آوای جنوب

تقدیر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از فرماندار گچساران /۴۲درصد نمونه‌های تست کرونا در گچساران مثبت است

 آوی جنوب،

 به گزارش آوای جنوب از گچساران، مهدی بانشی در نشست ستاد کرونا شهرستان که به ریاست فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: آقای اتابک با مدیریت در ۲شهرستان مسیرهای سختی را طی کرده اما با مدیریت خوب و همکاری دیگر نیروها  و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اعم از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، هلال احمر و شبکه بهداشت توانسته‌اند در  زمیه مقابله، شناسایی و کاهش ابتلا به  بیماری کرونا اقدامات خوبی را صورت دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: این تلاش افراد باعث شد که از این چالش بزرگ عبور کنیم .

وی ادامه داد: حضور امروز ما تنها به دلیل تقدیر و تشکر از زحمات شما عزیزان است.

بانشی در ادامه با اشاره به وضعیت گچساران عنوان کرد:  شهرستان گچساران اکنون در وضعیت قرمز  کرونایی قرار گرفته است  و از قبل این موضوع پیش بینی  شده بود.

وی با بیان اینکه اولین شهرستانی که  در استان  وضعیت آن به قرمز تبدیل شده شهرستان گچساران است، تصریح کرد: کرونا هندی یا همان دلتا از استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر آغاز شده و در حال چر خش در کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان کرد: برگزاری سه انتخابات و نشست های انتخاباتی موجب شد که وضعیت این شهرستان اکنون قرمز شد.

بانشی  بیان کرد: گچساران به دلیل مراودات زیاد با دیگر استان ها و وجود نیروهای شاغل غیر بومی وضعیت این شهرستان را قرمز کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا  در شهرستان افزایش یافته است،گفت: با تلاش مسوولان ، زیرکی، چابکی و درایت بتوان از این بحران ها عبور کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: سیستم بهداشت و درمان یک سیستم کارآمد در عرصه کشور بوده و  بیماری یابی بسیار خوبی داریم و عملکرد ما با توجه به شیوع ویروس کرونا افت نکرده است.

بانشی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به دیگر مناطق کشور ۴۴ درصد عملکرد بالایی  در زمینه بیماریابی، شناسایی و انجام نمونه‌گیری تست کرونا داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین خدمت دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به میانگین کشوری  دوبرابر بوده است، گفت: در سال گذشته خدمت ما هفت و نیم میلیون بوده و از ابتدای امسال تا کنون ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  ابراز کرد: تعداد خدمت ما از ۲۴ هزار نفر به ۳۳ هزار نفر در روز  رسیده است.

بانشی تصریح کرد: این عملکرد نشان دهنده آن است که با درایت خوب کارکنان بهداشت و درمان در حال انجام وظیفه هستند.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا  یک بحرانی است که دنیا را فرا گرفته است، افزود: در هفته های اخیر ۲۰درصد از نمونه‌های مثبت کرونا مربوط به شهرستان گچساران بوده که هم اکنون  این آمار به ۴۲درصد  افزایش یافته است.

بانشی ادامه داد:در ماه گذشته ۲۱درصد از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های گچساران بستری بوده که هم اکنون این روند افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: پیش‌بینی می‌شود تیر و مرداد ماه بسیار سختی را از نظر کووید ۱۹ در پیش داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی  در بیمارستان ها  می طلبد دیگر دستگاه‌ها در کنار فرماندار همکاری خوبی برای کنترل این بیماری داشته باشند.

بانشی بیان کرد: انتظار می رود که همکاران بهداشت و درمان در زمینه نمونه گیری و شناسایی بیماران اهتمام بورزند و نمونه گیری در شهرستان به سه برابر افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در شرایط قرمز  تاکید و خاطرنشان کرد:  انتظار می‌رود در چنین وضعیتی ساعات ادارات کار  در شهرستان کاهش، کاهش نیروهای کارکنان  و کاهش جلسات تصمیماتی اتخاذ شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president