آوای جنوب

دادستان گچساران: استفاده از منابع دولتی جهت تبلیغات انتخاباتی جرم است

غلامپوردادستان گچساران با بیان اینکه استفاده از منابع دولتی جهت تبلیغات انتخاباتی جرم است، گفت: در صوت مشاهده چنین تخلفاتی توسط مسئولان شهرستان با جدیت برخورد می‌شود.

آوای جنوب؛

حبیب غلامپور ظهر امروز در نشست خبری ویژه انتخابات هفتم اسفندماه که با حضور شورای تامین، هیئت نظارت شورای نگهبان و اصحاب رسانه در فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی کامل را داریم که یک انتخابات سالم و با امنیت را در شهرستان برگزار کنیم.

وی به حضور چشمگیر مردم استان و به ویژه شهرستان گچساران در عرصه انتخابات اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه حساسیت‌ها نسبت به انتخابات امسال بیشتر شده، اصحاب رسانه نقش بارزی در حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای دارند.

دادستان گچساران با بیان اینکه مدت‌هاست خبرهایی مبنی بر سخنرانی برخی اشخاص در دانشگاه‌ها و ادارات شهرستان به گوش می‌رسد، گفت: مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های فرهنگی باید از کسانی که مجوز سخنرانی دارند در همایش‌ها دعوت کنند تا حاشیه‌هایی ایجاد نشود.

غلامپور در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه خبرنگاران باید نسبت به صحت اخبار و استفاده از منابع معتبر در کار خود بیشتر دقت کنند، گفت: انتشار درست یک خبر گاهاً می‌تواند تبعات ناگواری را برای یک شهرستان داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جرائم انتخاباتی به سه دسته قبل از برگزاری انتخابات، در حین برگزاری انتخابات و پس از اتمام رای‌گیری تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: تبلیغات زودهنگام کاندیداتوری از جمله جرائم قبل از برگزاری انتخابات بوده و ممنوع است.

وی استفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال جهت تبلیغات انتخاباتی را از دیگر جرائم قبل از برگزاری انتخابات عنوان کرد و گفت: استفاده و تصرف منابع دولتی در راستای فعالیت‌های انتخاباتی و استفاده شخصی جرم بوده و منع قانونی دارد.

دادستان گچساران با بیان اینکه در صورت مشاهده استفاده از اموال دولتی جهت استفاده شخصی توسط مسئولان شهرستان با جدیت برخورد خواهد شد، عنوان کرد: مسئولان و دستگاه قضا با جدیت با جرائم انتخاباتی برخورد می‌کند.

غلامپور ادامه داد: همه ما دست به دست هم خواهیم داد تا زمینه برگزاری یک انتخابات پرشور و قانونمند را با حضور حداکثری مردم در این شهرستان فراهم کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president