کد خبر : 52975
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 10:18

در یک اقدام جهادی به همت کارکنان عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران/کنترل ، مهار و رفع نشت نفت از خط لوله ۳۰ اینچ و جلوگیری از توقف روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت و آلودگی زیست محیطی

در یک اقدام جهادی به همت کارکنان عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران/کنترل ، مهار و رفع نشت نفت از خط لوله ۳۰ اینچ و جلوگیری از توقف روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت و آلودگی زیست محیطی

آوای جنوب مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از کنترل ،مهار و رفع نشت شدید و حجیم نفت از خط لوله ۳۰ اینچ صادراتی گچساران با واکنش سریع نیروهای عملیاتی این شرکت خبر داد. به گزارش روابط عمومی نفت گچساران مهندس غلامرضا کمالی دقایقی قبل در تشریح این اقدام بزرگ گفت: این خط لوله

آوای جنوب

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از کنترل ،مهار و رفع نشت شدید و حجیم نفت از خط لوله ۳۰ اینچ صادراتی گچساران با واکنش سریع نیروهای عملیاتی این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نفت گچساران مهندس غلامرضا کمالی دقایقی قبل در تشریح این اقدام بزرگ گفت: این خط لوله زیر زمینی ۳۰ اینچ صادراتی نفت که دچار نشت نفت شد ، در کمترین زمان ممکن و سخت ترین شرایط پس از کنترل و مهار نشت و با وجود سختی کار، عملیات رفع نشت بخش آسیب‌دیده از آن انجام گردید.

وی افزود: گروه‌های عملیاتی از لحظه بروز این حادثه با همکاری نیروهای فنی، ایمنی ،خدماتی، ترابری ، روابط عمومی و حراست در محل حاضر شدند و با بسیج امکانات و ماشین‌آلات، ابتدا جریان نفت را کنترل و ایمن سازی محل راانجام داده و سپس با نصب کلمپ استاندارد PLIDCO، نشتی را مهار و برطرف کردند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران بیان کرد: پس از اطلاع از سوراخ‌شدن خط لوله و نشت نفت، با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی‌های لازم و به‌دلیل حساسیت موضوع و اهمیت تولید و انتقال نفت و با هدف جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و انتشار نفت و گاز به محیط پیرامونی، کارکنان عملیاتی این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل نشت در منطقه حساس گوره اعزام شدند و با رعایت مقررات ایمنی،خاک برداری انجام داده و نشتی خط لوله را کنترل ، مهار و برطرف کردند تا با این اقدام بزرگ در یک کار جهادی و شبانه روزی از کاهش تولید و توقف ۱۷۰ هزار بشکه نفت در روز جلوگیری نمایند .
مهندس کمالی ادامه داد ، پس از پایان عملیات رفع نشت ، انتقال نفت مهار شده ناشی از نفت ریزی که در گودال های موقت احداث شده جمع آوری شده بود و بازگردانی نفت و پاکسازی و ایمن سازی محل نشت نفت بدون وقفه در جریان می باشد .
مهندس کمالی از تلاش و زحمات کارکنان سخت کوش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و مدیر عامل محترم و مدیران محترم شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و همچنین مدیرعامل محترم و سایر واحد های ذیربط در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری که این اقدام مهم و جهادی را در سخت ترین شرایط و کمترین زمان ممکن پشتیبانی نمودند تا این عملیات فنی با موفقیت انجام شود و از هدر رفت و توقف تولید میزان قابل توجهی از نفت قابل استحصال روزانه جلوگیری شود نهایت تقدیر و تشکر را نمودند .

🟥🟥🟥

مدیرعامل نفت گچساران خبر داد
*انجام ۳۸۲ مورد تعمیرات و پشتیبانی خطوط لوله در راستای افزایش تولید*

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از انجام ۴۱ مورد ماموریت موفقیت‌آمیز در قالب ایمن‌سازی، تعمیرات غیرمترقبه و اصلاحیه‌های مهندسی از ابتدای سال۱۴۰۳ تا پایان شهریورماه در محدوده خطوط لوله این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نفت ، مهندس غلامرضا کمالی با اشاره به این که شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به دلیل فعالیت در حوزه چهار استان کشور از جایگاه ویژه‌ای در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برخوردار است، افزود: این شرکت نگهداری و تعمیرات بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت ، گاز و گازمایع را که بخش قابل توجهی از آن در مناطق سخت‌گذر واقع شده است را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از این خطوط لوله به دلیل قدمت بالا ، نوع سیال ، شرایط آب و هوایی و وضعیت جغرافیایی در معرض خوردگی شدید می باشند که کارکنان ساعی اداره‌ نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت نفت و گاز گچساران با تلاش فراوان و ایثار در کمترین زمان ممکن و با هدف صیانت از تولید و جلوگیری ازآلودگی زیست محیطی ، آسیب های وارده را اغلب بدون کاهش یا توقف تولید، ترمیم و تعمیر نموده و یا در کمترین زمان ممکن به مدار تولید برمی گردانند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار نمود : در بحث ایمن‌سازی خطوط لوله روزمینی و زیرزمینی در اندازه های مختلف از ۴ تا ۵۶ اینچ و در نقاط پراکنده در مجموع به متراژ ۲۶۰ کیلومتر ایمن‌سازی شده است.

مدیرعامل نفت گچساران در پایان اظهار کرد: بر خود لازم میدانم از تمامی کارکنان صنعت نفت گچساران که با از خودگذشتگی و سختی کار این اقدام بزرگ را انجام دادند تقدیر و تشکر نمایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.