آوای جنوب

رئیس دادگستری کهگلیویه: رسانه‌ها در فضای سیاسی بی‌طرف باشند

رئیس دادگستری کهگیلویه رعایت اصل بی‌طرفی در فضای سیاسی را از اصول اصلی خبری برشمرد و افزود: رسانه‌ها نباید برای تعریف از کسی دیگری را تخریب کنند.
رسانه‌ها در فضای سیاسی بی‌طرفی باشند

به گزارش آوای جنوب از کهگیلویه، شورای فرهنگ عمومی امروز موضوع «نقش رسانه در بازتاب مسائل سیاسی و فرهنگی» را در دستور کار داشت و رئیس و اعضای این شورا تذکراتی خطاب به رسانه‌های شهرستان داشتند.

مجید کرمی در این نشست اظهار داشت: از رسانه‌ها خواست مسایل جنبی و حاشیه که بر اطلاع‌رسانی دقیق و صادقانه اثر دارد را کنار بگذارند و در راستای امنیت و اطلاع‌رسانی دقیق عمل کنند.

رئیس دادگستری کهگیلویه گفت: نقش رسانه در شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست بنابراین خبرنگاران باید این نقش با ارزش را به خوبی ایفا کنند و دقت داشته باشند که مسیر به درستی طی شود.

وی با بیان اینکه رسانه زبان گویای جامعه است، خطاب به خبرنگاران ادامه داد: از تیترهایی که باعث تشویش اذهان می‌شود و جنجال‌آفرینی می‌کند پرهیز کنید و شهر را با یک حادثه جزئی نا امن جلوه ندهید.

این مسؤول گفت: رسانه باید در فضای سیاسی بی‌طرفی را رعایت کند و برای تعریف از کسی دیگری را تخریب نکند.

کرمی اضافه کرد: کارهای خوب سیاسی فرهنگی و اجتماعی از جانب هر کسی باشد باید در رسانه‌ها خوب اطلاع رسانی شود تا الگوسازی و فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه رسانه نباید صرفا به مسایل سیاسی بپردازد، برخی ممنوعیت‌های خبری را متذکر شد و افزود: اخبار غیر مستند که با اعتبار حیثیت و آبروی دیگران بازی می‌کند را انتشار ندهید.

کرمی تصریح کرد:توهین، افترا، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از دیگر ممنوعیت‌های خبری رسانه‌ای است که امیدوارم خبرنگاران با صداقت، تعهد و رعایت انصاف قلم بزنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president