آوای جنوب

رئیس تعزیرات حکومتی گچساران: توزیع سیار هرگونه فست‌فود بدون اخذ پروانه کسب سیار ممنوع است

رئیس تعزیرات حکومتی گچساران گفت: توزیع هرگونه فست‌فود به‌صورت سیار بدون اخذ پروانه کسب سیار ممنوع و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

آوای جنوب؛

ارسلان عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران، اظهار کرد: اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان با توجه به حجم کاری بسیار، به‌صورت روزانه به پرونده‌ها و تخلفات ارجاع شده به این نهاد رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به میزان تخلفات صورت گرفته در زمینه‌های مختلف از جمله قاچاق کالا در این شهرستان، تصریح کرد: متاسفانه این شهرستان به علت موقعیت جغرافیایی و مسیر ترانزیتی به شهرهای بندری و … بیش از سایر شهرستان‌های استان در خصوص بحث قاچاق کالا و ارز دارای تخلف است.

رئیس تعزیرات حکومتی گچسارانی با بیان اینکه خوشبختانه در جهت برخورد و رسیدگی به تخلفات در سطح بازار در سطح شهرستان با همکاری سایر دستگاه‌های نظامی و انتظامی اقدامات موثری صورت گرفته است، از تشکیل گشت‌های مشترک بازرسی در زمینه تخلفات مختلف با همکاری مراجع انتظامی، بازرسی و تعامل سازنده فرمانداری شهرستان خبر داد.

* ضرورت ارائه فاکتورهای خرید معتبر توسط بازاریان به ماموران تعزیرات حکومتی

عباسی با اشاره به برخی تخلفات از جمله قاچاق کالا و عدم داشتن فاکتور خرید معتبر، خاطرنشان کرد: کسبه و مغازه‌داران شهرستان باید جهت عرضه کالاهای خود با ارائه فاکتورهای خرید معتبر با مشخصات مهر، کد اقتصادی و محل دقیق خرید به ماموران تعزیرات فعالیت کرده و نشان دادن مدارک مذکور از جریمه شدن توسط ماموران این نهاد جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر الزامی بودن ارائه فاکتور قانونی توسط بازاریان به ماموران تعزیرات، عنوان کرد: انجام این مهم توسط بازاریان علاوه‌ بر ایجاد دقت بیشتر ماموران قانون در کار خود موجب تحقق بخشیدن دادرسی عادلانه و احقاق حقوق شهروندان می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه اداره تعزیرات حکومتی در راستای تحقق یک بازار پر رونق و غنی بر اساس مبانی اسلامی فعالیت‌ می‌کند، ضمن تقدیر از بخش واحدهای صنفی که در چهارچوب قانون به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، اذعان کرد: گشت مشترک نظارت بر بازار مرتب در زمان‌های مختلف از سطح بازار بازدید می‌کند در صورت وجود هرگونه اخلال در بازار و عدم رعایت مقررات قانونی و شرعی با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

رئیس تعزیرات حکومتی گچساران بر اعمال مجازات‌های سنگین و لغو امتیازهای مربوط به بازار در صورت تخلف واحدهای صنفی مختلف اشاره کرد و گفت: بیشترین قاچاق کالا در سطح شهرستان مربوط به لوازم آرایشی،م واد خوراکی غیرمجاز، انواع پوشاک و… بوده و در سطح بازار نیز گران‌فروشی و کم‎فروشی وجود دارد.

عباسی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‎های متخلفان و اجرای احکام مربوط به آن‎ها در جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال در اسرع وقت و کم‌ترین زمان ممکن در تعزیرات حکومتی این شهرستان انجام می‌گیرد، با اشاره به فعالیت برخی مغازه‌های بدون مجوز و دکه‌های سیار در سطح شهر، بیان کرد: هرگونه فعالیت توزیع خوراکی‌های فست‌فودی از جمله سمبوسه و ساندویج به‌صورت سیار که طی چند مدت اخیر در سطح شهر افزایش یافته، نیازمند اخذ پروانه کسب سیار هستند.

* لزوم شناسایی و معرفی واحدهای فروش محصولات دامی فاقد پروانه

این مسئول در ادامه وجود مغازه‌های توزیع محصولات محلی از جمله لبنیات بدون مجوز را خطری برای سلامت شهروندان دانست و تصریح کرد: دامپزشکی شهرستان باید نسبت به شناسایی و معرفی واحدهای فروش محصولات دامی فاقد پروانه در سطح شهر با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت به تعزیرات حکومتی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده و شناسایی هرگونه مغازه فروش مواد لبنی بدون مجوز به سرعت نسبت به پلمپ و جمع‌آوری آن‌ها اقدام می‌شود.

رئیس تعزیرات حکومتی با تاکید بر لزوم گرفتن استعلامات لازم از اداره دامپزشکی شهرستان در راستای صدور پروانه کسب، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات در عرصه توزیع غیرقانونی و غیربهداشتی مواد لبنی در سطح شهرستان، دامپزشکی شهرستان باید آموزش‌های لازم در جهت بهداشت به فروشندگان ارائه کرده و نسبت به درج کد دامپزشکی بر خودروهای عرضه مواد لبنیاتی اقدام کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. باشت موسوی گفت:

    درود برعباسی قاضی توانمند

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president