این مسوولان و فرزندان آنها در خارج از کشور است و این سه برابر بودجه جاری کشور است و نشان می دهد ما برای ۳۱ هزار میلیارد مشکل نداشتیم.
عسکری خاطرنشان کرد: مردم کشور ما یکی از پر تجربه ترین و دلسوزترین مردم دنیا هستند و هیچ مسولی هیچ دینی گردن این مردم ندارد بلکه این ملت طلبکار هستند چنانکه دیدید که در زمان انقلاب تحریم اقتصادی دیدند ولی دلسوزانه عمل کردند.

عسکری افزود : مردم انقلاب را پشت سر گذشتند تحریم اقتصادی دیدند کجا دنیا مردم پرتجربه دلسوز دیده اید؟و هیچ مسولی حق ندارد بگوید من از مردم طلبکار هستم.
وی افزود: چهل سال است بنام اصلاح طلبی و اصولگرایی موضوع قبضه شده است و الان همه بازنشست شده اند و بجای اینکه نیروهای جوان و نخبگان آنها به میدان بیایند متاسفانه شاهد هستیم فرزندسالاری و داماد سالاری حاکم شده است و آقایان بجای اینکه جوانانی که در درون احزاب زحمت کشیده اند را رشد دهند فرزندانشان و دامادهایشان را به میدان مجلس فرستاده اند.
عسکری گفت: اعتقاد من بر این است مجلس قوی به انتخاب شما بستگی دارد و این یارانه می توانست با توجه به منابعی که وجود دارد بیش از ۲۰۰ هزارتومان بشود اما متاسفانه کسی در مجلس به دنبال مطالعه نیست.

وی افزود: کار نماینده و خانواده نماینده شده جابجا کردن معاون مدرسه و این را بدان که شان نماینده بالاتر این حرفهاست.
عسکری تصریح کرد: تیزی اره به نرمی بید است و اگر نماینده در مجلس دلال می شود مقصر ما مردم هستیم که بدون مطالعه و نشناختن اصلح و بدون بررسی اما پای قند و شکر که بیاید می گویم اره همین است و باید دور دست ها را ببینیم.
وی با بیان اینکه؛ باید نماینده ای به مجلس رود که هم تراز انقلاب در چهل سال دوم باشدگفت : من برای رفع تبعیض و قوم گرایی همه شما جوانان را به یک قیام دعوت می کنم تا ریشه فساد را در دوم اسفند بخشکانیم.

عسکری افزود : نمایندگان مجلس در این دوره یکدیگر را متهم به رشوه گرفتن می کردند و صادقی نماینده تهران نیز گفت اما سوال اینجاست چرا طرح نظارت بر نمایندگان تصویب نمیشود ؟و چرا طرح تحقیق از شهرداری تهران مسکوت ماند و چرا ادمین جعبه سیاه که چندین هزارمیلیارد تومان را افشا کرد در ترکیه کشته شد و چرا آن دو مسولی که با دلار دولتی صد هزار خودرو وارد کردند و دویست هزار میلیارد تومان سود کردند با آنها برخورد نمی شود.
عسکری گفت:”مجلس نیاز به شفاف سازی دارد و این را قانون می گوید و اصل شفافیت باید بر قوانین حاکم باشد و همین بحث شفافیت آرای نمایندگان را مشاهده کردیم که رای نیاورد و چرا طرح نظارت بر نمایندگان اجرا نمی شود و به دنبال غیبت و دلالی است و باید قانونی مصوب شود که اگر نماینده ای تخلف کرد با آن برخورد شود.
کاندیدای این دوره گچساران و باشت گفت: قانون نویسی در کشور ما در حد شعار است چرا که مشاهده می کنیم ۱۹درصد از قوانین کشور ما کاربردی است در حالی که ۸۱درصد کاربردی نیست.

عسکری گفت : چرا قوانین کشور تا کنون اصلاح و عملیاتی نشده ، چرا که گرفتار قوم گرایی ، تودیع مدیران‌؛ گرفتار پیمانکاران و قوم گرایی و… هستند.

عسکری با بیان اینکه اگر مجلس نماینده باسواد داشته باشد مطمئنا می تواند یکی از اثر گذارترین مجلس برای مردم آن زمان باشد اما در هر دور غبطه دور قبل را میخوریم و باید بدانیم در گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب خود جوانان باید مطالبه گر باشند و مسئولیت ها باید به نسل جوان داده شود چون این آقایانی که در سطح کلان فسیل شدند به درد نسل جوان نخواهند خورد.
وی افزود : چرا در حوزه مالیات فقط از کارمندان مالیات می گیرید و معافیت های مالیاتی کجاست و این ده میلیون یارانه نقدی که به اشخاص می دهند این کجاست و خیلی چیزها را تا هفته های آخر با سند و مدرک افشا می کنم.
عسکری گفت: بجای مناظره سیاه نمایی نکنید؛ گنجشک ها اگر جیک جیک می کنند چند حالت دارد یا اول صبح گرگ و میش است که همه را بیدار می کنند که ای آقا روشنی و صبح دارد می آید یا مار سم دار را هشدار می دهند که ای مردم مارسم دار به سمت کنجشگ می آید.
من با صراحت می گویم تا زمانی که مناظره نکنید می شعار هستید و تا زمانی که مناظره نکنید نه تنها من بلکه مردم با انگشت هایشان تکلیف ظلم را مشخص خواهند کرد.
کاندیدای دور یازدهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد : به من میگویند کاندید اجاره ای، ما قشقایی ها اجاره ای هستیم که چهل سال طلب کاریم و بزرگان ما رفتند و در دلشان ماند.
وی افزود :” مگر شما ادعای آن را ندارید که هشت سال کار انجام داده اید پس به گوشه ای بنشینید تا مردم به شما رای دهند.
اگر گنجشک جیک جیک می کند مار سمی را دیده است که به طوایف آمده است و یادمان نمی رود زمانی باوی و قشقایی و ترک و لر مفهومی نداشت بلکه همه شهروند این شهرستان هستند از باوی و بویراحمد و بهبهانی و بختیاری بگیر تا آن عزیزی که دل در گرو آینده این شهر دارند و این اختلافی که به وجود آوردی فقط برای منافع خودتان است.

