آوای جنوب

تجمع اعتراض آمیز مردم روستای کریک در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد و پاسخ فتاح محمدی

اهالی روستای کریک با تجمع اعتراض‌آمیزی در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار مطالبه حقوق افراد این دهستان توسط مسئولان استانداری استان شدند

ostanمعاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات مردم کریک و اختلافات آن‌ها با شهرستان دنا به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

آوای جنوب؛

ظهر امروز تعدادی از اهالی روستای کریک با تجمع اعتراض‌آمیزی در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار مطالبه حقوق افراد این دهستان توسط مسئولان استانداری استان شدند.

مردم در این تجمع این‌گونه می‌گفتند که مشکل مردم آب آشامیدنی و آب کشاورزی این منطقه است که در طی سال‌های اخیر با انشعابات غیرمجاز به روستاهای بیاره و سایر روستاها منتقل شده و مردم این دهستان با مشکلاتی در زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی مواجه هستند.

مردم معتقد بودند که قابل قبول نیست آب آشامیدنی مردم این منطقه با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر به دیگر مناطق انتقال داده شود و مردم در برخی ایام سال آب خوردن هم نداشته باشند.مجوز برداشت آب کشاورزی برای آبیاری زمین‌های دیم سی‌سخت که باعث می‌شود کشاورز این منطقه برای ایام کشاورزی برای زمین خود مشکل داشته باشد از دیگر مشکلات مردمی بود.

مردم در این تجمع این چنین می‌گفتند که فاصله دهستان کریک و شهر سی‌سخت ۵ دقیقه است اما هرگز هیچ‌یک از فرمانداران به غیر از زمان‌های تبلیغات انتخاباتی به این منطقه سفر نکردند و جویای مشکلات مردم نشدند.

مردم کریک در این تجمع‌ اعتراض‌آمیز با بیان اینکه حتی اجازه ترمیم خط‌های انتقال آب به ما داده نمی‌شود، بیان می‌کردند اگر به مسائل و مشکلات موجود مردم رسیدگی نشود ظرف روزهای آینده در وزارت کشور حاضر می‌شویم و این مسائل را آنجا مطرح می‌کنیم.

فتاح محمدی در ادامه این تجمع بیان اینکه اتاق ما متعلق به مردم است، گفت: بهتر بود مسئولان و خدمتگزاران با توجه به مسائل و مشکلات مردم، آنها را حل و فصل می‌کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر حتی یک نفر از مردم این دهستان زنگ می‌زد و این مباحث را مطرح می‌کرد ما وظیفه خود را در قبال مردم انجام می‌دادیم و برای رسیدگی به این مشکلات و اختلافات در منطقه حاضر می‌شودیم.

وی تصریح کرد: در اولین فرصت در نشستی با فرماندار شهرستان دنا، نماینده مردم دهستان کریک و دستگاه‌های مرتبط شامل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آبفای شهری و روستایی و در صورت نیاز آب منطقه‌ای در مرکز استان و یا در شهرستان دنا مسائل مطرح شده بررسی و چاره‌اندیشی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه می‌شود با توزیع عادلانه منابع حساسیت موجود را به حداقل رساند، یادآور شد: اختلافات در مراتع و مناطق بیشترین مشکل ما است که متأسفانه گاهی در این خصوص منجر به نزاع دسته جمعی در استان شده است که بی‌توجهی و یا بی‌مسئولیتی مدیران در این مشکلات بی‌تأثیر نبوده است.

محمدی با تأکید بر اینکه مشکلات مردم این منطقه به طور جدی پیگیری می‌شود، اضافه کرد: مردم این منطقه که در سال‌های اخیر حرمت نگه‌داشتند در این مدت هم همین کار را انجام دهند تا مسئله بدون اختلاف و ضرری و با نهایت رضایت عمومی حل شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president