آوای جنوب

امام جمعه چرام:

رسانه‌های مجازی استان از دروغ پراکنی و طرح مسایل اختلافی قومی و باندی دوری کنند

امام جمعهامام جمعه چرام، گفت: رسانه‌های مجازی کهگیلویه و بویراحمد از دروغ‌پراکنی و طرح مسائل اختلافی دوری کنند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع)، اظهار امیدواری کرد: با رفتار و گفتار خود دل اهل بیت(ع) را به درد نیاوریم.

امام جمعه چرام با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) مایه رحمت، عطوفت و مهربانی با مومنین و یاران خود بود و در مقابل با دشمنان قسم خورده اسلام قاطعانه برخورد می‌کرد، ادامه داد: این امر باید هم در عرصه داخلی و خارجی برای همه پیروان آن حضرت درس باشد.

وی افزود: امروز وجود پیامبر اسلام(ص)، راحت‌ترین وسیله ممکن برای اتحاد و وحدت میان مسلمانان است.

این مسئول اضافه کرد: در عرصه داخلی همه احزاب و گروه‌های سیاسی که علاقمند به نظام و انقلاب هستند باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و حزبی با تمام توان با یکدلی و وحدت در جهت رشد و ترقی نظام تلاش کنند و بدانند با اختلاف و دشمنی تنها ضرر آن متوجه نظام خواهد شد و دشمنان از اختلاف سود خواهند برد.

طزری عنوان کرد: در عرصه خارجی نیز باید همه مسلمانان با تکیه بر مشترکات در مقابل دشمنانی که با تمام توان برای ضربه زدن به اسلام بسیج شده‌اند، بایستند و به مصداق آیه شریفه «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» باشند چرا که آنچه را دشمن در عرصه داخلی نمی‌خواهد همین وحدت و یکپارچگی است

*ولایت، محور وحدت است و قرار دادن محوری غیر از ولایت خطای نابخشودنی است

خطیب جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با بیان اینکه در دیداری که مردم قم با مقام معظم رهبری داشتند معظم‌له به نکات مهمی اشاره کردند، گفت: نکته اول اینکه نباید گذاشت روزهای مهم و حساس تاریخ انقلاب به دست فراموشی سپرده شود که اگر این اتفاق افتاد ملتی که گذشته خود را فراموش کند دیگر نخواهد توانست در آینده افتخار آفرین شود.

وی، تصریح کرد: بنابراین به خاطر داشتن و زنده نگه داشتن روزهای مهم مانند ۲۲ بهمن، ۱۹ دی و ۹ دی از وظایف دلسوزان انقلاب است و عده‌ای امروز به دنبال فراموش کردن این ایام هستند.

طزری ادامه داد: مردم جامعه را به دو گروه تقسیم کردن خطای بزرگی است که مسئولان و اصحاب قلم و مطبوعات باید به آن توجه داشته باشند و بدانند افتخارات نظام و انقلاب در صورتی به دست می‌آید که ملت وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده باشند.

امام جمعه چرام با تأکید بر اینکه همه مردم کشور ما با هر سلیقه حزبی و سیاسی حول محور ولایت جمع شده‌اند، عنوان داشت: جدا کردن مردم و محور قرار دادن چیز دیگری جز ولایت خطای بزرگ و جبران ناشدنی است.

این مسئول مذهبی در چرام در ادامه از بزرگترین وظایف مسئولان را این موضوع دانست که کاری کنند تا تحریم‌ها بی‌اثر شود چرا که دشمن بارها نشان داده است که قابل اعتماد نیست و به صراحت اعلام کرده در صورت توافق تحریم‌ها برداشته نخواهد شد.

وی توضیح داد: و ما شاهد آن هستیم در همین ایام که در حال توافق و مذاکره بودیم با همدستی بعضی کشورهای عربی برای به زانو در آوردن نظام اسلامی کاری کردند که قیمت نفت به نصف قیمت خود برسد و مشکلاتی را برای ما فراهم کردند، بنابراین اقتصاد مقاومتی و تکیه بر استعدادهای داخلی از وظایف مهم دولت است.

*رسانه‌های مجازی استان از دروغ پراکنی و طرح مسایل اختلافی دوری کنند

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام در بخش بعدی از صحبت‌های خود از فضای مجازی سخن به میان آورد و گفت: امروزه به برکت فضای مجازی سایت‌ها و وبلاگ‌های بسیاری به وجود آمده‌اند که کار خبری انجام می‌دهند.

طزری، طرح مشکلات مردم، آگاهی دهی به مردم، بیان توطئه‌های دشمن و ایجاد روحیه نشاط و امید را از مهمترین وظایف اینگونه سایت‌ها دانست و اظهار کرد: اما امروز ما شاهد آن هستیم که بعضی از سایت‌ها هرچند کم هستند، این رسالت مهم خود را فراموش کرده و به مسائل دیگری از جمله دروغ پراکنی، توهین به مسئولان نظام و استان، طرح مسائل قومی و قبیله‌ای، شدت بخشیدن به مسائل حزبی و باندی روی آورده‌اند که این موجب نگرانی است.

وی خاطرنشان کرد: دانستن حق مردم است اما بیان واقعیت و ثانیا در هر جایی بیان واقعیت مصلحت نیست، واقعیتی که امید را از مردم بگیرد، دشمن را جری کند، نه تنها خوب نیست بلکه به ضرر نظام است.

امام جمعه چرام در پایان تأکید کرد: هر آنچه که استان را از یکپارچگی و اتحاد دور کند و موجبات انشقاق را به وجود آورد گناه نابخشودنی است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president