آوای جنوب

رئیس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد:

دست و پنجه نرم کردن خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی با مشکلات

ضرابیرئیس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه‌مندی از مشکلات خبرنگاران گفت: متاسفانه اصحاب رسانه استان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

آوای جنوب؛

جمشید ضرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج مشکلات اصحاب رسانه در کهگیلویه و بویراحمد را بسیار زیاد دانست و گفت: متاسفانه رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد اعم از مکتوب و مجازی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی اظهار کرد: نزدیک به ۵۰ نشریه، روزنامه، هفته‌نامه، ماهنامه و گاهنامه در استان وجود دارد که به دلیل مشکلات فراوان نزدیک به ۹۰ درصد آنها تعطیل هستند و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد از عمده مسائل و مشکلات نشریات کهگیلویه و بویراحمد را دریافتی کم و هزینه‌های بالای چاپ عنوان کرد و گفت: متاسفانه نشریات استان با دریافت هرگونه آگهی و گزارش عملکردی از ارگان و نهادی باید زمان بسیاری را برای وصول پول صرف کنند.

وی با ابراز گلایه‌مندی از مشکلات فراوان اصحاب رسانه در کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: چرا یک خبرنگار در مراجعه به ادارات و نهادها باید چند سال منتظر باشد تا هزینه‌های خود را دریافت کند.

رئیس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خبرنگاران تمام درآمد خود را از نشریات دریافت می‌کنند که متاسفانه یارانه‌ای به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و سازمان‌ها و ارگان‌ها هم همکاری خوبی در پرداخت هزینه‌ها نمی‌کنند.

ضرابی همچنین از مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خواست تا به عنوان مسئول خبرنگاران در استان پیگیر مشکلات عدیده آن‌ها باشد تا باری از مشکلات آن‌ها برداشته شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه رسانه معاند با نظام در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد، گفت: رسانه‌های استان در راستای ارزش‌های ناب اسلامی و توسعه و پیشرفت استان گام برمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: سایت‌های کهگیلویه و بویراحمد ۲ تا ۶ هزار بازدید کننده دارند که این نشان از انجام وظایف درست خبرنگاران و برآورده کردن نیاز مخاطبان است ولی متاسفانه کمتر کسی به این قشر زحمتکش توجه دارد.

رئیس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اساس برآورد صورت گرفته هر خبرنگار برای رسیدن به منبع خبری خود تقریبا ۱۵ هزار تومان هزینه می‌کند، گفت: سایت‌ها و خبرگزاری‌ها کار خود را به نحو مطلوب انجام می‌دهند و مخاطبان زیادی را جذب می‌کنند ولی همواره خود با مشکلات مواجه هستند.

ضرابی با آرزوی موفقیت برای اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد در راستای وظیفه خطیر خود اظهار کرد: امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده شاهد تعامل هرچه بیشتر نهادها و سازمان‌ها با خبرنگاران باشیم و متولیان امر در رفع مشکلات این قشر گام‌های مثمرثمری بردارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president