وی تاکید کرد: باوی فرزند خودش را نمی کشد چرا که تاریخ باوی پرابهت ترین تاریخ دنیا است و در دفاع از مظلوم باوی خون ها داده است و هیچ وقت مظلوم را نمی کشد اما باوی نمکدان شکن و نمک شناس را بی محلش می کند.

عسکری گفت : برداران قشقایی من هیچ وقت از پشت ضربه نمی زدند اما چنان نفاقی برای منافع خود به راه انداخته اید که برادر با برادر رودررو شده است.
بدانید گرمسیر؛ باوی؛ بختیاری؛ قشقایی؛ بهبهانی و همه در این هشت سال طلبکار هستند.

هشت سال دلسوزانه پدران و مادران نامه به دست شما بودند اما الان طلبکارانه حرف می زنید.
وی خطاب به نماینده گفت: مگر آن دوره عشق مناظره نداشتید پس بدانید با هر زبانی که بخواهید با شما مناظره می کنم.

وی گفت : مگر چاه شماره ۱۳ در سال ۱۳۱۸ در بی بی جان اباد شروع نشد چرا اعتبارات سه درصد نفت که حق مردم این منطقه است در شهرستان های همجواز هزینه شود اما بی بی جان آباد بی بهره هستند و این منطقه بی بهره هستند و به نام آنها و به کام دیگران است.

چرا فرزندان این منطقه باید در شهرهای دیگر آواره باشند و اگر سه درصد را به این منطقه اختصاص دهند مشکلات این منطقه حل می شود.
کاندیدای دور یازدهم مجلس شورای اسلامی ایل من بخاطر منافع شما دچار تفرقه شده و من امدم تا اتحاد ایجاد کنم چرا که شما دوقطبی کردید و همه بر اساس شایستگی مسولیت می گرفتند و بختیاری ها و بهبهانی ها هم بودند اما الان همه چیز را دوقطبی کرده اید.

گرمسیر قشقایی، باوی ،بهبهانی و بویراحمد همه طلب کار هستند هشت سال با دلسوزی همه نامه به دست به دنبال شما بودند.

عسکری با بیان اینکه شما دایه مهربان تر از مادر شده اید تاکید کرد : من از ایل قشقایی تاریخچه ام مشخص است و به عشق ایلم مجله ادیان را راه انداختم و ادامه می دهم

کاندیدای دور یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : تو دایه بهتر از مادر برای ایل من نباش

وی گفت : به من میگن کاندید اجاره ای؛ ما قشقایی ها همه در اقلیت هستیم چهل سال در اقلیت هستیم و اگر اجاره ای هستیم شاید از لحاظ جا و مکان بوده ولی هیچ وقت فکرماناجاره ای نبوده است .

عسکری خطاب به جوانان از گرمسیر گرفته تا باوی و قشقایی و همه شهروندان می گویم ‌‌؛ برای خودتان دلتان بسوزد چرا که این فسیل ها به درد شما نمی خورند.

سومین منطقه تولید کننده نفت در کشور هستیم چرا امار بیکاری گچساران با شهرهای همجوار یکی است؟
چرا اشتغال پایدار در منطقه صورت نمی گیرد.
مگر مرحوم نبی زاده پالایشگاه خشو را در دشت لیشتر اقدام نکرده بودند و چند هزار نفر می توانست در اینجا مشغول بکار شود.
پتروشیمی گچساران دارای یک سری مشکلات است و آن هم بخاطر رانت آن است و باید مشخص شود این زمین ها متعلق به چه کسی بوده است که پتروشیمی در آنجا قرار گرفته است و در چند سال گذشته بدلیل ایجاد الودگی برای مردم منطقه کارکنان سرطان زاست.

وی گفت : مردم گچساران و باشت همه شهروند و همسایه هستند و نباید فراموش کنیم قبرستان و دانشگاه ما یکی است و روی یک تخت بستری می شویم پس بگذارید به دلشان رای دهند و قوم گرایی را رواج ندهید و اگر ادعای خوب کار کردن را دارید بگذارید مردم رای دهند و چرا نمی ایید مثل دو کارشناس مناظره کنیم و حتی حاظر هستم در حوزه خودت با تو مناظره کنم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president