آوای جنوب

حاشیه‌های تکریم و معارفه بخشداران سوق/از رکوردزنی در تعداد سخنران تا شورای شهری که هنوز موفق به دیدار استاندار نشده اند

.

آوای جنوب 

تودیع و معارفه بخشدار سابق و جدید سوق در حالی برگزار شد که سیستم صوتی معضل اساسی این مراسم بود.
حاشیه‌های تکریم و معارفه بخشداران سوق/از رکوردزنی در تعداد سخنران تا معضلی به اسم سیستم صوتی

آوای جنوب کهگیلویه و بویراحمد-طیبه‌سادات سعادتی‌نیک- آیین تکریم و معارفه بخشداران سابق و جدید سوق صبح امروز در شورای اداری شهرستان در سوق برگزار شد.

*سالن برگزاری جلسه از همان ابتدا حکایت از مظلومیت بخش داشت سالنی با سقف کاذب از نوع گونی و صندلی‌هایی که به گفته امام جمعه هر کدام از مدرسه و اداره‌ای جمع شده بود تا پذیرای مهمانان باشد.

*مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استاندار مهمان استانی جلسه بود؛ ائمه جمعه دهدشت و سوق، فرماندار،بخشداران دیشموک، چاروسا و مرکزی، شهرداران و اعضای شورای اداری شهرستان در مراسم حضور داشتند و به لحاظ جمعیت تقریبا مراسم شلوغ و اداری بود.

*سیستم صوتی که معمولا معضل اساسی در هر جلسه‌ای است این بار به شدت بیشتری روی اعصاب بود با وجود برنامه‌ریزی قبلی برای برگزاری جلسه در سالن اما در حالی که مهمانان و حضار نشسته بودند بخشی از کارها از قبیل راه‌اندازی سیستم صوتی در دستور کار بود که البته سر ناسازگاری بلندگو تمامی نداشت و صدای واضحی از سخنرانان به گوش نمی‌رسید.

*بر اساس قانون نانوشته‌ای که در جلسات هر مسؤول و مقامی باید روی سن آید و سخنی از خود ایراد نماید در این جلسه هشت نفر میکروفن به دست گرفته و هر کدام دقایقی از وقت را به خود اختصاص داد.

*امام جمعه دهدشت، امام جمعه سوق،  رئیس شورای شهر سوق، شهردار سوق، بخشدار سابق سوق، فرماندار کهگیلویه،مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و بخشدار جدید در جلسه سخنرانی کردند.ضمن اینکه صحبت‌های تشکرآمیز مجری برنامه دست‌کمی از یک سخنران نداشت.

*حضور همه کارکنان فرمانداری که برای تکریم همکار جدید(معاون فرماندار) و معارفه همکار دیرینه خود حضور داشتند جالب توجه بود.

*موقع اذان روحانیت و تعدادی از حضار برای اقامه نماز اول وقت سالن را ترک کردند و بعد از ادای فریضه برگشتند.

*بر اساس همان قانون نانوشته موقع اهدای حکم بخشدار صف طویلی از مسؤولان شکل گرفت.این در حالی است که از بخشدار مرکزی، بخشدار دیشموک و بخشدار چاروسا برای بالا رفتن و حضور در این آیین دعوت نشد.

**امام جمعه سوق از بی‌توجهی مسؤولان به سوق انتقاد کرد و ادعا داشت نبود خبرگزاری و نپرداختن صدا و سیما به مشکلات از علل مظلومیت این بخش است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل افزود: ۱۰ کیلومتر جاده‌ای که ۱۵ سال در حال کار است و تکمیل نمی‌شود دیگر گفتن ندارد.

**رئیس شورای اسلامی سوق در بیان چرایی تأخیر پنج ماهه در انتصاب بخشدار گفت: یک دلیل این است که مردم انقلابی سوق برای مدیریت کلان جایگاه نداشته است تا حداقل سرپرستی تا زمان انتصاب بخشدار مورد تایید مجموعه مدیریت استان انتخاب شود.

