آوای جنوب

رئیس آموزش و پرورش گچساران : برای انتخاب مدیران تسلیم فشارهای سیاسی نخواهم شد

همیشه فشارهای سیاسی بوده است اما برای من استقلال آموزش و پرورش از هر چیزی مهمتر است

پورالحسینیمدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز سال تحصیلی جدید گچساران را آغاز می‌کنند، گفت: امسال با افزایش ۴ درصدی جمعیت‌ دانش‌آموزی روبه‌رو هستیم.

آوای جنوب؛

سید ظهیرالدین پورالحسینی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان با اشاره به برخی از موفقیت‌های آموزش و پرورش گچساران در سال تحصیلی گذشته، اظهار کرد: آموزش و پرورش این شهرستان در سال تحصیلی گذشته دارای موفقیت‌ها و عملکرد قابل قبولی در زمینه‌های مختلف تحصیلی، فرهنگی، هنری و علمی بوده است.

وی افزود: کسب رتبه نخست کنکور سراسری در منطقه سه کشور، هشت رتبه دو رقمی در کنکور سراسری، ۳۵ رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری، کسب رتبه نخست همکار فرهنگی در جشنواره الگوهای برتر تدریس درس کار و فناوری و کسب رتبه سوم کشور در جشنواره خوارزمی از موفقیت‌های این اداره است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: کسب رتبه نخست کشور در جشنواره نوجوان خوارزمی، رتبه نخست کشور در جشنواره ملاصدار و رتبه نخست کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره الگوهای برتر از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته است.

پورالحسینی درخشش تیم ۲۵ نفره اختراعات دانش آموزان گچساران در مسابقات ملی،کسب ۹ رتبه دانش آموزان در مسابقات مداحی کشور، و دستیابی به رتبه دوم کاریکاتور دانش آموزان این شهرستان در مسابقات کشوری را از دیگر موفقیت های دانش آموزان گچساران در یک ساله گذشته ذکر کرد.
مدیرآموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: کسب رتبه سوم کشوری فرهنگی در جشنواره زبان انگلیسی و دستیابی به سه رتبه اول جشنواره های استانی الگوهای برتر تدریس در رشته های علوم اجتماعی، فرهنگ و هنر و ریاضی از مهمترین موفقیت های فرهنگیان این شهرستان در مدت زمان یاد شده است.
پورالحسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال افزون بر ۲۳ هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز سال تحصیلی جدید گچساران را آغاز می‌کنند، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۶۹ نفر دختر و ۱۲ هزار و ۳۷۱ نفر نیز پسر است.

وی ادامه داد: امسال ۲۶۵ آموزشگاه با یک‌هزار و ۲۰۰ کلاس درس پذیرای ۲۳ هزار و ۳۴۰ نفر دانش‌آموز گچسارانی است.

پورالحسینی ادامه داد: امسال در سال تحصیلی جدید شاهد افزایش ۳٫۲۳ درصدی ورودی در مقطع ابتدایی، ۴۹٫۵۲ درصدی در مقطع متوسطه اول، کاهش ۱۹ درصدی در متوسطه دوم با توجه به حذف پایه اول متوسطه دوم هستیم.

مدیر آموزش و پرورش گچساران عنوان کرد: با همه این آمار در کل امسال و در سال تحصیلی جدید با افزایش چهار درصدی جمعیت دانش‌آموزی گچساران هستیم.

پورالحسینی یادآور شد: با توجه به افزایش چهار درصدی جمعیت دانش‌آموزی گچساران، تهیه و تأمین تجهیزات، امکانات و منابع لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

استفاده از ۶ کلاس پیش‌ساخته در روستاهای گچساران

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: امسال از ۶ کلاس پیش‌ساخته برای جبران کمبود فضای آموزشی در روستاهای گچساران استفاده می‌شود.

سید ظهیرالدین پورالحسینی با اشاره به تعداد کلاس‌های هوشمندسازی شده آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: امسال از طریق منابع داخلی ۳۵ کلاس درس جدید هوشمندسازی شده که در ابتدای سال تحصیلی ‌راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ واحد آموزشی هوشمندسازی شده که این تعداد واحد دارای ۱۰۰ کلاس درس هوشمندسازی شده برای دانش‌آموزان است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: تعدادی از کلاس‌های هوشمندسازی شده در روستاهای تابعه گچساران از جمله آبشیرین و سرآبنیز پیش‌بینی و راه‌اندازی شده است.

پورالحسینی با بیان اینکه امسال در همه روستاها مدرس وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اجرای نظام تحول بنیادین و افزایش پایه مقطع ابتدایی از پنج به ۶ پایه با کمبود فضای آموزشی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در همین راستا و برای جبران کمبود فضای مورد نیاز از ۶ کلاس درس پیش‌ساخته در تعدادی از روستاهای گچساران استفاده می‌شود.

پورالحسینی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش گچساران از قدیمی‌ترین ادارات این اداره در کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، افزود: ۱۵ واحد آموزشی این اداره در گچساران نیازمند تخریب و بازسازی است.

این مسئول در آموزش و پرورش گچساران عنوان کرد: در همین راستا مقرر شده است که بخشی از هزینه بازسازی ۱۵ واحد آموزشی از اعتبار بافت فرسوده شهر دوگنبدان و بخشی نیز از طریق نوسازی مدارس تأمین شود.

برای انتخاب مدیران تسلیم فشارهای سیاسی نخواهم شد

همیشه فشارهای سیاسی بوده است اما برای من استقلال آموزش و پرورش از هر چیزی مهمتر است.
پورالحسینی در پاسخ به این سوال که گفته می شود فشارهای سیاسی در انتخاب مدیران نقش داشته است اظهار داشت: هرگز در مدیریتم تسلیم فشارهای سیاسی نخواهم شد اما قطع به یقین هماهنگی با سیاست های دولت تدبیر و امید و وزیر آموزش و پرورش در نظر من است و اگر هم چنین نبود من هم رئیس آموزش و پرورش گچساران نبودم.
مدیر آموزش و پرورش گچساران در پاسخ به این سوال که آیا اگر مدیری در مدارس گچساران همسو با دولت تدبیر و امید نباشد برکنار خواهد شد گفت: اصلا چنین چیزی نیست ملاک برای ما کارکردن است و در دوسال مدیریتم در آموزش و پرورش گچساران تغییرات کمتر از ۲۰ درصد بوده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    چقدر راست گو هستند ایشان

  2. معلم گفت:

    احسنت بر شما

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president