آوای جنوب

تاج گردون: پخش تلویزیونی مذاکرات برجام به ضرر دلواپس ها شد/جلیلی بیش از این حرفی برای گفتن ندارد

آقای جلیلی ۸ ساعت در جلسات کمیسیون حرف زد و بخش زیادی از حرف هایش تکراری بود که نشان می داد او بیش از این حرفی برای گفتن ندارد

تاجگردون

غلامرضا تاج گردون معتقد است اگرچه دلواپس ها می خواستند با پخش تلویزیونی مذاکرات کمیسیون برجام، خودشان را موجه جلوه دهند اما این کار به ضررشان تمام شد.

آوای جنوب؛

عضو گچسارانی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس از صعه صدر اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای در جلسات این کمیسیون تقدیر کرد و گفت: به نظر می رسد که آقایان مخالف توافق هسته ای ایران و ۱+۵ انرژی بیشتری صرف تبیین مواضعشان می کنند و هر بار که پاسخی می گیرند برای محق نشان دادن خودشان بیشتر وقت می گذارند.

به گفته وی، با توجه به ترکیب اعضای کمیسیون برجام پیش بینی می شد که حاشیه ها بر متن، در چنین کمیسیونی غلبه یابد. البته انتظار می رود که اعضای این کمیسیون خارج از این حواشی، اطلاعاتش را بیشتر کرده و به بررسی دقیق و کارشناسی برجام بپردازد.

تاج گردون که می گفت در این کمیسیون بحث رد و تصویب برجام مطرح نیست، ادامه داد: قرار است کمیسیون ویژه، گزارشی از بررسی و ابعاد برجام به صحن علنی ارائه دهد که طی آن به دغدغه های قابل پیش بینی پاسخ داده شده باشد.

وی در پاسخ به سوالی که به رای گیری اخیر سنا درباره برجام اشاره داشت، گفت: نتایج این رای گیری تاثیری بر مذاکرات ما در کمیسیون برجام ندارد. چرا که ما باید بر اساس منافع ملی خودمان به بررسی این توافق بپردازیم. امیدوارم نهایتا نیز نمایندگان در صحن علنی مجلس، فارغ از همه مسائل سیاسی و حاشیه ها، نگاهی ملی و در راستای ایفای حقوق و منافع ملت، به این توافق داشته باشند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در پاسخ به سوالی که به حضور پررنگ جلیلی در کمیسیون برجام علی رغم حضور کمرنگ وی در مجلس در شش سال مسئولیتش اشاره داشت، گفت: ما هم همین سوال را از ایشان در کمیسیون مطرح کردیم اما پاسخ قانع کننده ای از آقای جلیلی نشنیدم. البته توضیحاتی دادند که چرا قبلا کمتر به مجلس می آمدند، اما ما قانع نشدیم. البته شخصا معتقدم فرصتی که برای او فراهم شد، خوب بود تا حرف های نگفته، گفته شود.

وی افزود: آقای جلیلی ۸ ساعت در جلسات کمیسیون حرف زد و بخش زیادی از حرف هایش تکراری بود که نشان می داد او بیش از این حرفی برای گفتن ندارد. عمده مواضع شخصی وی نیز با پاسخ هایی در بیرون و درون مجلس روبرو شد. بویژه پاسخ آقای ولایتی که سالها ناظر این روند بوده و از سوی مقامات بالاتر بر مدیریت مذاکرات نظارت داشته اند و در مناظره های انتخاباتی نیز نظرشان درباره مذاکرات هسته ای دولت گذشته بیان کردند.

تاج گردون که می گفت نکته باقی مانده ای نمانده که منتقدین توافق هسته ای بخواهند بگویند، ادامه داد: آقای عباسی هم حرف هایی در جلسات کمیسیون برجام زدند که آقای صالحی از نظر فنی عمده حرف های وی و آقای جلیلی را رد کرد. آقای ظریف هم این هفته به جلسات کمیسیون برجام می آیند و پاسخ گوی دیگر ابهامات خواهند بود.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در ارزیابی از سوالات مطرح شده در این کمیسیون از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: با دونوع سوال موجه بودیم. یکی سوالات فنی که طرحشان اشکالی نداشت و دیگری سوالاتی که بیشتر سیاسی بود. به نظر می رسد برخی آقایان صرفا سوالاتی را تهیه کرده اند که خودشان را در پخش تلویزیونی مذاکرات بررسی برجام در کمیسیون، نشان دهند و هدفشان صرفا سیاسی است. اگرچه آقایان صالحی و عراقچی کوشیدند به این نوع سوالات هم پاسخ دهند اما عمده این سوالات قابل پاسخ دادن نیست و اساسا نباید به آنها بیش از این توجه کرد.

به گفته وی سوالات اعضای کمیسیون ویژه، عمدتا فنی بوده و بی ربط نیست. ولی کسانی با اهداف خاص به جلسات کمیسیون برجام می آیند و سوالات سیاسی با اغراض جناحی مطرح می کنند.

تاج گردون در پاسخ به اینکه چرا به نمایندگان عمدتا دلواپس اجازه داده می شود تا با حضور در جلسات کمیسیون به تبلیغ ددیگاه های خود بپردازند، گفت: آیین نامه مانع از حضور و سخنرانی آنها نمی شود. همیشه هم اقلیت انسجام بیشتری برای تبیین مواضعش دارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا هیات رئیسه کمیسیون برجام مانع از سیاسی کاری این افراد نمی شود، گفت: هیات رئیسه هم بر اساس آیین نامه داخلی مجلس ناگزیر است به آنها هم فرصت صحبت کردن بدهد. البته به نظر می رسد که گاهی هیات رئیسه هم از رفتار آنها عصبانی هم می شود، اما آیبن نامه اینگونه است و نمی توانند با حضورشان مخالفت کننند.

نماینده گچساران در پاسخ به اینکه پاسخ های اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای چقدر در اقناع این نمایندگان موثر بوده است؟، گفت: آنها اساسا بنایی بر قانع شدن ندارند و در مورد بدیهی ترین موضوعات هم نمی خواهند قانع شوند. برجام برای این افراد صفر و یک است و حد وسط ندارد. از این رو هیچ وقت قانع نخواهند شد.خبرآنلاین

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. اسپر گفت:

    افتخارجنوبی تاجگردون عزیز”فقط ناقص اعقلهادرکت نمی کنند. گوتوخوش باش که ماگوش به ابله نکنیم.

  2. تلچگاه گفت:

    اتفاقا به ضرر خودت تمام شد چون بلد نبودی حرف بزنی/نرمالیزاسیون شده ای تاج

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president