حسینی دلیل دوم را سیاسی دانست و با بیان اینکه سیاسیون قصد داشتند از فضای خالی این پست اعمال نفوذ و بهره‌برداری انتخاباتی کنند ادامه داد: البته این تصور واهی و خیالی است و رفتارهای سیاسی مردم را نمی‌توان تغییر داد مردم سوق در سالها نشان دادند به چه سمت و سویی تمایل دارند.

وی ادعا داشت که بخشدار داشتن یا نداشتن سوق نه برای مردم و نه مدیریت استان مهم نبود زیرا از وجود بخشداری در این منطقه چیزی عاید مردم نشده است.

 حسینی افزود: با مراجعه چندین باره به استانداری و تماس‌های مکرر تلفنی به استاندار تاکنون برای ملاقات حضوری اعضای شورای شهر نتیجه‌بخش نبوده است.

رئیس شورای شهر سوق تبعیض در خدمات را مورد اشاره قرار داد و گفت:روستاهایی در سوق که چهار سردار شهید تقدیم کرده است بدون راه مناسب است چه بسیار همسنگرانی که دوست دارند بر مزار شهدا حضور داسته باشند اما راه نامناسب حسرت زیارت به دل انها گذاشته است.

حسینی بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات را متذکر شد و افزود: سوق در کمیته برنامه‌ریزی استان حتی از چاروسا و دیشموک پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود این روش تقسیم با تقسیم عادلانه منافات دارد.آتش‌سودا مجری برنامه اما این ادعا را ناشی از بی‌اطلاعی رئیس شورای شهر نسبت به جمعیت دانست و گفت که جمعیت دیگر بخش‌ها نسبت به سوق بیشتر است.

عدم پوشش‌دهی شبکه‌های تلویزیونی از دیگر انتقادهای حسینی بود که گفته می‌شد با وجود تماس مکرر با رئیس سیمای استان تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی همچنین در خصوص جاده سوق  از تنظیم شکواییه شورای شهر و تحویل به مراجع قصایی برای پیگیری نواقصات این پرژه خبر داد.

**تورج رزمجو که به گفته خود قصد ارائه گزارش کار نداشت انتقادهای مطروحه او را وادار به پاسخگویی کرد و اظهار داشت: این که گفته می‌شود کاری صورت نگرفته کمال بی‌انصافی است باید خدمات را با ۴۵ سال گذشته مقایسه کرد تا متوجه خدمات نظام و دولت در این بخش شد.

بخشدار سابق سوق، افزود: روزی که به بخشداری آمدم برق شهر کشش کولر گازی نداشت ۲۵ ترانس در سوق نصب و به شبکه فشار قوی وصل شد.

وی مشکل تنش آبی سوق را یادآور شد و گفت: ۶ کیلومتر رسوب‌زدایی و تعویض شبکه انجام دادیم ۲۵ دستگاه رسوب‌شکن نصب کردیم الان مشکلی در زمینه شدت و فشار اب وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: در حالی که سوق ۱۵ روستای دارای دهیاری داشت طی این مدت پنج دهیاری اضافه کردیم، ۹ روستا از صفر تا صد آسفالت و ماشین الات برای دهیاری‌ها تامین شد.

وی در ادامه در ادعایی اغراق‌آمیز جاده سوق را ۶ بانده و جاده دژکوه را دو بانده توصیف کرد.

**عیسی غندی شهردار سوق نیز مشکلات شهرداری و عدم توانایی مقابله با حوادث احتمالی را گوشزد کرد و البته تأکید کرد که طی دو سال اخیر بارها این مشکلات را در جلسات به گوش مسؤولان رساندم اما …

**سعید خواجوی مسؤول فناوری اطلاعات فرمانداری کهگیلویه سومین بخشدار سوق معرفی شد.تورج رزمجو بخشدار سابق نیز از ابتدای خرداد ماه سال جاری به عنوان معاون برنامه‌ریزی فرماندار کهگیلویه منصوب شده و در حال خدمت است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president