آوای جنوب

دیوارهای کوتاه ، ورود غیر مجاز جریان منتصب به دولت ، نردبانی برای نماینده گچساران

عدالت را اجرا کن و از زورگویی و ستمگری بپرهیز زیرا زور گویی مردم را به ترک از وطن وا میدارد

رمضانیمراجعه به حافظه ومستندات،به جمله معروف وزیر محترم کشور در دولت تدبیر وامید درتاریخ ۲۲دی ۹۳ برمی خوریم که اظهار داشتند :«انتخابات برای وزارت کشور از الان شروع شده است».

آوای جنوب / محمد رمضانی

متعاقب آن درجلسه ای که در روزهای اخیر تحت عنوان اصلاح طلبان استان در شهرستان گچساران برگزار شد دبیر حزب مردم سالاری استان در آغاز این جلسه بعد از کلی تعریف وتعارف پرده از واقعیاتی پرداخت که این جریان با آن درگیر است برای خروج از آن ارائه طریق نمودند و گفتند : «سیاسی نگه داشتن فضا ، یگانه راه پیشگیری از فاجعه است».
اما اینکه کدام فاجعه به عقیده تحلیلگران سیاسی ریزش ۷۰ %آراءِ یک سومی این جریان در انتخابات دور قبل مجلس است که دستپاچگی ، به هر دری زدن و ورود به عرصه های غیرمجاز و بعضا غیر مشروع این تحلیل وپیام را تقویت می کند .
اما آنچه این وضعیت قرمزرا برای آنها ، قریب یکسال مانده به انتخابات بوجود آورده معلول علتهایی است که زمان جبران آن ، گذشته است و در واقع میتوان گفت نتوانستند مدیریت زمان کنند.
لذا جبران این ناکامی با موج انداختن وانتخاب گزینه ایجاد فضای سیاسی کاذب بجای واقعیات جامعه پاسخگو نیست و نیاز به ترمیم و معالجه کامل که آغازش باید اتاق فکر باشد دارد ، نه هزینه کردن دولتی که وعده اعتدال و میانه روی داده بود و مردم برای حلال مشکلاتشان آن دل بسته بودند .
اما توصیه اینکه در این دوشهرستان محقر (گچساران و باشت) اما مردمانی آرمانی ، بصیر و بزرگ ، با عملکرد خود کاری نکنید که مردم فرار را بر قرار ترجیح دهند مولی علی (ع) که این روزها جهان بواسطه سالروز ولادتش نورانی است می فرماید : عدالت را اجرا کن و از زورگویی و ستمگری بپرهیز زیرا زور گویی مردم را به ترک از وطن وا میدارد .
البته منظور این نوشته ترک وطن عضو شورایی نیست که خانه و کاشانه خود را از این شهر انتقال داده وصرفا با حمایت مجریان قانون ، بواسطه حضورش در جلسات جریانی ودعوتهای آنچنانی ، حقوقی از مردمان این دیار ضایع شده است .
منظور تنها این نیست که فرهنگ را فدای اقتصاد به بهانه تامین حداقل زندگی مردم کنیم و آنرا پررنگ کرده ولی اما مردم جزء حرف چیزی ندیده اند .
فرهنگ را آسیب پذیر و به همین واسطه تازه عروسها بجای خانه شوهر به خانه بابا برمیگردند . عدم توجه به فرهنگ یعنی تعطیلی شورای فرهنگ عمومی .
خروجی آن هم ایجاد ناهنجاری .منظور این نیست که جوانان جویای کاردرشهری که مسئولینی بواسطه شما سر کار آمده اند فقط می بینند کلمه عدالت ۳ بخش است آدم دار ها سر کار می روند و غالب مردم تماشاگرند .
منظور این نیست که از تاریخ فوق الذکر ۴ نفر از مسئولین ارشد دولت به این شهرستان آمدند وگفتند فلانی افتخار دولت….. وبعضا کوچه و پس کوچه ها را رفتند تا مخالفین جریانی نماینده را متقاعد کنندبرای حمایت از وی .
منظوراین نیست که به بهانه حمایت از نماینده ای که جریان سیاسی مورد ادعایش هم رویش حرف دارد هرچه سوگند یاد میکند مقبول واقع نمی افتد در مدرسه ای که متعلق به شهداست در و پیکر آن از زاویه دارها به نظام ، منقوش می شود ، کلیپی پخش می شود که شیر زنانی در مقابل مردان ….. زینب وار اما درسر زمینی متفاوت بصیرت افزایی میکنند .
منظور صحبت آن مسئول وثروتهای کثیف نیست که میگفت از مواد مخدر است این دروغ محض است از رژیم منفور پهلوی است که بر فضای سیاسی این شهرستان سایه افکنده است .
منظور آن نامه تحکمی به شورای شهر گچساران نیست . که اگر پاسخی داده نشود مردم در رای خود انتقام بالا رفتن از این دیوار کوتاه را خواهند گرفت .
منظور به پا داشتن سنت غلط باز کردن سفره طایفه ، دسته و جلسات این چنینی نیست . تشکیل جلسه با سران قبایل که ظلم به جوانان این دیار است و خود تشدید نا امنی هاست ، نیست .
منظورمدیریت دفتر نماینده بجای مدیران شهر نیست . منظور پا جای پای مشایی در آن روزنامه رنگینی که هزینه آن می تواند بی سر و پناهها را سر و پناه دهد نیست . اصل منظور با صداقت با مردم گفتن است وبس …

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین آوای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. گچسارانی گفت:

    درود بر سردار جنگ وحال حاضر فرهنگی وجنگ نرم.

  2. صمد گفت:

    احسنت بر اقای رمضانی

  3. عمارگچساران گفت:

    درود بر حاجی عزیز و مورد علاقه جوانان شهر

  4. لیشتر گفت:

    مالل سرحد نشین بسن وپادوک
    دشت مورم خالی بیداد ایکن شوک

  5. ناشناس گفت:

    واقعا آقایان فقط حرف می زنند کاری هم برای حل مشکلات مردم انجام نمی دهند

  6. میثم گفت:

    یکی باید باشه حرف دل مردم رو بزنه.اقای تاج برای بچه های استان چه کردی؟

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president