آوای جنوب

توصیه‌های آیت‌الله ملک‌حسینی به مسئولان برای تحول در اشتغال و تولید کهگیلویه و بویراحمد

ملک حسینینماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با توصیه به همه کسانی که در راه تولید و اشتغال این استان سهم دارند از همه خواست دست در دست هم به کار و تولید و اشتغال کمک کنند.

آوای جنوب؛

جشن بزرگ انقلاب دوشنبه ‌شب در بزرگترین واحد تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد.

در این آیین نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان آیات و روایاتی در خصوص لزوم توجه به کسب و کار اظهار کرد: بزرگترین افتخار برای جویندگان کار این است که پیامبر بر دست کارگر بوسه زد و این که انبیای الهی چوب به دست می‌گرفتند و چوپانی می‌کردند و از این جا بود که کار برای انسان به منزله افتخار شد.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی افزود: بی‌عاری و بیکاری ذلت و نکبت به همراه خواهد داشت و تلاش و سختی‌ها و رنج و تحمل‌‌ها مایه عزت انسان است.

وی شعار اساسی جمهوری اسلامی را استقلال بیان کرد و گفت: جامعه‌ای به استقلال و خودکفایی نمی‌رسد مگر این که کار و تلاش در آن صورت گیرد و به معنای دیگر این که نمی‌خواهیم دیگران برای ما تولید کنند و ما منابع خود را برای رشد آن‌ها بسوزانیم.

ملک‌حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که از همین جا به همه تولید کنندگان و کارآفرینان و کارگران استان درود می‌فرستم، تصریح کرد: بر دستان کارگران استان بوسه می‌زنم و از همین جا نکاتی را برای موفقیت آن‌ها در کار بیان می‌کنم.

وی گفت: جامعه‌ای که می‌خواهد خود را پیدا کند باید تعریفش از کار عوض شود و در استان خودمان نیاز به چنین رویکردی داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به این که برای ساختن و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد باید به همه بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری توجه داشته باشیم، افزود: استان‌های دیگر روزگاری با دلارهای ارزان پایه توسعه خود را بنا نهادند اما استان ما به دلیل محرومیت‌های تاریخی که از دوران گذشته وجود داشت خلا‌ها به خوبی پر نشد.

ملک‌حسینی بیان داشت: گذشته کهگیلویه و بویراحمد باید برای آینده درس باشد تا بتوانیم استان خود را با این تجارب بهتر و بیشتر بشناسیم و در راه آبادانی آن گام برداریم.

استاد برجسته حوزه، فرصت‌سوزی را یکی از مشکلات در راه تولید و اشتغال دانست و افزود: باید از فرصت‌ها به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان این که یکی از کارهای خوب مسئولان ایجاد اتاق فکر در استان است، خاطرنشان کرد: لازم است تا از نتایج و خروجی اتاق فکر برای توسعه استان در عمل استفاده کنیم.

ملک‌حسینی با اشاره به این که نباید در راه تولید و اشتغال غرض‌ورزی و سیاسی‌کاری صورت گیرد، افزود: خداوند روسیاه کند کسانی را که با سیاسی‌کاری و غرض‌ورزی سد راه کار و تولید و تلاش می‌شوند.

وی استمرار در کار را یکی دیگر از رموز موفقیت در این عرصه دانست و گفت: عدم نظارت یکی از مشکلات اساسی است چرا که با این کار بسیاری از حرکت‌های ما به جهت سستی‌ها در میانه راه می‌ماند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به برخی از سخت‌گیرهای بی‌جهت که همواره در استان وجود دارد اشاره کرد و گفت: در بسیاری استان‌های دیگر این‌گونه نیست اما گاه می‌بینیم در استان ما برخی مسئولان برای این که خود را قاطع معرفی کنند قانون را خشک عمل می‌کنند اما در جاهای دیگر علاوه بر این که قانون رعایت می‌شود اما اگر تسامحی برای تسهیل در امور وجود داشته باشد دریچه‌ها را باز می‌گذارند.

ملک‌حسینی افزود: اما برخی سخت‌گیری‌ها در استان به تعطیلی کار و بازار انجامیده که توصیه وحدت رویه به مسئولان داریم تا ببینند در استان‌های دیگر چگونه عمل می‌شود.

وی دقیق عمل کردن را به معنای خشک عمل کردن ندانست و افزود: وقتی وحدت رویه نباشد نسبت به برخی امور خشک و نسبت به برخی دیگر نرم عمل می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از همه کسانی که برای توسعه و آبادانی استان کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: بدانیم که کوشش برای دنیا منافی با آخرت نیست، دنیازدگی بد است اما کار و تلاش خوب و پسندیده است و در وصایای ائمه آمده است برای دنیای خود به گونه‌ای کار کن که گویا دائم زنده‌ای یعنی با احساس این که فردا خواهی مرد دست از کار و تلاش بر ندار.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president