آوای جنوب

دوران برنو و تیر و قطار سالهاست به سر آمده/بیایید موج سواری بر اقوام و طوایف و ایل را کنار بگذارید

.

آوای جنوب؛ دکتر کریم رضایی

مخاطب این نوشتار ، همه_کاندیداهای_انتخابات می‌باشند به قلم دکتر کریم رضایی.

با فرارسیدن پاییز ، منحنی جلسات طوایف،اشخاص،احزاب،اقوام و….. روند صعودی گرفته است.
فارغ از نگاه سیاسی در رد و تایید هر عزیز محترمی و از زاویه اجتماعی ، سلامت و مدیریت ، چند نکته مهم را به دوستان بزرگوار توصیه میکنم :

که قربانی و ذبح کردن حیوانات و جاری شدن خون ، جلوی چشم کودکان اثار بسیار بدی بر چینش و طراحی شخصیت کودک دارد ، بجای قربانی و سر بریدن ، بیاییم یک درخت_بکاریم .

دوران برنو و تیر و قطار و ….. سالهاست به سر امده ، بیاییم برای اسایش بیماران قلبی،مادران باردار ، کودکان و….. از هرگونه نمایش اسلحه و بخصوص شلیک گلوله خودداری کنیم و بجای ان نماد افتخار هر منطقه و قوم رابه تصویر بکشیم.

اصولا در این جلسات ، اسراف مواد غذایی و ورود پسماندها به سطح شهر و طبیعت به وفور مشاهده میشود ، بیاییم بجای هزینه های میلیاردی و هدررفت ها ، کودکان کار ، فقرا ، و نیازمندان را پوشش دهیم.

تخریب شخصیت ، توهین، کوچک کردن رقیب، بی حرمتی ، طرح مسایل خصوصی و خانوادگی رقیب ، ایجاد فضای برد – باخت در ذهن افراد جامعه ، از نظر بهداشت روان و بهداشت معنوی ، نتایج خوبی ندارد، بیاییم بجای ویران کردن دیگران ، از داشته ها و توانمندی های واقعی و ملموس و فضای رقابت سالم خود بگوییم.

تبلیغات را از فضای حقیقی به فضای مجازی بیاوریم و بجای هزینه های میلیاردی بنر و پوستر و تخریب محیط زیست و هدررفت منابع ، … از روشهای مدرن تبلیغات ، تولید محتوی و…… استفاده کنیم

یادمان باشد که شما الگوی اخلاق_سیاسی باید باشید ، اجازه ندهید هوای نفسانی و حب صندلی سبز بهارستان ، از شما تصویری نامطلوب در افکار عمومی بسازد

از برپایی کاروانها و شوی تبلیغاتی به رخ کشیدن حریف، خودداری کنیم ، و مزاحم تردد و اسایش مردم و بخصوص مراقب مسیر عبور خودروهای امدادی باشیم.

یادمان باشد که گروه های اسیب پذیر و بیماران و جانبازان در منازل در حال استراحت هستند ، بیاییم از ساعت ۱۱ شب به بعد با عدم سر و صدا و بوق و شلیک و….. اسایش مردم را بهم نریزیم

با مردم ، شفاف،صادقانه ، در قالب عملگرایی حرف بزنیم . وعده های واهی ، فقط به تبدیل شدن شما به یک مهره سوخته تبدیل خواهد کرد

دستگاههای اجرایی تابع مقررات و ایین نامه های خاص خود هستند ، بیاییم ، از دخالت و یا وعده استخدام و قول مسؤولیت و….. در امور اجرایی شهرستان اکیدا خودداری کنیم تا فضای سازمانی ادارات در حاشیه قرار نگیرند.

یادتان بماند که شما بزرگواران ، در صورت پیروزی ، نماینده قوه مقننه هستید و شرح وظایف شما در قانون ، مشخص و واضح است.
از هم اکنون ، بجای ورود به حوزه اجرایی قوه مجریه، بیایید ابعاد قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون را پر رنگ تر کنید

هیچ جامعه ای بدون برنامه_توسعه ، به توسعه یافتگی نرسیده است، بیاییم برای گچساران_۱۴۰۰ به بعد ، مدیران جوان ، با برنامه_عملیاتی و استراتژیک، قانونمند ، شجاع ، پرانرژی،جسور و کاربلد و اینده نگر انتخاب کنید.

توسعه_سرمایه_انسانی ، مهمترین مولفه توسعه یافتگی در هر جامعه است، بیاییم برای گچساران ۱۴۰۰ به بعد ، از ظرفیتها و پتانسیل مدیران نخبه در سطح #مدیران_ملی ، استفاده ببریم که تاکنون مغفول مانده است.
بازی زشت و کریه قوم زدگی و سیاست زدگی، نتیجه ای بجز توسعه نیافتگی ندارد، بیایید موج سواری بر اقوام و طوایف و ایل را کنار بگذارید و بجای ان #گفتمان_سیاسی صادقانه و برنامه های کاری را ترسیم کنید.
? و……….

ارادتمند

#کریم_رضائی

گچساران

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president