آوای جنوب

بهره‌برداری از سی‌تی‌اسکن پیشرفته بیمارستان شهید رجایی گچساران

با اعتبارات ۲۴ میلیارد ریالی، بهره‌برداری از سی‌تی‌اسکن پیشرفته بیمارستان شهید رجایی گچساران انجام شد.سی تی اسکن

آوای جنوب؛

عصر امروز و با حضور طاهر موهبتی معاون پارلمانی وزیر بهداشت، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی و کشوری بهره‌برداری از سی‌تی‌اسکن پیشرفته بیمارستان شهید رجایی گچساران انجام شد.

در این آیین رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات صورت گرفته در طرح تحول سلامت این استان تصریح کرد: مردم محروم استان با این طرح از بسیاری هزینه‌های گزاف درمانی رهایی یافتند.

وی این طرح را یکی از خدمات بزرگ نظام جمهوری اسلامی در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب دانست و گفت: بیمارستان‌های استان در این طرح برای پذیرش بیماران تجهیز شدند و بسیاری از زیرساخت‌هایی را که تا قبل از این طرح وجود نداشت با اجرایی کردن آن در استان ایجاد کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سپس به بهره‌برداری از این دستگاه پیشرفته سی‌تی‌اسکن اشاره کرد و افزود: تاکنون مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

چمن با بیان این که سی‌تی‌اسکن این بیمارستان قبلا دو اسلایده بوده تصریح کرد: به همین دلیل این دستگاه در گذشته قابلیت پایینی داشت اما در حال حاضر قابلیت این دستگاه به قدری بالا رفته که در کوتاه مدت بیماران زیادی را می‌توان ویزیت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این دستگاه سی‌تی‌اسکن ریزترین بیماری‌ها را هم تشخیص خواهد داد.

چمن اظهار کرد: همچنین این دستگاه پیشرفته بیماری‌های عروقی را با تصاویر سه بعدی نشان می‌دهد که به صورت شبانه‌روزی در اختیار مردم خواهد بود و برای تست این دستگاه روی یک بیمار ۴۵۱ تصویر در عرض ۱۰ ثانیه به نمایش گذاشته شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president