آوای جنوب

درخواست مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از دادستان/خبرنگاران به گشت‌ شبانه بپیوندند

.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار کمک ویژه از سوی دادستانی برای مقابله با سودجویان شد.
درخواست مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از دادستان/خبرنگاران به گشت‌ شبانه بپیوندند

به گزارش آوای جنوب از یاسوج خبری مبنی بر بیرحمی با جنگل‌های یاسوج خداحافظی با جنگل خهکلان داشتیم که عده ای سودجو تیشه به ریشه درختان بلوط در این منطقه زده اند.

به همین منظور با غلامحسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگویی انجام دادیم که وی با ابراز تاسف از چنین اقداماتی از سوی سودجویان اظهار کرد: همان گونه که اطلاع دارید حجم جنگل‌های استان بسیار زیاد است از سوی دیگر به شدت کمبود نیروی قرق‌بان داریم.

مدیرکل منابع طبیعی استان ادامه داد: قبل از هر چیز از خود مردم استمداد می‌طلبیم تا ماموران ما را از چنین اقداماتی باخبر کنند.

این مسوول افزد: مردم اگر به فکر آینده استان و فرزندان خود هستند باید از هر گونه کمکی برای جلوگیری از چنین اقداماتی دریغ نکنند و ما نیز در هر زمان آمادگی شنیدن و اقدام و پی‌گیری موضوع را داریم.

وی گفت: از دادستانی می‌خواهیم که در این زمینه به گونه‌ای ما را یاری کنند که بتوانیم از توان کلانتری‌های استان برای گشت‌های شبانه در جنگل ها استفاه کنیم.

حکمتیان با بیان این که تاکنون بیش از ۹۰ خودرو را توقیف کرده‌ایم افزود: بیشترین حجم این خودروهای توقیفی که چوب جنگلی را به استان های دیگر می‌برند مربوط به شهرستان بویراحمد است.

این مسوول از تلاش شبانه روزی همکارانش در اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها خبر داد که با همین امکانات کم به مقابله با سودجویان رفته‌اند و اگر جایی قطع جنگل دیده شده به دلیل کمبود نیرو و امکانات است اما همه مشکلات نافی حراست و حفاظت از جنگل های استان نمی‌شود.

وی با بیان این که از کمک اصحاب رسانه و خبرنگاران برای مقابله با سودجویان استفاده می‌کنیم از آمادگی برای حضور خبرنگاران در گشت‌های شبانه خبر داد.

گزارش فارس از فاجعه در جنگل خهکلان

به گزارش فارس؛ در خبرها داشتیم این گونه که شاهدیم بازی خطرناک سودجویان با میراث طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد یا همان جنگل‌های بلوط همچنان ادامه دارد و هر روز شاهد بی‌رحمی آن‌ها در دل جنگل‌های بلوط در سراسر نقاط استان هستیم.

درختانی که آبروی استان بوده و اگر جنگل و بلوط را از استان کهگیلویه و بویراحمد بگیرند محرومیت کنونی صد چندان خواهد شد و  دیگر حرفی برای گفتن در استان از حیث داشته‌ها و ظرفیت‌ها باقی نمی‌ماند.

اگر هر ساله شاهد حضور گردشگران و مسافران در این استان هستیم همه به واسطه این جنگل‌های چشم‌نواز طبیعی و زیبای استان است وگرنه جایی دیگر را با امکانات بیشتر مقصد گردشگری خود قرار می‌دهند.

متاسفانه طبق گفته مسؤولان منابع طبیعی، تعداد قرق‌بانان برای حفاظت از جنگل‌های استان بسیار اندک است و برای هر چند ده هزار هکتار تنها یک قرق‌بان آن هم با امکانات ابتدایی و به عبارتی با دست خالی برای مقابله با سودجویان وجود دارد.

همچنین به دلیل سهل‌انگاری‌های زیاد مسؤولان و واگذاری‌های بی‌حساب و کتاب در سال‌های اخیر همین موجب شده سودجویان بیشتر به فکر سودجویی باشند چرا که احساس می‌کنند جنگل و مرتع نزد مسؤولان استان بی‌ارزش بوده و اجر و قربی ندارد و همه برای واگذاری است!.

مشکلات امروزی را تنها به پای مدیران کنونی نباید نوشت چرا که سنگ بنای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در استان از همان ابتدا بد گذاشته شده است و اگر سودجویی دیده می‌شود همه به واسطه عملکرد غلط مسؤولان استانی از ابتدا تاکنون بوده است.

اما اکنون که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم بر مسؤولان استانی به خصوص دستگاه متولی لازم و ضروری است تا فارغ از هرگونه ورود به حوزه انتخابات تنها به فکر حفاظت از جنگل های استان باشند و از همه توان نیروها برای مقابله با سودجویان استفاده کنند.

به گزارش فارس یکی از مناطقی که در ۵ کیلومتری شهر یاسوج مورد دستبرد سودجویان قرار گرفته و و درختان بلوط منطقه در حال ریشه‌کنی هستند منطقه زیبا و بکر خهکلون است و معلوم نیست این نقطه از جنگل‌های استان که بیخ گوش ادار‌ه‌کل منابع طبیعی قرار دارد چرا باید چنین بی‌رحمانه مورد دستبرد و چپاول سودجویان قرار گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president